news-background
news-background

بهترین‌های سال 2017 از دیدگاه 30نما

یکی از بحث‌های داغ در محفل‌های سینمایی، انتخاب بهترین‌هاست اما علت این کار چیست؟

ما در طول سال، شاهد تولید فیلم‌های زیادی از کشورهای مختلف هستیم و با توجه به شرایط امروزی (خصوصاً از لحاظ زمانی و شغلی) امکان مشاهده‌ی همه‌ی آنها وجود ندارد. طبیعتاً شما به عنوان بیننده دوست دارید از تماشای فیلمی که انتخاب کرده‌اید، لذت ببرید ولی همیشه اوضاع بر وفق مراد نیست. از طرفی دیگر، بسیاری از فیلم‌ها به دلیل محدودیت بودجه، امکان تبلیغات گسترده را ندارند و به دنبال آن، سالن‌های اکران کمتری را نیز به خود اختصاص می‌دهند. هدف از جشنواره‌ها و فستیوال‌ها و همین‌طور انتخاب‌های گروه‌های مختلف، علاوه بر معرفی بهترین‌های هر سال، معرفی فیلم‌هایی هست که به دلایل مختلف، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. متاسفانه مسایل سیاسی، اجتماعی و... تاثیر زیادی در اعلام کاندیداها و انتخاب‌های نهایی دارد. البته در سال‌های گذشته نیز شاهد این موضوع بوده‌ایم ولی در چند سال اخیر، این جریان، شدت بیشتری پیدا کرده است، به‌طوری‌که‌ صِرفاً پرداختن به موضوعاتی مانند همجنس‌گرایی، مبارزه با تبعیض نژادی، احقاق حقوق زنان و ... باعث مطرح شدن فیلم می‌شود. تحریریه‌ی 30nama سعی کرده است بدون در نظر گرفتن مسایل حاشیه‌ای، فیلم‌های امسال را از لحاظ سینمایی و هنری مورد بررسی قرار دهد و به نوبه‌ی خود به معرفی فیلم‌های ارزشمندی که ممکن است تاکنون تماشا نکرده‌اید، بپردازد. شاید این لیست دقیقاً مطابق سلیقه‌ی شما باشد و یا اینکه فیلم‌های محبوبتان، جایی در آن نداشته باشند. مهم این است که اگر از تماشای فیلمی لذت برده‌اید، هم فیلمساز به هدف خود رسیده است و هم شما.

 
بهترین گریم بهترین طراحی لباس بهترین جلوه‌های ویژه بهترین تدوین صدا بهترین صداگذاری بهترین طراحی صحنه
شوم‌ترین ساعت دیو و دلبر جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها دانکرک دانکرک بلید رانر 2049
 
بهترین تدوین بهترین فیلمبرداری بهترین موسیقی متن بهترین بازیگر مکمل زن بهترین بازیگر مکمل مرد
من، تانیا نبرد جنسیت‌ها سه بیلبورد خارج از اِبینگ، میزوری جولیا رابرتز برای فیلم «شگفتی» وودی هریلسون برای فیلم «سه بیلبورد خارج از اِبینگ، میزوری»
 
بهترین بازیگر اول زن بهترین بازیگر اول مرد بهترین فیلمنامه اقتباسی بهترین فیلمنامه اوریجینال بهترین کارگردانی
فرانسیس مک‌دورماند برای فیلم «سه بیلبورد خارج از اِبینگ، میزوری» گری اُلدمن برای فیلم «شوم‌ترین ساعت» شگفتی من، تانیا کریگ گلِسپی برای فیلم «من، تانیا»
 
بهترین فیلم‌ها (به ترتیب)
1-رشته خیال 2-من، تانیا  3-سه بیلبورد خارج از اِبینگ، میزوری  4-برو بیرون  5-شوم‌ترین ساعت
6-مادر! 7-کوکو  8-نبرد جنسیت‌ها  9-پروژه فلوریدا  10-جان ویک: قسمت دوم
   

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۸:۳۳

به نظرم نقش مکمل زن و مرد همون نظر اسگار بهتر وودی هارسون خیلی ندرخشید تو این فیلم کلا 30 مین بود تو فیلم و قسمتی که داشت نامه رو میخوند تو فیلم به نظر من یکی از بد ترین جاش بود

نمایش اسپویل
۲۴ آبان ۱۳۹۷ ۱۸:۳۱

واقعا............. فیلم mother ?????????????????????????????john wick ?????????????????? get out رو که دیگه نگو

نمایش اسپویل
۶ خرداد ۱۳۹۷ ۰۹:۴۲

دم شما گرم! ممنونم از کار خوبتون در این سایت بجز شومترین ساعت - نبرد جنسیت ها و جان ویک که هنوز ندیدم بقیه فیلم ها همگی عالی هستن، مخصوصا خوشحالم که با هم در مورد خوب بودن مادر آرونوسکی هم نظریم

نمایش اسپویل
۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ۰۹:۲۹

به نظر من در حق فیل مادر آرنوفسکی داره کم لطفی میشه یکی از بهترین کارگردانی ها و شاید بهترین فیلمنامه امسال رو داشت با یه فیلم برداری خیلی خوب، بازیگری جنیفر لارنس هم یه سر و گردن بالاتر از بقیه فیلم ها و بازیگرا بود.

نمایش اسپویل
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ۰۱:۰۶

خیلی رتبه بندی تون الکیه.تو قسمت بهترین فیلمها چطور dunkirk و the shape of water نیستن.

نمایش اسپویل
بیشتر