news-background
news-background

«اسکار آیزک» به بازسازی Dune ملحق شد

«اسکار آیزک» بازیگر «جنگ ستارگان» برای پیوستن به بازسازی «دون» (Dune) در مقابل «تیموتی شالامی» با استودیوی لجندری در حال مذاکره است. او در این فیلم نقش پدر شخصیت شالامی را ایفا می‌کند. «ربکا فرگوسن»، «استلان اسکارزگارد»، «دیو باتیستا»، و «شارلوت رمپلینگ» از جمله بازیگرانی‌اند که به فیلم جدید «دنی ولینوو» کارگردان «ظهور» (Arrival) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) پیوسته‌اند. ویلنوو علاوه بر کارگردانی در نگارش فیلمنامه با «اریک راث» و «جان اسپیتس» همکاری می‌کند.

«دون» براساس کتاب چندجلدی پرفروش، علمی-تخیلی و کلاسیک  به قلم «فرانک هربرت» که در سال ۱۹۶۵ منتشر شده ساخته می‌شود. «دیوید لینچ» در سال ۱۹۸۴ فیلمی با بازی «کایل مک‌لاچلان» ساخت که در گیشه به سختی شکست خورد و منتقدین هم از آن استقبال نکردند. لینچ به علت مداخلات استودیو در فیلمنامه درخواست کرد که نامز از روی فیلم حذف شود.

داستان فیلم در آینده‌ای دور روایت می‌شود و زندگی «پل اتریدیز» وارث خاندان اتریدیز را به تصویر می‌کشد که در تلاش است کنترل سیاره‌ی بیابانی «اراکیس» را به دست بگیرد. این سیاره تنها منبع دارویی با ارزش است که سفر در زمان را ممکن می‌سازد. این داستان مضامین سیاست، مذهب و رابطه‌ی بشر با طبیعت واکاوی می‌شود.

آیزک اخیراً در فیلم «پشت دروازه‌ی ابدیت» (At Eternity’s Gate) نقش «پل گوگن» را در مقابل «ویلم دافو» به عنوان «ونسان ون گوگ» ایفا کرد. او در قسمت بعدی «جنگ ستارگان» که دسامبر امسال روی پرده می‌رود نقش «پو دامرون» و در ریبوت فیلم «خانواده‌ آدامز» (The Addams Family) نقش «گمز آدامز» را بازی خواهد کرد.

ویلنوو در مصاحبه با یاهو در مورد این اقتباس می‌گوید: «دیوید لینچ اقتباس باکیفیتی از این کتاب تولید کرد. او یکی از بهترین فیلمسازان زنده است و من احترام زیادی برایش قائل هستم. اما وقتی که فیلم او را می‌بینم فکر می‌کنم که این اقتباس ایده‌آل من نیست. بنابراین سعی می‌کنم فیلم رؤیایی خودم را بسازم. فیلمی که هیچ ارتباطی با اثر لینچ ندارد. من به کتاب‌ها و تصاویری بازخواهم گشت که هنگام خواندن به ذهنم خطور می‌کردند.»

استودیوی لجندری حق تولید فیلم و سریال براساس رمان معروف هربرت را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید