news-background
news-background

به‌یادماندنی‌ترین مصاحبه‌‌های «لری کینگ»

 

«لری کینگ» مجری کهنه‌کار آمریکایی که شنبه این هفته در سن ۸۷ سالگی درگذشت، نزدیک به ۶۳ سال فعالیت کرد و لحظاتی به‌یادماندنی پشت میکروفن خلق کرد. او از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۰ مجری «لری کینگ زنده» (Larry King Live) شبکه‌ی CNN بود. «سلطان گفتگو» وقتی در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۰ برای آخرین بار در این شبکه حاضر شد، بیش از ۶ هزار برنامه اجرا کرده و ۵۰ هزار مصاحبه انجام داده بود.

 

مارلون براندو

در سال ۱۹۹۴، کینگ با بازیگر نمادشکن معروف که کتاب «ترانه‌هایی که مادرم به من آموخت» را معرفی می‌کرد به گفتگو نشست. کینگ مصاحبه را در خانه‌ی براندو به پایان برد، و بازیگر برنده‌ی اسکار به تمامی پرسش‌ها در مورد دوران کودکی و شغل پاسخ گفت. این مصاحبه در حالی به پایان رسید که براندو کینگ را بوسید. «اینترتینمنت ویکلی» می‌نویسد این گفتگو با براندو بهترین مصاحبه‌ی کینگ نیست و بیشتر به یک ملاقات دوستانه شبیه است.

بیتلز

در سال ۲۰۰۷ گروه «بیتلز» با کینگ مصاحبه کردند تا نمایش «عشق» (Love) را معرفی کنند. «پل مک‌کارتنی» و «رینگو استار»، و «یوکو اونو» و «الیویا هریسون»، همسران «جان لنون» و «جورج هریسون» در این مصاحبه حاضر بودند. کینگ در از اونو می‌پرسد لنون ممکن بود در مورد «عشق» چه فکر کند. اونو پاسخ می‌دهد: «در مورد اینکه جان ممکن بود چه فکر کند نگرانی‌هایی داشتم. اما حالا واقعاً فکر می‌کنم که از آن بسیار راضی می‌بود، بله.»

کینگ از «الیویا هریسون» همین سؤال را می‌پرسد و او پاسخ می‌دهد: «به نظر من عاشقش می‌شد. می‌دانم که می‌شد. می‌دانم که شیفته‌ی سیرک بود. می‌دانید، سیرک چیز بسیار رمانتیکی است. او یک انسان بسیار رمانتیک بود. بنابراین می‌دانم که از آن لذت می‌برد.»

در طول این مصاحبه کینگ به اشتباه رینگو را جورج صدا می‌زند.

 

جری ساینفلد

«جری ساینفلد» نیز در سال ۲۰۰۷ مقابل کینگ ظاهر شد. این دو در مورد سریال کلاسیک «ساینفلد» (Seinfeld) بحث می‌کنند که از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸ از شبکه‌ی NBC روی ایر رفت. کینگ در یکی از لحظات مصاحبه از ساینفلد می‌پرسد که آیا سریال کنسل شده یا نه. کمدین با لحنی شدید و به تفصیل توضیح می‌دهد که تنها علت توقف سریال این بوده که او نخواسته ادامه‌ی آن را بسازد. ساینفلد می‌گوید: «من برنامه‌ی شماره ۱ تلویزیون بودم لری. می‌دانی من چه کسی هستم؟!» و سپس درخواست می‌کند که یک کپی از کارنامه‌ی او را به کینگ بدهند.

لایزا مینلی

مینلی بازیگر و خواننده‌ی آمریکایی در سال ۲۰۱۰ با کینگ مصاحبه کرد. مینلی که با جدایی از «دیوید گست» جنجال آفرید، به این پرسش کینگ که خودش هشت بار ازدواج کرده بود پاسخ داد که آیا حاضر است دوباره ازدواج کند یا نه. مینلی جواب داد: «دیوانه شده‌ای؟ نه، حاضر نیستم.» او اضافه کرد: «در شغلم بهترین سلیقه اما در انتخاب مردان بدترین سلیقه را دارم. شاید علتش این باشد که در سرزمین خیال بزرگ شده‌ام. نمی‌دانم. همیشه سعی کرده‌ام علتش را کشف کنم. یک بار از مادرم پرسیدم پس از پایان خوش [داستان‌ها] چه می‌شود؟ مکثی کرد و گفت: «خودت می‌فهمی.»»

لیدی گاگا

گاگا نیز در سال ۲۰۱۰ با کینگ به گفتگو نشست. این فوق‌ستاره‌ی پاپ و بازیگر برنده‌ی اسکار لباس‌هایی شبیه به کینگ پوشید. گاگا از او می‌پرسد: «لری صدایت کنم یا کینگ لری؟» در این مصاحبه، کینگ در خصوص هواداران گاگا و بیماری لوپوس که یکی از خویشاوندان خواننده را گرفته گفتگو می‌کند. کینگ از خواننده می‌پرسد آیا آزمایش ابتلا به این بیماری را داده است یا نه. گاگا می‌گوید: «لوپوس یک بیماری خانوادگی و ژنتیکی است. حقیقت این است که هیچ یک از علائمش را نمی‌بینم. اما نتیجه‌ی آزمایش آن مثبت شده است. بنابراین، در حال حاضر به آن مبتلا نیستم، اما باید از خودم مراقبت کنم.»

سلین دیون

در یکی از لحظات به‌یادماندنی دوران کینگ، سلین دیون هنگام مصاحبه با مجری دچار فروپاشی روانی شد. پس از تراژدی «طوفان کاترینا»، دیون در مقابل کینگ ظاهر شد و احساساتش را بروز داد. او با چشمانی اشک‌بار گفت که ۱ میلیون دلار به «صلیب سرخ آمریکا» اهدا می‌کند، اما عبارت «یک قایق پارویی گیر بیاورید» او بود که بیشتر در یاد ماند.

فرانک سیناترا

کینگ در سال ۱۹۸۸ با بازیگر و خواننده‌ی افسانه‌ای گفتگو کرد. او در سال ۲۰۱۵ در مورد این مصاحبه گفت: «در کودکی، مقابل هتل پارامونت نیویورک منتظر می‌ایستادم تا او را ببینم. فکر می‌کنم او بهترین خواننده‌ی تاریخ است. مصاحبه نمی‌کرد. «جکی گلیسن» یکی از دوستان من بود... و مصاحبه با او را ترتیب داد. سه ساعت با من مصاحبه کرد که آن را مدیون لطف گلیسون هستم.»

دونالد ترامپ

کینگ در سال ۱۹۹۹ با غول معاملات ملکی نیویورک آن زمان مصاحبه کرد. مجری به ترامپ گفت که به‌شدت شبیه به سیاستمداران به نظر می‌رسد، هرچند مهمان در آن مصاحبه تأکید کرد که قصد ندارد رئیس جمهور شود.  

ولادیمیر پوتین

کینگ دو بار در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ با پوتین گفتگو کرد و او را در مورد اسناد ویکی‌لیکس به چالش کشاند. پوتین در این مصاحبه‌ها در لحظه‌ای نادر از زندگی شخصی‌اش گفت و ادعا کرد که حریم خصوصی حق دخترانش است: «قرار دادن آن‌ها مقابل انظار عمومی به نظر من کار درستی نیست.»

الیزابت تیلور

بازیگر افسانه‌ای هالیوود در سال ۱۹۹۳ در مصاحبه با کینگ صادقانه گفت: «الکی بودم و بیمار. اگر ساعت ۵:۳۰ نزد من می‌آمدید یک «جک دنیلز» می‌نوشیدم. سه، چهار، یا پنج بار. به همراه شام شراب می‌خوردم. هیچ‌وقت مست نشدم. اگر از دیگران می‌پرسیدید هیچ‌کس نمی‌گفت که الیزابت تیلور یک آدم مست است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۵۵

به یاد موندنی‌ترین(یا میشه گفت با حال‌ترین) مصاحبۀ لری کینگ واسه ما ایرانی‌ها مصاحبه‌اش با احمدی نژاده!

نمایش اسپویل
۶ بهمن ۱۳۹۹ ۰۰:۵۵

الکی بودم و بیمار>>>> الکلی

نمایش اسپویل