news-background
news-background

تصاویر جدید از فیلم Dune؛ ستایش «تیموتی شلمی» از استفاده «دنی ویلنوو» از فیلمبرداری در کویر واقعی

فیلمی که یک اثر «علمی-تخیلی حماسی» توصیف می‌شود معمولاً به معنای آن است که کارگردانش تا توانسته از جلوه‌های ویژه‌ی رایانه‌ای و پرده‌های سبز استفاده کرده. اما در مورد «دنی ویلنوو» و فیلم تازه‌اش «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune 2020 با لینک مستقیم) این ادعا لزوماً صدق نمی‌کند. بدیهی است که در این فیلم از جلوه‌های ویژه‌ی رایانه‌ای زیادی استفاده شده باشد، اما مناظر سیاره‌ی کویری آراکیس، به کمک لوکیشن‌های واقعی از جمله «وادی رم» اردن خلق شده است. «تیموتی شلمی» ستاره‌ی فیلم به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «امپایر» می‌گوید به نظر او لوکیشن‌های واقعی ویژگی خاصی به فیلم بخشیده است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

او فیلمبرداری در کویر را توصیف می‌کند و علت اینکه چرا فیلم هیجان‌انگیز شده را شرح می‌دهد: «آن بخش از «وادی رم» به‌شدت شگفت‌آور است، ممکن است آن صخره‌های پس‌زمینه هم در ذهن‌تان بماند. پرده‌ی سبز و این‌گونه چیزها در کار نبود. این هیجان‌انگیزترین بخش کتاب و فیلم است. طرح‌های اولیه را در اختیار داشتیم. درس جدیدی آموختم. در فیلم‌های «مرا به نام خود بخوان» (دانلود Call Me By Your Name با لینک مستقیم) و «پسر زیبا» (دانلود فیلم Beautiful Boy با لینک مستقیم) دیدن استوری‌بوردها نتیجه‌ی عکس می‌داد زیرا در آن صورت شما خودتان را بر اساس زاویه‌ی دوربین و این دست مسائل محدود می‌کردید. [در این فیلم] عکس قضیه صادق است، برای اینکه در صحنه‌ی تعقیب و گریز با یک کرم شنی، نمی‌توانم چنین چیزی را تصور کنم.»

برادران وارنر در ماه‌های اخیر تصاویری از «تل‌ماسه» را منتشر کرده در حالی که تاریخ اکران آن قطعی نیست. اگر چه فیلم قرار است در ماه دسامبر عرضه شود اما پاندمی کووید-۱۹ بسیاری از فیلم‌های بلاک‌باستر را به سال ۲۰۲۱ موکول کرده، بنابراین هنوز تضمینی برای اکران «تل‌ماسه»‌ در سال ۲۰۲۰ وجود ندارد. با این وجود، هفته‌ی گذشته گزارش شد که اولین تریلر فیلم پیش از اکران «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) تنها در سالن‌های سینما پخش خواهد شد و چند هفته بعد در ماه سپتامبر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

«تل‌ماسه» با بازی شلمی، «اسکار آیزک»، «جاش برولین»، «ربکا فرگوسن»، «زندیا»، «جیسون موموآ» و «خاویر باردم» ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) روی پرده می‌رود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید