news-background
news-background

اسکار ۲۰۲۱: واکنش «دنیل کالویا» به ژورنالیستی که او را با بازیگر دیگری اشتباه گرفته بود

«مارگارت گاردینر» ژورنالیست در پشت صحنه مراسم اسکار با کالویا مصاحبه کرد.

 

«مارگارت گاردینر» یکی از اعضای «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» یکشنبه شب این هفته در پشت صحنه مراسم اهدای جوایز اسکار (Oscars 2021) به ظاهر «دنیل کالویا» را با «لزلی اودوم جونیور» اشتباه گرفت. گاردینر مراسم اسکار را برای «ساندی تایمز» پوشش می‌داد.

کالویا اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای بازی در فیلم «یهودا و مسیح سیاه» (Judas and the Black Messiah) به کارگردانی «شاکا کینگ» دریافت کرد، اما گاردینر از او در مورد همکاری با «ریجینا کینگ» کارگردان فیلم «یک شب در میامی» (One Night in Miami) با بازی «لزلی اودوم جونیور» سؤال کرد. اودوم نیز مانند کالویا در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نامزد اسکار بود.

گاردینر به کالویا می‌گوید: «می‌خواهم به شما تبریک بگویم. از ابتدای دوران بازیگری شما را دنبال می‌کرده‌ام و می‌خواستم بدانم که کارگردانی شدن توسط رجینا [کینگ] برای شما چه ارزشی داشته و کسب این جایزه در شرایط فعلی دنیا برای شما چه معنای دارد؟»

کالویا که از این پرسش گاردینر گیج شده درخواست می‌کند که سؤال دوباره تکرار شود. گاردینر وقتی پرسش خود را دوباره مطرح می‌کند نامی از «رجینا کینگ» نمی‌برد. به نظر می‌رسد که گاردینر پس از دیدن چهره کالویا متوجه اشتباه خود شده و سؤالش را تصحیح می‌کند.

گاردینر یک روز پس از برگزاری مراسم در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاقات واکنش نشان داد و نوشت: «دنیل کالویا، من شما را با لزلی اودوم جونیور اشتباه نگرفتم. متأسفم اگر این‌گونه به نظر رسید. می‌خواستم در مورد نامزد نشدن «رجینا کینگ» در بخش بهترین کارگردانی برای «یک شب در میامی» سؤال کنم و نیز ارزش پیروزی شما برای «یهودا و مسیح سیاه» برای جامعه در شرایط حاکم بر دنیا.»

گاردینر در واکنش به منتقدینش اضافه می‌کند‌: «متأسفم که تصور می‌کنید نمی‌توانم تفاوت میان این دو بازیگر مرد را تشخیص دهم. پرسشم را خراب کردم. [و حالا] کسی حرفم را باور نمی‌کند. از دنیل عذرخواهی می‌کنم، این تصور بازتاب‌دهنده همان دنیایی است که می‌خواستم در موردش سؤال کنم. نمی‌توانم از آن دفاع کنم. عذرخواهی می‌کنم.»

اعضای «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» در ماه‌های اخیر با انتقادهای بسیاری برای انتخاب نامزدهای گلدن گلوب مواجه شده بودند. اخیراً «فیلیپ برک» ریاست سابق اتحادیه ادعا کرده است که «جان سیاهان مهم است» یک «جنبش نژادستیزانه و نفرت‌پراکنانه» است.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید