news-background
news-background

برادران وارنر بودجه Joker را کاهش داده بود تا «تاد فیلیپس» را از کارگردانی دلسرد کند

فیلم ابرقهرمانی پرفروش و پرافتخار «جوکر» (Joker) با بازی «واکین فینیکس» و کارگردانی «تاد فیلیپس» بیش از یک سال قبل اکران شد. این فیلم در تنها در افتتاحیه‌ی داخلی ۹۶ میلیون دلار فروش کرد و در پایان رکورد بیش از ۱ میلیارد دلاری را در سراسر دنیا ثبت کرد. روایت متفاوت فیلیپس از «آرتور فلک» علاوه بر این، در فصل اهدای جوایز نیز درخشید و اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول را برای فینیکس به ارمغان آورد. این فیلم یکی از موفق‌ترین عناوین ابرقهرمانی تاریخ سینماست، با این حال، گزارش‌های تازه‌ای ادعا می‌کنند که استودیوی برادران وارنر تیا دست کم «توبی امریک» مدیر آن، مایلی به ساخته شدن این پروژه نداشته است.

«هالیوود ریپورتر» ضمن پوشش رسانه‌ای تصمیم بحث‌برانگیز وارنرها برای پخش فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود در شبکه‌ی HBO Max همزمان با سالن‌های سینما، می‌نویسد «توبی امریک» هیچ‌گاه تمایلی به ساخته شدن «جوکر» نداشته است.

در این گزارش آمده است که امریک در واقع حتی بودجه‌ی «جوکر» را کاهش داده به این امید که «تاد فیلیپس» از ساختن فیلم دلسرد شود. با این حال، فیلیپس مصمم بود که «جوکر» تلخش را روی پرده ببرد، به همین علت امریک نیمی از فیلم را با همکاری استودیوهای دیگر به تولید رساند. «هالیوود ریپورتر» می‌نویسد در واقع حامی اصلی فیلم «بلر ریچ» مدیر بازاریابی جهانی فیلم بوده است که دیگر با وارنرها همکاری نمی‌کند.

بنابراین فیلم «جوکر» صرف نظر کیفیت و حتی موفقیت‌هایش را باید به علت مقاومت فیلیپس و پافشاری او برای تولیدش ستود. این فیلم اگر یک سال دیرتر ساخته می‌شد، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما، فرصتی برای خودنمایی در گیشه پیدا نمی‌کرد و سر از HBO Max در می‌آورد. فیلم‌های «تل‌ماسه» (Dune) و «ماتریکس ۴» (The Matrix 4) و بسیاری دیگر از بلاک‌باسترهای پرخرج استودیوی برادران وارنر از جمله‌ فیلم‌هایی‌اند که چنین سرنوشت شومی در انتظارشان است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۹ آذر ۱۳۹۹ ۰۰:۴۰

اون بخش گیمینگش که at & t واسه فروش گذاشتش اینم وضعیت بخش مدیاش که سرنوشتش معلومه اگه اینجوری ادامه پیدا کنه

نمایش اسپویل