news-background
news-background

بازگشت «امپراطور» در The Rise of Skywalker تأیید شد؛ توضیحات کارگردان در مورد عنوان مبهم فیلم

در پایان تریلر «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» (Star Wars: The Rise of Skywalker) که شب گذشته منتشر شد بازگشت «امپراطور پالپاتین» تأیید می‌شود. «جی.جی ایبرامز» کارگردان و نویسنده‌ی فیلم نیز در گفتگو با مجله‌ی «امپایر» تأیید کرده است که «ایان مک‌دیارمید» در آخرین اپیزود از افسانه‌ی «لوک اسکای‌واکر» بازخواهد گشت. ایبرامز ابراز خرسندی می‌کند که پیش از انتشار تریلر حضور این شخصیت فاش نشده است.

جلوگیری از فاش شدن چنین راز بزرگی در مورد پروژه آن هم در عصر اسپویلرها در شبکه‌های اجتماعی شاهکاری قابل ستایش است. اما اکنون با تأیید شدن حضور مک‌دیارمید گمانه‌زنی‌ها از سر گرفته می‌شود. هنوز علت بازگشت «سیث» مشخص نیست اما در ماه‌های آینده احتمالاً در ای باره خواهیم شنید.

داستان «جنگ ستارگان:‌ ظهور اسکای‌واکر» طبق اعلام ایبرامز به وقایعی که بلافاصله پس از قسمت هشتم روی می‌دهد مربوط نمی‌شود و رخدادهای بین «نیرو برمی‌خیزد» و «آخرین جدای» را بازگو می‌کند: «مدتی [از حوادث فیلم قبلی] گذشته است. این فیلم ماجراجویی اعضای گروه در کنار یکدیگر را روایت می‌کند. یکی از لذت‌بخش‌ترین چیزها در مورد کار بر روی این فیلم پویایی میان تمام شخصیت‌ها است.» فیلم «آخرین جدای»‌ تنها عنوان چندگانه بود که داستانش به قسمت قبلی متصل می‌شد. «امپراطور» پس از فیلم «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» وقتی که به دست «دارث ویدر» نابود شد دیده نشده بود.

مک‌دیارمید در واکنش به تریلر در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «بخش تاریک [نیرو] قدرتمندتر از همیشه است.»

در اپیزود نهم ری (دیزی ریدلی)، فین (جان بویه‌گا)، پو دامرون (اسکار آیزک)، روز تیکو (کلی ماری ترن)، کایلو رن (آدام درایور)، جنرال هاکس‌ (دامنال گلیسون)، چوباکا (جوناس سواتامو)، مز کاناتا (لوپیتا نیانگو)، لوک اسکای‌واکر (مارک همیل)، لاندو کلاریسیان (بیلی دی ویلیامز) و ستوان کانیکس (بیلی لورد) بازخواهند گشت. «کری فیشر» نیز با استفاده از تصاویر آرشیوی منتشر نشده به این داستان اضافه شده است.

همیل ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود: «هریسون [فورد] در قسمت‌های اول حضور پررنگ‌تری در قصه داشت، سپس نقش من پررنگ‌تر شد، و قرار بود در سه‌گانه‌ی سوم شخصیت کری برجسته شود. خوشحالم که راهی برای این کار پیدا کرده‌اند و گاهی احساس می‌کنم او اگر می‌دانست چند سال پس از مرگش فیلمی پرفروش روی پرده خواهد داشت لذت می‌برد زیرا چنین انسانی بود. فکر می‌کنم این فیلم او را خشنود کند، اما هیچ چیز با حضور او در کنار ما قابل قیاس نیست.»

ایبرامز در مصاحبه با ET در خصوص عنوان پرابهام فیلم می‌گوید: «احساس می‌کنم عنوان مناسبی برای این فیلم است. هرچند می‌دانم که ممکن است پرسش‌برانگیز باشد، اما به نظر من وقتی فیلم را ببینید معنی و انگیزه‌ی آن را خواهید فهمید. کارگردانی چنین فیلمی مسؤلیت احساس عجیبی داشت. نه تنها پایان سه‌گانه‌ی فعلی بلکه پایانی برای نه فیلم قبلی بود و به طرز غریبی داستان این فیلم عبارت است از به هم پیوند زدن داستان‌هایی که پیش از این روایت شده بود.»

بازیگران جدید این چندگانه شامل «کری راسل» ستاره‌ی سریال «آمریکایی‌ها»، «ریچارد ای. گرنت»، «نایومی اکی»، «مت اسمیت» و «دامنیک موناگان» خواهند بود.

«جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» ۲۰ دسامبر توسط دیزنی اکران می‌شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید