news-background
news-background

باکس آفیس: کمدی War With Grandpa «رابرت دنیرو» جانشین Tenet در صدر شد

فیلم «جنگ با پدربزرگ» (دانلود فیلم War With Grandpa با لینک مستقیم) استودیوی ۱۰۱ با بازی «رابرت دنیرو» به دوران سلطنت فیلم «تنت» (دانلود فیلم Tenet 2020 با لینک مستقیم) «کریستفر نولان» در بازارهای نیمه‌جان آمریکا پس از هفت هفته پایان داد. این کمدی با فروش ۳.۶ میلیون دلاری در صدر ایستاد و «تنت» با ۲.۱ میلیون دلار دومین رتبه‌ را تصاحب کرد. «تنت» در حال حاضر به فروش داخلی ۴۸.۳ میلیون دلاری و ۳۲۴ میلیون دلاری در سراسر دنیا رسیده است. فیلم جاسوسی نولان ۲۲۱۵ سالن سینما را در اختیار دارد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«جنگ با پدربزرگ» روز جمعه ۱.۱ میلیون دلار و شنبه ۱.۵ میلیون دلار کسب کرد و انتظار می‌رود از یکشنبه ۹۸۸ هزار دلار فروخته باشد. این فروش در حالی است که ۱۶ درصد بازارهای ایالات متحده از جمله مناطق نیویورک، لس‌آنجلس، و سان فرانسیسکو و بخش‌هایی از کانادا در خاموشی به سر می‌برند. از این گذشته تنها هفت سینما از ۵۳۶ سینمای فعال «ریگال» در کالیفرنیا فیلم‌ها را اکران کردند.

هشدار مهم برای استودیوهای بزرگ در این هفته این بود که ۴۶ درصد از مخاطبین «جنگ با پدربزرگ» ادعا کردند به علت اکران نشدن فیلم‌های بزرگ به سینما بازنگشته‌اند. بنابراین درک این مسئله چندان دشوار نیست که اگر فیلم بزرگی روی پرده نرود مخاطبین به سینما نخواهند آمد. حدود ۹۰ درصد مخاطبین «جنگ با پدربزرگ» می‌گویند در حین پاندمی از تجربه‌ی دیدن فیلم در سینما احساس امنیت داشته‌اند. پنجاه درصد از خریداران بلیت برای این فیلم مرد بوده‌اند و کودکان زیر ۱۳ ساله یک سوم مخاطبین را تشکیل می‌دادند.

چهل درصد از افرادی که فیلم «جنگ با پدربزرگ» را دیده‌اند اروپایی‌تبار، ۳۰ درصد اسپانیایی‌تبار، ۸ درصد آفریقایی تبار، ۷ درصد آسیایی تبار، و ۱۵ درصد از نژادهای دیگر بودند. ۳۰ درصد از مخاطبین نیز به همراه یک کودک به سالن‌های سینما آمدند و ۴۰ درصد از آنان به علت حضور دنیرو در نقش اول مجذوب آن شدند. «رلیش‌میکس» گزارش داده است که بازدیدهای یوتیوب «جنگ با پدربزرگ» به بیش از ۹ میلیون رسیده است.

 

نقد فیلم Tenet: انگاره‌‌های نولان؛ زمان در دستان انسان

 

هدف سازندگان این فیلم خانوادگی با بازی دنیرو و «اوما تورمن» همواره این بود که آن را در سالن‌های سینما عرضه کنند. بازاریابی «جنگ با پدربزرگ» بیشتر بر روی تیزرهای تلویزیونی متمرکز بود و در آن‌ها خانواده‌هایی به نمایش گذاشته می‌شدند که از دیدن فیلم در سینماها لذت می‌بردند. این تیزرها در حین پخش اپیزود پایانی فصل «آمریکا استعداد دارد» (America's Got Talent)، اپیزود آغازین فصل جدید «خواننده‌ی نقاب‌دار» (The Masked Singer)، مناظره‌ی معاونین نامزدهای ریاست جمهوری و بسیاری عناوین دیگر پخش شد. این کمپین در شبکه‌های «فود نتورک»، «هالمارک»، «براوو»، «تی‌ال‌سی» و «اچ‌جی‌تی‌وی»، و برنامه‌های صبحگاهی مادران را هدف گرفت. علاوه بر این، تبلیغات تلویزیونی فیلم در شبکه‌های کودکان از جمله دیزنی اک‌دی و بومرنگ روی ایر رفتند.

استودیوی ۱۰۱ با «لورا مارانو» برای ساخت یک موزیک ویدیو/تریلر اختصاصی نیز همکاری کرد و آن را از پلتفرم‌های مختلف پخش کرد. این استودیو حتی با چندین بلاگر خانوادگی کار کرد تا پیام فیلم را به اشتراک بگذارد. بازیگران فیلم از جمله دنیرو و تورمن هم با حضور در شوهای شبانه در بازاریابی فیلم همکاری کردند.

به‌رغم تعطیلی سینماها در اغلب مناطق لس‌آنجلس، هشت سینما از ۱۰ سینمای پرفروش «تنت» در ایالات کالیفرنیا بودند. ده سینمای پرفروش دی‌ام‌ای برای «تنت» در آخر هفته‌ی گذشته نیز اورنج کانتی، دیترویت، گریتر سان فرانسیسکو، دالاس، سالت لیک سیتی، فینیکس، هیوستن، شیکاگو، آتلانتا و واشینگتن دی‌سی بودند. فروش «تنت» در سالن‌های آیمکس نیز به ۱.۲ میلیون دلار از ۴۴۶ سینما در سراسر دنیا رسید تا فروش جهانی آن در این فرمت از ۳۷ میلیون دلار عبور کند.

«تنت» در بازارهای بین‌المللی به عملکرد قدرتمندانه‌ی خود ادامه داد و ۳۰.۱ میلیون دلار فروخت. این فیلم از بازار ژاپن ۵ میلیون دلار کسب کرد و پس از «جاذبه» (Gravity) در این کشور دومین فیلم  پرفروش تاریخ ژاپن و برادران وارنر در سینماهای آیمکس شد. «تنت» در هفتمین هفته‌ی اکران جهانی‌اش به فروش خارجی ۲۷۵ میلیون دلاری رسیده است. فروش این فیلم در ژاپن با افت ۱۹ درصدی، استرالیا با افت ۲۲ درصدی، آلمان با افت ۳۱ درصدی، مکزیک با افت ۳۴ درصدی، فرانسه با افت ۳۸ درصدی، و ایتالیا با افت ۴۱ درصدی همراه شد.

فیلم «سارق درستکار» (Honest Thief) با بازی «لیام نیسن» آخر هفته‌ی گذشته به صورت محدود در سینماهای آمریکا و کانادا اکران شد و از هفته‌ی آینده توسط اوپن رود به صورت گسترده عرضه خواهد شد. این فیلم با اکران در ۱۷۰ سینما ۳۲۰ هزار دلار فروش کرد. این در حالی بود که بعضی از سینماهای تورنتو و اوتاوا بسته بودند. سینماهای کبک و آنتریو تا ۲۸ روز بازگشایی نخواهند شد. «سارق درستکار» از آخر هفته‌ی آینده در کشورهای بیشتری از جمله مکزیک و فرانسه روی پرده می‌رود. این هفته فیلم «رز زرد» (Yellow Rose) به نویسندگی و کارگردانی «دایان پاراگاس» اکران شد و ۱۵۰ هزار دلار از ۹۰۰ سینما به دست آورد. فروش داخلی این فیلم تاکنون به ۱۷۰ هزار دلار رسیده است.

 

برادران وارنر تاریخ انتشار بلو-ری Tenet در اواسط دسامبر را تکذیب کرد

 

فیلم «ملت من میهن من» (My People My Homeland) آخر هفته‌ی گذشته ۴۲ میلیون دلار به اندوخته‌هایش اضافه کرد و فروش داخلی خود در چین را به ۳۲۱ میلیون دلار رساند. «جیانگ زیا» (Jiang Zia) هم با افت فروش ۸۹ درصدی در این کشور و با فروش آخر هفته‌ی ۱۱.۳ میلیون دلاری درآمد خود از بازارهای چین را به ۲۱۷ میلیون دلار رسانده است. هر دوی این فیلم‌ها رکورد فروش آیمکس در تعطیلات «روز ملی» چین را شکستند، هرچند که سالن‌ها با ۷۵ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کردند. «جیانگ زیا» ۱۳ میلیون دلار و درام رمنس «ملت مت میهن من» ۷.۵ میلیون دلار در این فرمت فروخته‌اند.

فیلم «گرین‌لند» (Greenland) استودیوی اس‌تی‌اکس نیز این هفته در سه بازار خارجی جدید اکران شد. این فیلم در ایتالیا ۸۰۳ هزار دلار از ۳۷۸ سینما کسب کرد و در رتبه‌ی اول قرار گرفت. نیوزلند نیز این فیلم را برای اولین بار اکران کرد تا فروش ۲۲۷ هزار دلاری از ۸۹ سینما به دست آید. «گرین‌لند» تاکنون در ۲۴ کشور اکران شده و به ۲۸ میلیون دلار فروخته است.

پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی آخر هفته‌ی گذشته چین با ۶۶.۲ میلیون دلار، بریتانیا با ۲۱.۸ میلیون دلار، فرانسه با ۲۱.۴ میلیون دلار، ژاپن با ۱۹.۲ میلیون دلار و آلمان با ۱۷.۲ میلیون دلار بودند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۱ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۵۲

???

نمایش اسپویل