news-background
news-background

بالاگرفتن نزاع نت‌فلیکس و جشنواره کن: احتمال اکران نشدن ۵ فیلم نت‌فلیکس

اختلافات نت‌فلیکس و کن تشدید شد. چندی پیش اعلام شد که تنها آثاری اجازه شرکت در بخش مسابقه جشنواره کن را دارند که در فرانسه به شکل سنتی روی پرده بروند. به دنبال اعلام این خبر و طبق گزارش هالیوود ریپورتر، سرویس استریمینگ نت‌فلیکس. تهدید کرده است که ۵ فیلم خود را از جشنواره بیرون می‌کشد.

این پنج فیلم شامل «Roma» به کارگردانی «آلفونسو کوارون»، فیلم «Hold the Dark» اثر «جرمی سالنیر»، «Norway» تازه‌ترین ساخته «پل گرین‌گرس»، و دو اثر در رابطه با «اورسون ولز»، یکی فیلم مفقود شده «آنسوی باد» که پس از مدت‌ها کامل و آماده نمایش شده، و دیگری مستند «وقتی بمیرم عاشقم می‌شوند» به کارگردانی «مورگان نویل».

نت‌فلیکس سال گذشته دو فیلم در جشنواره کن داشت که هردوی آن‌ها در بخش مسابقه شرکت کردند. فیلم «اوکجا» به کارگردانی «بونگ جون-هو» و «داستان‌های مایروویتز» ساخته «نوآح بامبک». یکی از منابع نزدیک به «ونتی فر» ادعا می‌کند که نت‌فلیکس قصد دارد جشنواره کن را تحت فشار قرار دهد و از آنجا که نت‌فلیکس بودجه تمامی این فیلم‌ها را تأمین کرده، کاری از مسئولین جشنواره ساخته نخواهد بود.

«تیه‌ری فرمو» مدیر جشنواره کن هم از اینکه سال گذشته نتوانسته نت‌فلیکس را برای اکران فیلم‌هایش در فرانسه راضی کند، ابراز ناخرسندی کرده و می‌گوید: «این سرمشق اقتصادی آن‌هاست و ما به آن احترام می‌گذاریم. اما کار ما سینماست و تمایل داریم فیلم‌های بخش مسابقه در سالن‌های سینما هم روی پرده بروند. این هم سرمشق عاشقان سینماست و نت‌فلیکس باید به آن احترام بگذارد.»

نت‌فلیکس هنوز در این خصوص توضیحی ارائه نکرده است. هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن از ۸ می آغاز به کار می‌کند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ فروردین ۱۳۹۷ ۰۵:۲۷

واقعا چرا این همه لجاجت از سوی برخی فیلم ساز نماها صورت میگیره؟! جای بسی تأمل هست... پیش از این استیون اسپیلبرگ هم با حضور فیلم های نتفلیکس در مراسم Oscars مخالفت کرده بود...

نمایش اسپویل