news-background
news-background

باکس آفیس سال ۲۰۱۹: درآمد نجومی دیزنی از بازارهای جهانی

فیلم‌های استودیوی دیزنی در سال ۲۰۱۶ بیش از ۷.۶ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروختند، اما این رکورد ژوئیه‌ی سال ۲۰۱۹ شکسته شد. به لطف رکورد‌شکنی‌های «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame)، «یخ‌زده ۲» (Frozen 2)، و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» (Star Wars: The Rise of Skywalker)، دیزنی ۳.۷۶ میلیارد دلار در بازارهای آمریکا و ۷.۳۵ میلیارد دلار در بازارهای خارجی و در مجموع ۱۱.۱۲ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته است. این رقم با ادامه‌ی اکران قسمت نهم «جنگ ستارگان» و انیمیشن «یخ‌زده ۲» بالاتر خواهد رفت.

سال گذشته شش فیلم استودیوی دیزنی از جمله «کاپیتان مارول»، «آخر بازی»، «علاءالدین»، «شیر شاه»، «داستان اسباب بازی ۴»، و «یخ‌زده ۲» به فروش بیش از ۱ میلیارد دلاری در بازارهای جهانی دست پیدا کردند و انتظار می‌رود که «ظهور اسکای‌واکر» هم تا پیش از ماه فوریه به این رقم برسد. فروش ۳.۷۶ میلیارد دلاری دیزنی در آمریکا که شامل عناوین فاکس قرن بیستم نمی‌شود، ۳۳ درصد از درآمد کلی از سالن‌های سینمای آمریکا را تشکیل می‌دهد. سهم استودیو برادران وارنر نیز از بازارهای داخلی ۱۳.۷ درصد بود.

به نظر نمی‌رسد که موفقیت‌های دیزنی در سال گذشته در سال ۲۰۲۰ تداوم پیدا کند، زیرا امسال «جنگ ستارگان» روی پرده نمی‌رود و قرار نیست فیلمی در سطح «انتقام‌جویان» با شخصیت‌های پرشمار عرضه شود. در عوض، مخاطبین باید به تماشای فیلم‌هایی مانند «ندای طبیعت» (The Call Of The Wild) با بازی «هریسون فورد» در کنار یک سگ طراحی شده با گرافیک رایانه‌ای بنشینند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید