news-background
news-background

تدوین‌گر Dune: کات بیش از حد بلای جان سریال‌های امروزی است

«جو واکر» می‌گوید یکی از فیلم‌های اخیر برنده‌ی اسکار نیز دچار کات افراطی و «مسخره» است.

 

«جو واکر» تدوین‌گر همیشگی «دنی ویلنوو» و «استیو مک‌کوئین» این هفته در پادکست «تیم دیکینز» با اجرای جیمز و راجر دیکینز حاضر شد و از مسائلی گفت که این روزها در تدوین فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی او را آزار می‌دهند. واکر که برای «۱۲ سال بردگی» (دانلود فیلم 12 Years a Slave با لینک مستقیم) و «ظهور» (دانلود فیلم Arrival با لینک مستقیم) نامزد اسکار بهترین تدوین شده، می‌گوید بیش از هر چیز از کات افراطی که این روزها به لطف شبکه‌های استریمینگ بیشتر و بیشتر به چشمش می‌خورند آزرده می‌شود. تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

واکر می‌گوید: «کات بیش از حد بلای جان سریال‌های تلویزیونی، به ویژه سریال‌های شبکه‌های استریمینگ شده. ری‌اکشن‌ها در همه‌جا به زور گنجانده شده‌اند و کات‌ها سریع و بی‌دلیل‌اند. احساس می‌کنم که یک نفر سعی دارد مرا عذاب دهد. احساس می‌کنم که می‌خواهند فریبم دهند و من زیر بار نمی‌روم. به نظر من این بدترین اشتباه در تدوین است.»

واکر می‌گوید کات بیش از حد حتی در فیلم‌های اخیر برنده‌ی اسکار نیز مشهود است و اضافه می‌کند: «اسمی از فیلم نمی‌برم، اما فیلمی که اخیراً برنده‌ی اسکار شده میزان مسخره‌ای از کات استفاده کرده تا نشان دهد که شخصیت پشت یک میز نشسته. بله، موجب پویایی می‌شود اما حس خوبی ندارد. مثل این است که غذای ناخوشایندی به من بخورانند. در مورد زمان کات نگاه استراتژیک و خوددارانه را ترجیح می‌دهم.»

هرچند واکر نامی از فیلم نمی‌برد اما تقریباً روشن است که او به «رپسودی بوهمی» (دانلود فیلم Bohemian Rhapsody با لینک مستقیم) ارجاع می‌دهد. این فیلم درام در مورد زندگی «فردی مرکوری» برنده‌ی اسکار بهترین تدوین شد و بر فیلم‌های «سوگلی» (دانلود فیلم The Favourite با لینک مستقیم) و «بلکککلنزمن» (دانلود فیلم BlacKkKlansman با لینک مستقیم) غلبه کرد، اما پیروزی این فیلم در این بخش با اعتراضات بسیاری همراه بود. صحنه‌ی «نشستن یک نفر پشت میز» احتمالاً در نظر واکر صحنه‌ای است که اعضای گروه «کوئین» قرار است با «جان رید» مدیر برنامه‌های آینده خود دیدار کنند. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

واکر اخیراً فیلم «بیوه‌ها» (دانلود فیلم Widows با لینک مستقیم) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (دانلود فیلم Blade Runner 2049 با لینک مستقیم) را تدوین کرده و در حال حاضر با «دنی ویلنوو» بر روی «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune با لینک مستقیم) کار می‌کند. این فیلم قرار است ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) اکران شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید