news-background
news-background

برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ درخشش «شبی که ماه کامل شد»

برندگان سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر دوشنبه شب طی مراسمی در برج میلاد معرفی شدند. امسال فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی «نرگس آبیار» تمامی جوایز اصلی را تصاحب کرد. آبیار به هنگام دریافت جایزه گفت: «یک دلخوری که همیشه داشتم این بود که در کشور خودم نامزد کارگردانی نشدم و الان خوشحالم. می‌دانم با این جوایز امشب دوستان همکار دیگرم که جایزه نگرفتند غمگین می‌شوند ولی می‌خواهم بگویم، این جایزه برای همه دوستان کارگردان است. همچنین از مادر فائزه و شهاب (شخصیت‌های فیلم) واقعی که در اینجا حاضر است تشکر می‌کنم.»

به‌روزرسانی: به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر محمدرضا شجاعی برگزیده طراحی لباس جشنواره فیلم فجر که برای دو فیلم شبی که ماه کامل شد و ماجرای نیمروز: رد خون نامزد دریافت جایزه شده بود برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون این سیمرغ را دریافت کرد که به اشتباه در مراسم اختتامیه شبی که ماه کامل شد عنوان شد.

  فهرست کامل برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر: بهترین فیلم کوتاه: بچه خور (محمد کارت) بهترین فیلم مستند: بهارستان خانه ملت (بابک بهداد) بهترین فیلم اول: مسخره باز (همایون غنی زاده) بهترین فیلم از نگاه ملی: 23 نفر (مهدی جعفری) بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان (ماجرای نیمروز: رد خون) بهترین جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری (مسخره‌باز) بهترین چهره‌پردازی: ایمان امیدواری (شبی که ماه کامل شد) بهترین طراحی لباس: محمدرضا شجاعی (شبی که ماه کامل شد) بهترین طراحی صحنه: محمدرضا شجاعی (ماجرای نیمروز: رد خون) بهترین صدابرداری: ایرج شهزادی (متری شیش و نیم) بهترین صداگذاری: مهرشاد ملکوتی (ماجرای نیمروز: رد خون) بهترین تدوین: بهرام دهقانی (متری شیش و نیم) بهترین موسیقی متن: امین هنرمند (قصر شیرین) بهترین فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه (غلامرضا تختی) بهترین بازیگر نقش مکمل زن: فرشته صدرعرفایی (شبی که ماه کامل شد) بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: علی نصیریان (مسخره‌باز) جایزه ویژه بهترین انیمیشن: آخرین داستان (اشکان رهگذر) بهترین فیلم هنر و تجربه: مسخره‌باز (همایون غنی‌زاده) بهترین بازیگر نقش اول زن: الناز شاکردوست (شبی که ماه کامل شد) بهترین بازیگر نقش اول مرد: هوتن شکیبا (شبی که ماه کامل شد) بهترین فیلمنامه: محسن قرائی و محمد داوودی (قصر شیرین) جایزه ویژه هیأت داوران: نیما جاویدی (سرخ‌پوست) بهترین کارگردان: نرگس آبیار (شبی که ماه کامل شد) بهترین فیلم: شبی که ماه کامل شد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: متری شیش و نیم

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۲۱:۵۶

محمدرضا شجاعی برای ماجرای نیمروز طراحی صحنه برده تو خود جشنواره هم اشتباه اعلام کردن بعدش شبش گفتن درستشو

نمایش اسپویل
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۲۰:۰۳

چندین ساله که 2- 3 فیلم برتر از دید تماشاگران و منتقدین کمترین توجه هیئت داوران رو می گیرن. فیلم هایی که بهترین های جشنواره اند. امسال هم سرخپوست و متری شش و نیم.

