news-background
news-background

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ به انتخاب ۳۵ کارگردان از جمله «سوفیا کاپولا» و «گی‌یرمو دل تورو»

«گی‌یرمو دل تورو»، «بونگ جون هو»، «سوفیا کاپولا»، «لوکا گوادانینو»، «آدام مک‌کی» و بسیاری دیگر از کارگردانان بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ را انتخاب کرده‌اند.

در پایان سال میلادی فهرست‌های گوناگونی از طرف گروه‌ها و تشکیلات مرتبط با فیلمسازی عرضه شد، اما یک گروه باقی مانده کارگردانانی بودند که همین فیلم‌های منتخب را می‌سازند. «ایندی‌وایر» به رسم سال‌های گذشته نظر فیلمسازان محبوب سراسر دنیا در مورد بهترین عناوین سینمایی سال ۲۰۱۹ را جویا شده است.

به کارگردان‌ها برای انتخاب عناوین آزادی عمل داده شده تا به هر شکلی که مایلند فهرست‌شان را ارائه دهند. آنچه در ادامه می‌آید صورت‌های [خلاصه‌شده‌ای] است متشکل از فهرست‌های مرسوم ۱۰ فیلم برتر تا بهترین لحظات بازیگری در سینما، تلویزیون و حتی بهترین پادکست‌ها. این چهارمین سالی است که «ایندی‌وایر» این نظرسنجی را انجام می‌دهد.

   

آنا لیلی امیرپور (The Bad Batch)

جوکر (Joker)

امواج (Waves)

مانوس (Monos)

نیمه‌ی تابستان (Midsommar)

دو پاپ (The Two Popes)

بینوایان (Les Misérables)

انگل (Parasite)

داستان زناشویی (Marriage Story)

ایرلندی (The Irishman)

ماستنگ (The Mustang)

نکته: بسیار دوست داشتم «چهره‌ی یک زن در آتش» را در این فهرست جای دهم، اما هنوز موفق به دیدن آن نشده‌ام.

الیور آسایاس (Il Traditore)

خائن (Il traditore)

ایرلندی (The Irishman)

افسر و جاسوس (J’accuse)

احمد جوان (Le Jeune Ahmed)

رحم کنید! (Oh Mercy!)

پروکسیما (Proxima)

آتلانتیک (Atlantics)

های لایف (High Life)

داستان زناشویی (Marriage Story)

به‌سوی ستارگان (Ad Astra)

روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

رنج و شکوه (Pain and Glory)

باید اضافه کنم که از بازی «کریستن استورات» در «سیبرگ» (Seberg) شگفت‌زده شدم. «کریستین بیل» را بسیار دوست دارم و او را در «فورد در برابر فراری» (Ford v Ferrari) ستایش‌برانگیز یافتم.

بونگ جون هو (Parasite)

اولین گاو (First Cow)

ایرلندی (The Irishman)

آساکو ۱ و ۲ (Asako 1 & 2)

داستان زناشویی (Marriage Story)

نیمه‌ی تابستان (Midsommar)

الماس تراش‌نخورده (Uncut Gems)

هتل کنار رودخانه (Hotel by the River)

شکارچی ذهن: فصل دوم (Mindhunter)

سوفیا کاپولا (Lost in Translation)

به نظر من «آدم سندلر» در «الماس تراش‌نخورده» (Uncut Gems) عالی است! شخصیت او را کاملاً باور و شهامت او در زیر لایه‌ای از آشفتگی حس کردم. «شارلیز ترون» نیز در فیلم «بمب خبری» (Bombshell) به شکل «مگان کلی» در آمده و فیلم را به پیش می‌راند.

کلی فرمان کرگ (The Edge of Seventeen)

جوجو خرگوش (Jojo Rabbit)

شمشیرهای از رو بسته (Knives Out)

انگل (Parasite)

پسر عزیز (Honey Boy)

جوکر (Joker)

الماس تراش‌نخورده (Uncut Gems)

داستان زناشویی (Marriage Story)

سریال‌های «فلیبگ» (Fleabag) و «میراث» (Succession) و شوی «نامزد ۹۰ روزه» (90 Day Fiancé)

جوزفین دکر (Madeline’s Madeline)

بنا به دلایلی امسال فیلم‌های بسیار بسیار کمی دیدم، بنابراین فهرست فیلم‌هایی که امسال تماشا کردم – و لزوماً در سال ۲۰۱۹ ساخته نشده‌اند به این ترتیب است.

۱. چهره‌ی یک زن در آتش (Portrait of a Lady on Fire)

۲. نشانی از شر (Touch of Evil)

۳. مریم مجدلیه (Mary Magdalene)

۴. داستان اسباب بازی ۴ (Toy Story 4)

۵. ما (Us)

۶. کشتن ایو (Killing Eve)

۷. بینوایان (Les Misérables)

۸. بوک‌اسمارت (Booksmart)

۹. خانواده‌ی فوری (Instant Family)

۱۰. نیمه‌ی تابستان (Midsommar)

گی‌یرمو دل تورو (The Shape of Water)

انگل (Parasite)

ایرلندی (The Irishman)

روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

الماس تراش‌نخورده (Uncut Gems)

فانوس دریایی (The Lighthouse)

رنج و شکوه (Pain and Glory)

۱۹۱۷ (1917)

جوکر (Joker)

داستان زناشویی (Marriage Story)

جوجو خرگوش (Jojo Rabbit)

مانوس (Monos)

زنان کوچک (Little Women)

چهره‌ی یک زن در آتش (Portrait of a Lady on Fire)

نیمه‌ی تابستان (Midsommar)

لوکا گوادانینو (Call Me by Your Name)

دث استرندینگ (Death Stranding)

ایرلندی (The Irishman)

روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

رنج و شکوه (Pain and Glory)

بازی «لینا دانم» در «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood)

اولین گاو (First Cow)

مترادف‌ها (Synonyms)

زندگی پنهان (The Invisible Life of Euridice Gusmao)

مکث (The Halt)

مافیا دیگر مثل سابق نیست (The Mafia Is No Longer What It Used to Be)

افسر و جاسوس (J’accuse)

واردا از انیس (Varda by Agnès)

عظر او (Her Smell)

آزادی (Liberté)

خاکسپاری رسمی (State Funeral)

دریاچه‌ی غاز وحشی (The Wild Goose Lake)

به‌سوی ستارگان (Ad Astra)

چیرو گوئرا (Birds of Passage)

باید بهشت باشد (It Must Be Heaven)

یک روز سفید سفید (A White, White Day)

متری ۶.۵ (Just 6.5)

زیر دریاچه‌ی نقره‌ای (Under the Silver Lake)

زن گریان (La Llorona)

یادگار (The Souvenir)

صدای متال (Sound of Metal)

بدنم را گم کرده‌ام (I Lost My Body)

باکورو (Bacurau)

سفر دراز روز به شب (Long Day’s Journey into Night)

بیل هیدر (Barry)

فصل دوم سریال «فلیبگ» (Fleabag)، به ویژه اپیزود اول در رستوران.

جاده‌ی تاندر (Thunder Road)

سقوط (The Fall)

چرنوبیل (Chernobyl)

آنچه در تاریکی انجام می‌دهیم (What We Do in the Shadows)

فکر می‌کنم باید بروی (I Think You Should Leave)

وقت ماجراجویی (Adventure Time)

ریک و مورتی (Rick and Morty)

ایرلندی (The Irishman) به ویژه ۳۰ دقیقه‌ی پایانی

مستند باب دیلن (Rolling Thunder Revue)

آپولو ۱۱ (Apollo 11)

انگل (Parasite)

و تمامی مستندهای جنایی ساخته شده براساس واقعیت

آدام مک‌کی (Vice)

«انگل» (Parasite) به نظر من فیلمی به‌شدت تکان‌دهنده بود. زیبا، سرگرم‌کننده، غم‌انگیز و فیلمی در مورد لحظات پیچیده‌ای است که از سر می‌گذرانیم.

فکر می‌کنم کار «لورین اسکافاریا» در «اغواگران» (Hustlers) هم بسیار خوب بود. هر چند یکی از تهیه‌کنندگان آن فیلم بودم. با این حال، فیلم بسیار سرزنده و تردید‌برانگیز است و در انتخاب تمامی نماها و موسیقی‌ها قدرتمندانه عمل شده.

به تازگی فیلم «آب تیره» (Dark Waters) را دیده‌ام و فکر می‌کنم ساختار سنتی و مستحکمی دارد. بازی «مارک رافلو» بسیار خوب است و «تاد هینز» هم مثل همیشه از زمان فیلم «ایمن» (Safe) در سال ۱۹۹۵ خطرات بحران‌های محیط زیستی را گوشزد می‌کند.

«گزارش» (The Report) فیلم دیگری بود که دوست داشتم. یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «بوک‌اسمارت» (Booksmart) هم هستم، اما به جهنم: چه فیلم فوق‌العاده‌ای برای «الیویا وایلد» به عنوان اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان.

فیلم بعدی «الماس تراش‌نخورده» (Uncut Gems) است. عاشق برادران سفدی هستم و یک شب را به صورت اختصاصی به افتخار آن‌ها خواهم نوشید.

الکس راس پری (Her Smell)

۱. زیر دریاچه‌ی نقره‌ای (Under the Silver Lake)

۲. روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

۳. چهره‌ی زن در آتش (Portrait of a Lady on Fire)

۴. داستان زناشویی (Marriage Story)

رتبه‌ی پنجم به صورت مشترک: های لایف (High Life)، یادگار (The Souvenir)، به‌سوی ستارگان (Ad Astra)، ایرلندی (The Irishman)، آب تیره (Dark Waters)

۹. ری‌دوت (Redoubt)، دیامانتینو (Diamantino)

رتبه‌ی یازدهم و دوازدهم: جوکر (Joker)، انتقام‌جویان: آخر بازی (Avengers: Endgame)

به قول بچه‌ها مرا با @ خطاب قرار ندهید، گاهی فیلم‌های پرخرج استودیویی آنگونه که باید ساخته می‌شوند.

انجلا رابینسون (Professor Marston and the Wonder Women)

انگل (Parasite)

هریت (Harriet)

کوئین و اسلیم (Queen and Slim)

شمشیرهای از رو بسته (Knives Out)

چهره‌ی زن در آتش (Portrait of a Lady on Fire)

کاپیتان مارول (Captain Marvel)

اغواگران (Hustlers)

رافیکی (Rafiki)

جنگل کوچک (Little Woods)

بوک‌اسمارت (Booksmart)

وداع (The Farewell)

مت راس (Captain Fantastic)

انگل (Parasite)

فانوس دریایی (The Lighthouse)

مانوس (Monos)

۱۹۱۷ (1917)

الماس تراش‌نخورده (Uncut Gems)

آخرین مرد سیاه‌پوست در سان فرانسیسکو (The Last Black Man in San Francisco)

داستان زناشویی (Marriage Story)

عناوین شایان ذکر: یادگار (The Souvenir)، وداع (The Farewell)، پسر عزیز (Honey Boy)، به‌سوی ستارگان (Ad Astra)، های لایف (High Life)، نیمه‌ی تابستان (Midsommar)، ترانزیت (Transit).

مستندها: آپولو ۱۱ (Apollo 11)، کارخانه‌ی آمریکایی (American Factory)

بهترین سریال‌های تلویزیونی: چرنوبیل (Chernobyl)، فلیبگ (Fleabag)، تاج (The Crown)، واچمن (Watchmen)، و شوی شیرینی‌پزی بزرگ بریتانیا (The Great British Baking Show).

پل شریدر (First Reformed)

دلمایت اسم من است (Dolemite Is My Name)

ایرلندی (The Irishman)

سفر دراز روز به شب (Long Day’s Journey into Night)

روزی روزگاری در هالیوود (One Upon a Time in Hollywood)

رنج و شکوه (Pain and Glory)

مانوس (Monos)

انگل (Parasite)

افسر و جاسوس (An Officer and a Spy)

واچمن: اپیزود ۶  (Watchman)

چاد استاهلسکی (John Wick)

۱. سایه (Shadow)

۲. فورد در برابر فراری (Ford v Ferrari)

۳. فوری (Furie)

۴. زنان کوچک (Little Women)

ویت استیلمن (Love & Friendship)

نوا لیتوانیا (Nova Lituania)

ریچارد جوول (Richard Jewell)

روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in… Hollywood)

لولو ونگ (The Farewell)

ملت تک فرزندی (One Child Nation)

مریت ویور در سریال «غیر قابل باور» (Unbelievable)

باکی بکری در فیلم «راکس» (Rocks)

پادکست «۱۶۱۹» نیویورک تایمز، اپیزود سه: تولید موسیقی آمریکایی (The Birth of American Music)

دو پاپ (Two Popes)

رمان «ما روی زمین زیباییم» (On Earth We’re Briefly Gorgeous)

دو قسمت «پادکست روزانه: اپیزود گرفتار در سوریه» (The Daily Podcast: Trapped in Syria)

بیبی یودا (Baby Yoda) در سریال «مندلوری» (The Mandalorian)

نمایش «یوتوپیای آمریکایی» (American Utopia) در برادوی

موزیک ویدیوی سلوفین (Cellophane)

آدام وینگارد (Godzilla vs. Kong)

۱. روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)

۲. ایرلندی (The Irishman)

۳. کن برنز: موسیقی کانتری (Ken Burns: Country Music)

۴. ترک نورلند (Leaving Neverland)

۵. گفتگو با یک قاتل: نوارهای تد باندی (Conversations With a Killer: The Ted Bundy Tapes)

۶. فانوس دریایی (The Lighthouse)

۷. انگل (Parasite)

۸. آپولو ۱۱ (Apollo 11)

۹. نقطه‌ی اوج (Climax)

۱۰. جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۰۵:۲۶

متری شیش و نیم هم تو لیست یکیشون هست

نمایش اسپویل
۲۳ دی ۱۳۹۸ ۲۰:۰۰

یه کارگردان از امریکای جنوبی که متری 6/5 رو خوب درک میکنه

نمایش اسپویل
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱

خخخخخخخخخخخخ

نمایش اسپویل
۱۲ دی ۱۳۹۸ ۲۱:۴۶

"بسیار دوست داشتم «چهره‌ی یک زن در آتش» را در این فهرست جای دهم، اما هنوز موفق به دیدن آن نشده‌ام."! توهین از این بزرگتر به سینما نمیشه کرد...دربرابرِ آن همه فیلمِ خوب که امسال ساخته شده اسمِ فیلمی دیگه رو بخاطرِ علاقه به محتواش بیاری درحالیکه هنوز حتی اون اثر رو ندیدی! توهینِ به فیلمای دیگه ای که این خانوم ازشون نام برده به کنار ؛ مگر سینما فقط از محتوا تشکیل شده که این خانوم از فیلمی که ندیده نام میبره؟! اصلا مگر تا فرمی نباشه محتوایی وجود داره؟! ایشون فرقِ سینما با انواعِ دیگر هنر رو نفهمیده هنوز؟! این خانوم اسمِ هنرمند رو خودش میزاره و فیلم میسازه در حالیکه هنوز هیچ چیز از سینما نفهمیده. قضیه فیلمِ پرتره زنی در آتش هم جداست که امشب قصد دارم ببینمش و ببینم که آیا فیلمِ خوبی هست یا نه!

نمایش اسپویل
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۲۰:۳۴

سلام ممکنه نطرتون رو درباره فیلم پرتره... بدونم چون انگار صفحه فیلم حذف شده

نمایش اسپویل
۱۳ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۳۷

خب باشه حالا بنده خدا یه چی گفت

نمایش اسپویل