نمایش اسپویل
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۵:۳۹

آقا این انیمیشن The Last Fiction (آخرین داستان) که دیشب تو 37مین جشنواره فجر سیمرغ بهترین انیمیشن رو بُرد عجب چیزیه!!! یه انیمیشن خفن 2D با گرافیک و آرتی مشابه انیمه Castlevania نتفلیکس با داستانی شاهنامه ایی و اساطیری و اکشن، پیشنهاد میکنم حتماً تریلرشو در یوتیوب تماشا کنید :) ▪ انیمیشن آخرین داستان اولین انیمیشن بلند سینمایی به کارگردانی اشکان رهگذر است که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ در استودیو هورخش تولید شده است. داستان این فیلم برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی است. ▪ صداپیشگان : پرویز پرستویی...تهمورث-ارشیا لیلا حاتمی...شهرزاد حامد بهداد...ضحاک اکبر زنجانپور...کاوه اشکان خطیبی...آفریدون باران کوثری...ماندانا حسن پورشیرازی...جمشید-مرداس شقایق فراهانی...فرانک ملیکا شریفی نیا...مادرِ ارمایل و گرمایل بانیپال شومون...روزبه فرخ نعمتی...شهراسب بیتا فرهی...اهریمن مجید مظفری...بارمان زهیر یاری...آبتین ▪ خلاصه داستان : در دورانی که سایه «اهریمن» بر سرزمین‌ها سیطره یافته، «جمشید کی» با سپاهی متشکل از متحدانش و با تکیه بر فرّ خود در مقابل سپاهیان اهریمن صف آرایی می‌کند، به خواست «یزدان» جمشید بر اهریمنیان ظفر می‌یابد. جمشید بر تخت تکیه زده و مغرور از ظفر، خود را دارای فراست ایزدی می‌داند. وی متحدان را برای اشغال سرزمین‌های دیگر و شکار اهریمن فرا می‌خواند اما یزدان از وی روی برگردانده و فرّ و فراست جمشید را از وی می‌ستاند. جمشید تنها، گرفتار طمع و جنونی سیری ناپذیر می‌شود. وی دخترش «شهرزاد» را تنها می‌گذارد و به شورای وزراء وصیت می‌کند تا در زمان غیابش «مرداس» متحد و والی سرزمین‌های جنوبی بر تختش تکیه زند. جمشید فردای همان روز با سپاهی از غیورترین سربازانش برای شکار اهریمن عازم سرزمین‌های شمالی می‌شود و دیگر هیچ‌گاه بازنمی‌گردد. مرداس مرده‌است و به دستور شورا تنها فرزند و جانشینش «ضحاک» به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما صد افسوس که وجود ضحاک، آبستن پاره‌ای از تاریکیست. تاریکی وجود ضحاک بر شهر سیطره می‌یابد و جمکرد در تاریکی و ترس غوطه ور می‌شود. اما دگر بار چرخش ایام به گردش درمی آید و با رفتن جمشید کودکی در دل مردمان سرزمین «جمکرد» و در آغوش کشاورز زاده‌ای متولد می‌شود که نامش را” آفریدون” می‌گذارند…

نمایش اسپویل
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۵:۱۱

جالبه که فیلمه "شبی که ماه کامل شد" تو لیست انتخابهای بهترین فیلم از نظر تماشاگران نبود! و کلاً یه انیمیشن داشتن و بهش جایزه دادن، جداً مسخره است!

نمایش اسپویل
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۲۰:۴۵

شبی که ماه کامل شد توی انتخابهای بهترین فیلم از نظر تماشاگران رتبه 4 داشت انیمیشن 3 تا بودن فقط اومدی فضا رو خراب کنیو یه کامنت بزاری بگی من هستم دیگه اره ؟

نمایش اسپویل
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۲۰:۰۴

انیمیشن سه تا بود

نمایش اسپویل
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ۲۳:۴۸

امسال سال خیلی خوبی برای سینمای ایران خواهد بود جشنواره امسال همه چیز داشت و کامل تر از همیشه همه چیز عالی بود از درخشش عالیجناب نصیریان در فیلم مسخره باز تا نوید محمد زاده با پرستیژ از مهدویان همیشه مسلح در این چند دوره گرفته تا نرگس آبیاری که سبک خاص خودش رو ابدا کرده از امین حیایی که تمام وجودش رو با موهاش برای درخونگاه گذاشت تا هوتن شکیبا که به زیبایی درخشید از تختی بزرگ گرفته تا شبی که ماه کامل شد و اختتامیه ای که میتونست با مجری بهتری انجام بشه و نگاه مهربان استاد مشایخی به یار دبستانیش و علی خان نصیریان خطاب کردنش نشان از احترامی داشت که این روز ها ما کمتر میبینیم از سانسور شدن متری شش ونیم و پشت دست داغ گذاشتن سعید روستایی و بلند شدن lalaland طور عوامل ماجرای نیم روز رد خون مطمئنم قطعا امسال و سال بعد سال های پر بار و بدون کمدی هجو گیشه محور خواهد بود به امید دیده شدن هر چه بیشتر توانمندی سینمای ایران در تمام جهان

نمایش اسپویل
بیشتر