news-background
news-background

[اختصاصی 30نما]: پنجاه شخصیت برتر دنیای کامیک - قسمت سوم

بتمن ؟ سوپرمن ؟ جوکر ؟ چندین دهه است که بین هوادران دنیای کامیک بحث و جدال در مورد بهترین شخصیت کامیک وجود دارد.سایت 30نما تصمیم بر این گرفته است تا بهترین شخصیت های دنیای کامیک را برای شما معرفی کند. امید واریم از این لیست لذت ببرید.

Place 20: WONDER WOMAN (Wonder Woman / Justice League)

زن شگفت‌انگیز نام شخصیت مصور داستانی است که توسط ویلیام مولتن مارستون خلق شد.این کارکتر ابتدا در All Star Comics درسال ۱۹۴۱ معرفی شد. الیزابت مارستون همسر ویلیام، الهام بخش ساخت این کارکتر بود. نام اصلی کارکتر زن شگفت انگیز «دیانا» است که اصلیت او در اسطوره‌های یونانی است و از نژاد زنان جنگجوی مشهور به آمازون‌ها می‌باشد و طبق نوشته ها دیانا از بین جنگجوترین زنان این قبیله انتخاب می‌شود. زن شگفت انگیز به عنوان یک تصویر جنسیتی مترقی برای دختران، مورد تقدیر فمینیستها قرار گرفت.

Place 19: THE PUNISHER (Spider-Man / The Punisher)

پانیشربه عنوان  یک قهرمان خیالی  در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد؛برای اولین بار، در شمارهٔ ۱۲۹ مجلهٔ مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man) در فوریه ۱۹۷۴ معرفی شد. پانیشر یک آدم کش حرفه‌ای است که پایبند به اصول اخلاقی نیست و همیشه به دنبال کیفر دادن کسانی که به تشخیص او اعمال تبهکارانه انجام داده‌اند، است.

Place 18: HALO JONES (2000 AD)

این کارکتر ساخته مور و گیبسون در اویل دهه 50 میلادی میباشد. او یک دختر اخمو ، سفید رو ، خوش تیپ و وفادار به دوستانش بود. در اصل او یک فیمل استریپ بوده و نویسندگان هدفشان از ایجاد این کارکتر کمی کمتر کردن خشونت در داستان 2000AD بوده است.

Place 17: IRON MAN (Iron Man / Avengers)

مرد آهنی (به انگلیسی: Iron Man) یک شخصیت تخیلی و ابرقهرمانانه در کتاب‌های کمیک مارول کامیکس می‌باشد. این کارکتر به وسیلهٔ نویسنده/ویراستار استن لی خلق،و به وسیلهٔ نویسنده لری لیبر تکمیل و توسط هنرمندان دان هک و جک کربی به تصویر کشیده شد. او اولین بار در داستان‌های در حال تعلیق شماره ۳۹ام (مارس ۱۹۶۳) حضور پیدا کرد.تونی استارک، میلیاردری دخترباز، صنعترگر و مهندسی نابغه، از  جراحتی در سینه‌اش که در زمان اسارتش ایجاد شده است رنج می‌برد. وی توسط گروهکی گروگان گرفته شده و از او خواسته می‌شود در برابر آزادیش برای آن‌ها سلاح کشتار جمعی بسازد. تونی به جای این کار، زرهی قدرتمند برای خود می‌سازد تا از اسارت فرار کند. بعدها او از این زره استفاده می‌کند تا از زمین و انسان‌های‌بی گناه محافظت کند. با این که کار اصلی شرکتش – شرکت‌های استارک – تولید سلاح در کنار انجام تحقیقات علمی است، او با استفاده از تکنولوژی موجود در آزمایشگاه‌های شرکت و زره‌اش، شروع به مبارزه با جرم و جنایت می‌کند. او نمادی برای استن لی در مورد تکنولوژی، علم و انسانیت در برابر کمونیست‌های زمان جنگ سرد بود. در ادامهٔ داستان، زمینهٔ مبارزهٔ مرد آهنی از کمونیسم به تروریسم تحول پیدا می‌کند.بر خلاف اکثر ابر قهرمان‌های منتشر شده، مرد آهنی در کنار سری کتاب‌های مخصوص به خود، جزو گروه‌هایی چون انتقام جویان نیز قرار گرفت. از این شخصیت در انیمیشن‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی زیادی استفاده شد. تونی استارک به بازیگری رابرت داونی جونیور در فیلم مرد آهنی (۲۰۰۸) بر روی پردهٔ سینماها رفته است. به خاطر بازی بی‌نظیر داونی، وی در فیلم‌های هالک شگفت‌انگیز (۲۰۰۸)، مرد آهنی ۲ (۲۰۱۰)، انتقام جویان(۲۰۱۲) و مرد آهنی ۳ (۲۰۱۳) نیز در همین نقش حضور پیدا کرد. همچنین در فیلم‌های انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۵) نیز بازی کرده. بر اساس رده‌بندی ۱۰۰ قهرمان برتر کتاب‌های کامیک آی‌جی‌ان، رتبهٔ ۱۲ام متعلق به مرد آهنی است.

Place 16: Star-Lord (Guardian of the Galexy )

استار-لرد با نام اصلی پیتر کوییل، یک شخصیت خیالی ابر قهرمانی در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط مارول کامیکس است که توسط استیو اینگلهارت و استیو گان خلق شده است و برای اولین بار در پیش‌نمایش مارول#۴ (ژانویه ۱۹۷۶) حضور پیدا کرد.کریس پرت نقش این شخصیت را در فیلم نگهبانان کهکشان محصول سال ۲۰۱۴ ایفا کرده است و همچنین قرار است در فیلم رو به اکران و دنبالهٔ قسمت اول با عنوان نگهبانان کهکشان نسخه. ۲ در سال ۲۰۱۷، یکبار دیگر این نقش را ایفا کند.استاد رزم‌آرایی و حلال مشکلات، نشانه‌گیری حرفه‌ای از طریق لباس:قدرت و استقامت ابرانسانی، پرواز، توانایی سفر در فضا از توانایی های اوست.

Place 15: Loki (Thor / Avengers )

لوکی یک شخصیت تخیلی و یک شرور بزرگ در کتاب‌های کامیک انتشارات مارول کامیکس می‌باشد. همچنین برادرخوانده و دشمن اصلی ثور می‌باشد. این شخصیت بر گرفته از یکی از ایزدان اساطیر اسکاندیناوی به همین نام می‌باشد. او اولین بار در ونوس جلد ۶ام (آگوست ۱۹۴۹) ظاهر شد و به وسیله نویسنده استن لی، داستان‌نویس لری لیبر و تصویرگر جک کربی خلق شد.بر اساس رده‌بندی ۱۰۰ تبه کار برتر کتاب‌های کامیک آی جی ان، که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، رتبهٔ ۸ام متعلق به لوکی می‌باشد.تام هیدلستون نقش لوکی را در فیلم‌های سینمایی ثور (۲۰۱۱)، انتقام‌جویان (۲۰۱۲) و ثور: دنیای تاریک (۲۰۱۳) بر عهده داشته است.

Place 14:  THE HULK (The Incredible Hulk / Avengers)

هالک یک شخصیت تخیلی و ابرقهرمانانه در کتاب‌های کامیک منتشرشده از مارول کامیکس می‌باشد. او توسط استن لی و جک کربی برای اولین بار در هالک شگفت‌انگیز شماره ۱ام (مه ۱۹۶۲) خلق شد. او هیولایی جهش یافته انسان‌نما، عظیم‌الجثه و سبز رنگ است که زور زیادی داشته و نمی‌تواند خشمش را کنترل کند. هالک گاهی اوقات فوق تهاجمی و وحشی و گاهی باهوش و برنامه ریز نمایش داده شده است. او اکثراً به عنوان یک ضد قهرمان دیده می‌شود. هالک همان دکتر بروس بنر فیزیک‌دان می‌باشد؛ بنر اولین بار وقتی که به صورت اتفاقی در معرض اشعه‌های بمب گامایی اختراع خودش قرار گرفت، به هالک تبدیل شد. حالا هر وقت بنر خشمگین شده و یا زندگی اش در خطر باشد، به هالک تبدیل می‌شود. لی می‌گوید از دکتر جکیل و آقای هاید و هیولای فرانکنشتاین برای خلق هالک الهام گرفته است.با این که رنگ هالک در طی داستان‌ها تغییراتی کرده است، او اغلب اوقات به رنگ سبز بوده است. بند در زمانی که به هالک تبدیل می‌شود، زوری خارق‌العاده پیدا می‌کند که همین امر باعث عصبانی تر شدن او می‌شود. خود بنر می‌گوید: «هر چه هالک خشمگین تر، قوی تر!». البته به جز عصبانیت، احساست شدیدی چون ترس و غم نیز باعث تغییر شکل بنر به هالک می‌شود. زمان کودکی بنر، پدرش برایان بنر در خانه زیاد عصبانی می‌شد و مادر او را کتک می‌زد و برای او عقده‌ای روانی از ترس، خشم و تخریبی که به وجود می‌آورد، ایجاد می‌کند. در اکثر داستان‌ها هم هالک و هم بنر به خاطر خرابکاری‌های به وجود آمده توسط هالک، تحت تعقیب ارتش آمریکا هستند. تکه کلام‌های معروف هالک مانند "هالک قویترینه!" و "هالک له می کنه!" تأثیر زیادی فرهنگ و میم خیابانی داشته است.از هالک در رسانه‌های زیادی استفاده شده است. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به سریالی با بازیگری بیل بیکسی در نقش دکتر بنر و لو فریگنو در نقش هالک و پنج فیلم سینمایی با بازیگری اریک بانا، ادوارد نورتون و مارک رافالو در نقش دکتر بنر اشاره کرد. او همچنین در چندین انیمیشن تلویزیونی حضور داشت. برای ایجاد هالک در فیلم‌های هالک(سال ۲۰۰۳)، هالک شگفت‌انگیز(سال ۲۰۰۸) و انتقام‌جویان(سال ۲۰۱۲) و چندین بازی کامپیوتری از تکنینک‌های کامپیوتری استفاده شده است.

Place 13: Green Arrow ( Arrow / DC Comic )

پیکاندار سبز داستان مصور یک شخصیت کمیک به نام اولیور «اولی» کوئین (به انگلیسی: Oliver "Ollie" Queen) یک قهرمان تخیلی است که در کتاب‌های دی‌سی کامیکس منتشر می‌شود. این شخصیت توسط مورت ویسینگر و جورج پپ خلق و در نوامبر ۱۹۴۱ برای اولین بار معرفی شد. محل فعالیت وی استارسیتی است. اولیور یک لباس چرمی سبز می‌پوشد با یک کلاه هود که به آن متصل است و یک تیرانداز است و تیرهای وی انواع مختلف و کاربردهای مختلفی دارد به طور مثال تیرهای چسبی، تیرهای توری، تیرهای انفجاری، تیرهای بمب ساعتی، تیرهای آتش‌خاموش‌کن و حتی تیرهای کریپتونیک نیز دارد. وی علاوه بر تیراندازی، شمشیرباز ماهری است و مهارت‌های رزمی قابل تحسینی دارد.

Place 12: Ra's al Ghul ( DC Comics )

راس الغول (عربی: رأس الغول‎) یک شخصیت خیالی و شرور بزرگ در سری کتاب‌های کمیک که توسط دی‌سی کامیکس انتشار می‌یابد است و از دشمنان بتمن به حساب می‌آید. او در کنار دشمنی با بتمن، با سوپرمن و دیگر قهرمانان جهان دی سی نیز درگیر است. او پسر سنسی و پدر تالیا الغول، نیسا رعتکو و دوسان الغول و پدربزرگ دامیان وین فرزند بتمن است. نام او عربی است و در کمیک‌ها به «سر دیو» ترجمه شده است. راس الغول در مجموعه تلویزیونی پیکان (مجموعه تلویزیونی) خود را اهریمن و سر شیطان معرفی کرده است.

Place 11: Catwoman (DC Comics )

زن گربه‌ای یا سلینا کایل یکی از شخصیت‌های منفی داستان‌های بتمن است. باب کین، خالق شخصیت بتمن، اولین بار در بهار ۱۹۴۰، زن گربه‌ای را با نام گربه وارد داستان‌های بتمن کرد. او می‌خواست به داستان‌های بتمن کسی را اضافه کند که بتواند به عنوان شخصیت مکمل زن، خوانندگان زن را جذب کند. او این شخصیت را تا حدودی از ژان هارلو بازیگر فیلم‌های دههٔ ۳۰، اقتباس کرده بود.بعدها، نام «گربه» به «زن گربه‌ای» تغییر یافت. اولین حضور زن گربه‌ای در بتمن#۱ بود. سلینا کودکی غم انگیزی دارد. مادرش، ماریا، پس از آن که مورد تجاوز وحشیانه قرار گرفت، خودکشی کرد و کمی بعد، پدرش، برایان، به علت زیاده روی در مصرف الکل، مرد. پس از آن، سلینا را به مراکز بازپروری که برای نوجوانان بزهکار و یتیم بود، منتقل کردند.سلینا، در محله‌های فقیر نشین گاتهام، از طریق دزدی توانست زنده بماند. تیزهوشی و مهارتش در ژیمناستیک، او را تبدیل به ماهرترین سارق گاتهام کرد.سلینا، در ژیمناستیک و آکروبات مهارت بالایی دارد. همچنین او در مخفی کاری توانایی بالایی دارد.دیگر توانایی سلینا، مهارت در دزدی سنگ‌های قیمتی و جواهرات است.زن گربه‌ای، در اولین حضورش در بتمن#۱، لباس خاصی نداشتدر حضور بعدی، او نقابی به شکل گربه زده بود.پس از آن، کم‌کم دو گوش به ماسکش، و دستکش، چکمه و عینک به لباسش اضافه شد.لباس او در دههٔ ۱۹۶۰ سبز رنگ بود که در شخصیت‌های منفی آن دوران معمول بود.در دههٔ ۱۹۹۰ او لباس چسبان بنفشی می‌پوشید. پس از آن، لباس او به لباس چرمی سیاه رنگی تغییر یافت. در سال‌های اخیر، او معمولاً بین این دو لباس متناوب است.همچنین او عینک فرو سرخی نیز به چشم می‌زند.دستکش و چکمهٔ زن گربه‌ای، دارای پنجه‌هایی فولادی است که از سر انگشتان دستکش و چکمه بیرون می‌آیند و جمع می‌شوند. او در مبارزه‌های تن به تن و برای بالا رفتن از دیوارها از این پنجه‌ها استفادمی‌کند.زن گربه‌ای شلاق چرمی سیاهی دارد و در استفاده از آن ماهر است.

Place 10: THE THING (Fantastic Four)

تینگیک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد. اولین بار در«کامیک‌های چهار شگفت‌انگیز#۱» در نوامبر ۱۹۶۱ منتشر شد. مانند بقیه اعضای چهار شگفت‌انگیز، تینگ نیروهایش را روی یک فضا پیما که به وسیله پرتوهای آسمانی را بمباران شد به دست آورد. او بدن سنگ و غیرقابل نفوذ دارد.نشانه‌های او ظاهر نارنجی، سنگ مانند، شوخ‌طبعی، چشم‌های آبی و شعار جنگی «زمان کلوبرین است»! است و این‌ها موجب شده‌اند او یکی از شناخته شده‌ترین و مشهورترین ابر قهرمانها باشد.

Place 9: MAGNETO (X-Men)

اریک لِنشِر معروف به مگنتویک شخصیت خیالی ضد قهرمان در کتاب‌های مصور مارول کامیکس است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۱ مجلهٔ اکس من (The X-Men) در سپتامبر ۱۹۶۳ معرفی شد.او یکی از بزرگترین ضد قهرمان‌های مارول و بنیان‌گذار و رهبر اصلی گروه انجمن برادری جهش یافته‌ها است. کوئیک سیلور، اسکارلت ویچ و پولاریس فرزندان او هستند.مگنتو معتقد است که تنها راه حفاظت از جهش یافته‌ها، حکومت آنها بر انسان هاست. این تفکر او را در برابر دوست سابقش پروفسور ایکس (و گروهش مردان ایکس که به دنبال برابری بین جهش یافته‌ها و انسان‌ها و تضمین امنیت هر دو گروه هستند) قرار می‌دهد.مگنتو در آلمان نازی متولد شد و نام وی در اصل «مکس آیزنهارت» است ولی پدرش برای مخفی شدن از نازی‌ها، نام خانوادگیشان را به «لنشر» تغییر داد. با این حال او و خانواده اش به اسارت نازی‌ها در آمدند. تجربه بیگاری اریک جوان در اردوگاه‌های کار اجباری نازی و نجات یافتن از مرگ (بر خلاف خانواده اش) به دلیل قدرت‌های ویژه اش که نازی‌ها به آن علاقه داشتند، تأثیری بزرگ بر تفکرات وی گذاشت.این شخصیت در شش فیلم از هفت فیلم مردان ایکس حضور داشته است. ایان مک‌کلن تا به حال نقش او را در پنج فیلم ایفا کرده است. مایکل فاسبندر نیز در نقش مگنتو جوان در فیلم مردان ایکس: کلاس اول حضور دارد و هر دوی آن‌ها در فیلم مردان ایکس: روزهای گذشته آینده، در دو بازهٔ زمانی مختلف (زمان حال و گذشته) به ایفای نفش پرداخته‌اند. بیل میلنر هم در فیلم مردان ایکس: کلاس اول نقش دوران نوجوانی او را بازی کرده است. استفاده از قدرت مغناطیسی (مانند جا به جا کردن و مچاله کردن اشیاء فلزی)، استفاده از میدان‌های مغناطیسی، پرواز در میدان مغناطیسی، دارای کلاهی است که از او در برابر حملات ذهنی دفاع می‌کند، رهبر و استراتژیست حرفه‌ای، هوش سرشار از توانایی های اوست

Place 8: THE JOKER (Batman)

جوکریکی از شخصیت‌های منفی داستان‌های بتمن است.اهمیت بالای جوکر در ادبیات و صنعت کمیک از کسی پنهان نیست. به همین خاطر این کاراکتر معروف به سرعت جایش را در دنیای کتاب نیز باز کرد و به عنوان یکی از شخصیت‌های فرعی داستان طنز پارک وحشت معرفی شد.باب کین، خالق داستان مصور بتمن، در سال ۱۹۴۰، شخصیت جوکر را وارد داستان خود کرد. جری رابینسون، یک کارت جوکر و تصویر کنراد ویت (بازیگر فیلم صامت مردی که می‌خندد) را به او نشان داد و این، منبع الهداستان مردی که می‌خندد، داستان فردی است که در کودکی، پدرش، در دو طرف دهانش زخمی مانند یک لبخند ایجاد کرده‌اند و این زخم، تا آخر عمر، او را خندان نشان می‌دهد.اولین ایفای نقش جوکر، در بتمن# ۱ بود.باب کین هیچ وقت دربارهٔ زندگی نامه جوکر حرفی نزده در حقیقت معلوم نیست او کیست و چه داستانی داشته ولی در فیلم شوالیه تاریکی او فقط از تبدیل شدن خود به جوکر می‌گوید.در بیشتر داستان‌های مصور بتمن، نام اصلی جوکر ذکر نشده‌است.در چند شماره از داسبوده. البته علت روپوش قرمز گذاشتن جوکر در هر کدام از آن‌ها متفاوت است.در داستان «تسویه حساب»و چند شمارهٔ دیگر از داستان‌های مصور دی سی کامیکس، گفته می‌شود که نام او، «جک» بوده‌است.در فیلم بتمن (۱۹۸۹)، نام جوکر، «جک ناپیر» است.در فیلم شوالیه تاریکی، رئیس پلیس گوردون، در مورد جوکر می‌گوید: «نه اسمی دارد و نه اسم مستعار دیگری.»اما در کمیک شوالیه آرخام اسم او جاناتان کریز است.داستان‌های مصور بتمن، اطلاعات زیادی در مورد گذشتهٔ جوکر به ما نمی‌دهند.در «شوخی مرگبار»معرفی کوتاهی از گذشتهٔ او می‌شود.او از شغلش به عنوان یک مهندس کارخانهٔ مواد شیمیایی، استعفاء داده و در شغل فعلی خود، که یک مجری نمایش کمدی است، نا موفق است و کسی به شوخی‌های او نمی‌خندد. او به همراه یک دسته خلافکار، قصد دزدی از آن کارخانهٔ مواد شیمیایی می‌کند و در همان شب زن او، جنی، اشتباهی می‌میرد. دزدی نیز ناموفق می‌شود و با حضور بتمن، او از ترس خود را به درون مواد شیمیایی می‌اندازد.هر چند در انتهای داستان، در مورد گذشته‌اش می‌گوید:گاهی آن را یک جور به یاد می‌آورم و گاهی یک جور دیگر... اگر قرار باشد که من گذشته‌ای داشته باشم، ترجیح می‌دهم یک انتخاب چند گزینه‌ای باشد!نیز در بتمن: مردی که می‌خنددیز اطلاعاتی راجع به این که چرا چهرهٔ او، چنین شده‌است به ما داده می‌شود.در فیلم بتمن (۱۹۸۹)، او، هر چند چنان‌که گفته می‌شود، در شیمی و هنر متخصص است، اما قبل از جوکر شدن، عضو یک باند جنایتکار است که به منظور دزدی، به کارخانهٔ مواد شیمیایی می‌روند. جوکر انسانی روان پریش است و شاید سیاه‌ترین موجود کمیک استریپ‌های بتمن باشد. او هیچ هدف خاصی در زندگی ندارد. کتک می‌خورد ولی همچنان می‌خندد. هیث لجر با بازی حیرت‌انگیز خود در نقش جوکر توانست شخصیت را به کریه‌ترین وضع خود تبدیل کند. انگیزه‌ای ندارد. نه پول نه ثروت نه احترام و نه قدرت و نه زن و جاه و مقام. او شخصیتی ندارد که به آن افتخار کند برای همین مرگ برای او فرقی نمی‌کند. او می‌خواهد دیگران را مثل خودش کند و در شوالیه تاریکی علناً اعلام می‌کند تا بتمن ماسک خود را برندارد او دست از جنایت برنخواهد داشت. به زور می‌خواهد شخصیت بتمن را که یک آرمانگرای واقعی است راخرد کند و ماسک او را بردارد و برای این کار هر کاری می‌کند؛ و فقط وقتی لذت می‌برد که جهان بسوزد و خودش یا بااشتیاقنمایش مضحک گاتهامرا ببیند یا خودش بمیرد. در هر حال می‌خندد. او و بتمن دو روی یک سکه‌اند. آن دو هم را کامل می‌کنند. بدون دیگری آن یکی نمی‌تواند یک قهرمان یا یک تبهکار باشد.

Place 7: Thor (Thor / Avengers / Marevel Comics )

توریک شخصیت تخیلی و ابر قهرمانانه در کتاب های کامیک مارول کامیکس می باشد. این کاراکتر به وسیله ی نویسنده/ویراستار استن لی خلق، به وسیله ی نوسنده لری لیبر تکمیل و توسط جک کربی به تصویر کشیده شد. ثور اولین بار در سفر به اسرار جلد ۸۳ام (آگوست ۱۹۶۲) حضور پیدا کرد. این شخصیت با الهام از یکی از خدایان اساطیر اسکاندیناوی با همین نام ساخته شده است. او یکی از اعضای همیشگی تمام گروه های ابر قهرمانانه ی انتقام جویان بود. شرکت مارول از کاراکتر ثور در سریال های کارتونی، پوشاک، اسباب‌بازی، بازی های ویدئویی، کارت های بازی و فیلم استفاده کرد بر اساس رده بندی ۱۰۰ قهرمان برتر کتاب های کامیک آی جی ان، رتبه ی ۱۴ام متعلق به ثور می باشد. مانند تمامی آسگاردی ها، ثور واقعاً فناناپذیر نیست بلکه به کمک سیب های طلایی ایدان، طول عمری طولانی و به اندازه چندین هزاره به دست آورده است. او به خاطر بودن فرزند اودین و اله گایا، عملاً قویترین آسگاردی اسمجبور به شرکت در جنگی می شود، می تواند وارد وضعیتی به نام "دیوانگی جنگجویان" بشود که در آن زور و جابکی اش به طور موقفت افزایش پیدا کرده و دوست و دشمن را با هم نابود می کند.ثور توانایی تحمل آسیب شدید فاو همچنین حواس بسیار قوی دارد که به او اجازه می دهد تا مسیر حرکت اجسام با سرعت بیشتر از نور را تشخیص ثور می تواند تا زخم ها، دنده ها و تمام عضو های داخلی آسیب دیده‌اش را به سرعت درمان کند.به کمک نیرمی تواند با سرعت، استقامت و انعطاف ابرانسانی داشته باشد و با پتکش جلوی گلوله را بگیرد.همانند دیگر آسگاردیان مقاوم به تمام بیماری های زمینی و بعضی از جادوها است.ثور ببه خاطر بودن فرزند اله زمین گایا نیز می تواند زمین را به فرمان خود درآورد.او در مبارزات تن به تن عالی و در مبارزات توانا است؛ او در مبارزاتش از پتک جنگی، شمشیر، گرز و تبر استفاده می کند. او البته تمام مدت از دو وسیله یاری می جوید: کمربند قدرت طلسم شده و پتک اسرار میولنیر. اولین وسیله به قدرتی جادویی می دهد.دومین وسیله به ثور قدرت کنترل آب و هوا، پرواز، جذب و دفع انرژی، سفر در دیگر ابعاد دنیا، کنترل اجسام و از همه قدرتمند تر دم خدا (که زندگی را به او باز می گرداند)؛ ایجاد انفجار حرارتیو ضد نیرو (که جلوی دیگر نیرو ها را می گیرد)را می دهد. ثور می تواند با پرتاب میولنیر به هر سمتی که خواست، بعد از نابود کردن هدف به دستش برگرداند. او همچنین می تواند در زمین با سرعت مافوق صورت و در فضا با سرعت مافوق نور پرواز کند. او زمانی که می خواد خود و دوستانش را به هر جایی در دنیا منتقل کند از ارابه ای که دو بز جادویی به نام های تانگریسنی و تانگنوست آن را می رانند استفاده می کند. او همچنین می تواند اجسام را از زمین به فضا پرتاب کند.

Place 6: The Block Widow ( Marvel Comics )

بیوه سیاه (ناتالیا «ناتاشا» آلیانونا رومانوا) یک شخصیت تخیلی و ابرقهرمانانه در کتاب‌های کامیک منتشر شده از مارول کامیکس می‌باشداین کاراکتر به وسیلهٔ نویسنده/ویراستار استن لی خلق، به وسیلهٔ نوسنده دان ریکو تکمیل و توسط هنرمند دان هک به تصویر کشیده شد. او اولین بار در داستان‌های در حال تعلیق شماره ۵۲ام (مارس ۱۹۶۴) حضور پیدا کرد. وی اولین بار به عنوان یک جاسوس روسی و دشمن مرد آهنی معرفی شد. او بعدها به آمریکا فرار کرد و مأمور سازمان جاسوسی شیلد شده و به تیم انتقام جویان پیوست. وی با این که اغلب با لقب زن افسونگر شناخته می‌شود، در راهنمای خریداران کامیک رتبهٔ سی و یکم را در لیست «۱۰۰ زن جذاب در کامیک» بدست آورده است.اسکارلت جوهانسون این شخصیت را در فیلم‌های مرد آهنی (۲۰۰۸)، انتقام‌جویان (۲۰۱۲)، کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۲۰۱۵) ، انتقام‌جویان: عصر اولتران (۲۰۱۵) و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۶) بازی کرده است. پیری دیرسیستم دفاعی تقویت شدهآمادگی جسمانی فوق‌العادهقدرت مبارزهٔ تن به تن و مسلحسیستم روانی تقویت شده از توانایی های اوست

Place 5: SPIDER-MAN (Spider-Man / Avengers)

مردعنکبوتییک شخصیت خیالی ابر قهرمان در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط مارول کامیکس است. او توسط استن لی نویسنده و خالق چندین ابرقهرمان معروف مارول و طراح چیره‌دستی به نام استیو دیتکو خلق شده‌است. در واقع در آن زمان سردبیر مارول چون پیتر پارکر یک نوجوان بود و فکر می‌کرد نوجوانان حتماً باید دستیار باشند با ورود او به دنیای کمیک استریپ مخالفت کرد. اما استن لی پیتر پارکر را وارد یک کمیک کم فروش مارول بنام فانتزی شگفت‌انگیز کرد و این کمیک رکورد فروش‌ها را شکست، و بالأخره مردعنکبوتی هم صاحب یک کمیک استریپ مختص به خود بنام «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» شد که پس از ۷۰۰ شماره پایان یافت و کمیک استریپی جدید بنام «مردعنکبوتی برتر» جای او را برای مدتی گرفت و پس از ۳۲ شماره دوباره این سری برگشت. البته مرد عنکبوتی کمیک استریپ‌هایکه هم اکنون صاحب یک سریال انیمیشنی است، مردعنکبوتی خارق‌العاده،تارهای مردعنکبوتیو...تا کنون پنج فیلم از شخصیت مرد عنکبوتی ساخته شده است. مرد عنکبوتی (۲۰۰۲)، مرد عنکبوتی ۲ (۲۰۰۴)، مرد عنکبوتی ۳ (۲۰۰۷)، مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (۲۰۱۲) و مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (۲۰۱۴) (بدون در نطر گرفتن فن فیلم‌ها) ساخته شده است. ۳ فیلم که ساخته سم ریمی است و کارشناسان کمیک استریپی فیلم‌های ریمی را برترین فیلم‌های کمک استریپی (فیلم‌های اقتباسی داستان‌های مصور) می‌دانندفیلم‌های سری TASM به کارگردانی مارک وب ساخته شده‌اند. همچنین این شرکت قرارداد ساخت تا قسمت ششم این سری را دارد.تا بحال ۴۴ بازی از روی مرد عنکبوتی ساخته شده است و در ضمن مارول اولین بازی خود را برای این شخصیت ساخته است. تقریباً برای همین کنسول‌ها بازی برای اسپایدرمن ساخته شده است.

Place 4: WOLVERINE (X-Men)

ولورینکه معمولاً با نام لوگن نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت خیالی ابر قهرمان از داستان‌های کمیک استریپ شرکت مارول کامیکس است که اغلب با مجموعه مردان اکس در ارتباط است. شخصیت ولورین توسط لن وین و کارگردان هنری مارول جان رومیتا، پدر طراحی و خلق شده‌است و بدست هرب تریمپ اولین بار برای انتشار کشیده شد. وی عضو سابق انتقامجویان جدید و پرواز آلفا بوده و در گروه مردان اکس، تحت رهبری چارلز اگزاویه و اما فراست فعالیت کرده است. لوگان با نام اصلی جیمز هَاوْلِت در طول قرن هجدهم میلادی و در کانادا به دنیا آمد.اولین بار ولورین در شمارهٔ ۱۸۱ از هالک شگفت‌انگیز حضور پیدا کرد و با محبوبیتی که به دست آورد کم کم دارای کمیک جداگانه و اختصاصی شد. مهم ترین توانایی ویژهٔ او «عامل درمان» یا قدرت زوددرمانی است، به این معنی که تمام زخم‌هایی که روی بدن او به وجود می‌آیند به سرعت محو و درمان می‌شوند. همچنین دارای اسکلتی با پوشش یک آلیاژ نشکن ساختگی با نام آدامانتیوم است.او در بیشتر رسانه‌های مرتبط با مردان اکس حضور داشته است که شامل مجموعه‌های تلویزیونی انیمیشنی، بازی‌های ویدئویی و مجموعه فیلم‌های مردان ایکس است که نقش شخصیت ولورین را در تمامی فیلم‌ها بازیگر استرالیایی هیو جکمن ایفا کرده است. قد جکمن ۱،۹۰ متر استکه بلند تر از قد شخصیت ولورین محسوب می‌شود از این رو، فیلمبرداری فیلم‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که قد وی کوتاه‌تر به نظر رسد.در دهه ۱۹۵۰ ارتش امریکا برای تجهیز خود دست به آزمایش‌های ژنتیکی-هسته‌ای بر روی افراد عادی زد. این آزمایش ها با نام «برنامه سلاح اکس» شناخته می شوند. چند تن از معروف ترین جهشیهای حال حاضر دراین آزمایش‌ها حضور داشتند که از میان آن‌ها می توان به ولورین، دندان خنجری، ددپول و مغناطیس اشاره کرد. در طی این آزمایش‌ها بود که استخوان‌های ولورین با آدامانتیوم پوشانده شدند. به دلیل وجود عامل درمان، او توانست سم شدید آدمانتیوم را تحمل کند و زنده بماند.همچنین حواس او به دلیل جهش قوی‌تر شده است، به طوری که از قدرت بینایی و شنوایی بالایی برخوردار است و هم انواع بو را به خوبی حس می‌کند. جهش ژنتیکی به او مهم ترین سلاحش را نیز بخشیده است. در هر یک از دستان او سه استخوان رشد کرده که به مانند تیغه‌ای تیز از بین انگشتانش بیرون می‌زنند. این تیغه‌ها در جریان برنامه سلاح اکس با آدامانتیوم پوشانده شدند.این شخصیت با اینکه فناناپذیر است، ولی نقطه ضعف‌هایی هم دارد. در نهایت این شخصیت خیالی بدلیل تماس با یک ماده سمی، توانایی فاکتور درمان خود را از دست داده و کشته می‌شود.

Place 3: JOHN CONSTANTINE (Hellblazer / Constantine)

جان کنستانین یا John Constantine شخصیتی خیالی و کاراگاهی در کمیک‌های شرکت دی‌سی است. اولین حضور او در شماره ۳۷ کمیک موجود باتلاقی بوده و توسط آلن مور، استیو بیسیت و جان تاتلبن ساخته شده‌است. او شخصیت اصلی کمیک هل‌بلیزر از سال ۱۹۸۸ بوده است.جان کنستانتین پلیس گناه‌کاری است که بعد از تصادف، سوخته شدن ریه‌هایش و مرگ متوجه می‌شود که محکوم به عذاب در جهنم است. او معامله‌ای انجام می‌دهد و قرار می‌گذارد که به ازای شیاطینی که شکار می‌کند بار گناهش‌ کمتر شود. او با وجود ریه‌های سوخته به طور مداوم سیگار می‌کشد که با این کار گناه خودکشی را مرتکب می‌شد. در سال ۲۰۰۳-۲۰۰۴ فیلمی از روی این کمیک ساخته شد که کیانو ریوز نقش جان کنستانتین را در آن بازی می‌کرد.کنستانتین فردی‌ است با توانایی خاص، از جمله توانایی رفتن به دنیای دیگر را دارد. او از این ویژگی خود برای نابودی شیاطینی که قصد ورود به این دنیا را دارند استفاده می‌کند. آلن مور نویسنده معروف انگلیسى آثار کمیک استریپ (مانند انجمن نجیب زادگان عجیب و از جهنم) را باید خالق اصلى شخصیت جان کنستانتین دانست که اولین بار سال ۱۹۸۵ در یک قسمت از مجموعه کتاب کمیک ترسناک موجود باتلاقى او را وارد ماجرا کرد.از سال ۱۹۸۸ ماجراهاى کنستانتین به صورت مستقل در مجموعه کتاب کمیک هل‌بلیزر توسط کمپانى معروف دی‌سی به چاپ رسید که داستان‌هایش را عمدتاً جمى دلانو مى نوشت و جان ریج‌وى آنها را تصویرسازى مى کرد. انتشار این مجموعه تا به امروز ادامه پیدا کرده و طى این سال‌ها نویسندگان بسیارى مثل گرث انیس، وارن الیس، برایان آزارلو و تصویرسازانى مانند مارک باکینگهام و استیو دیلان‌بر روى آن کار کرده اند. مجموعه کمیک بوک هل‌بلیزر بر خلاف کمیک‌هاى حماسى با قهرمانان مثبت و آرمانى مثل سوپرمن و بت‌من، دنیاى ترسناک و تیره‌اى دارد که ضد قهرمانش دست به اعمالى مى‌زند که گاهى از لحاظ اخلاقى سؤال برانگیزند. مدام سیگار دود مى‌کند و على‌رغم بعضى اعمال قهرمانانه، هدف اصلى‌اش زنده ماندن است و در مسیر مأموریت‌هایش دشمن تراشى مى‌کند و براى رسیدن به هدف خیلى راحت اطرافیانش را به کشتن مى دهد که بعضاً ارواح سرگردان آنها سر وقتش مى‌آیند و مزاحمش مى‌شوند، طورى که گاهى خودش را در محاصره دنیاى اشباح و مردگان مى‌بیند. کنستانتین در تعدادى از کتاب‌هاى کمیک ترسناک دیگر، مثل مرد شنى و کتاب‌هاى جادو هم ظاهر شده است.

Place 2: BATMAN (Batman / Justice League)

بتمن یا مرد خفاشی ابرقهرمانی خیالی در کمیک‌بوک‌های منتشر شده توسط شرکت آمریکایی دی‌سی کامیکس است که تاکنون در چندین فیلم، سریال و بازی حضور یافته است. این شخصیت توسط باب کین (نقاش) و بیل فینگر (نویسنده) خلق شد و اولین بار در شماره ۲۷ کمیک‌های کارآگاهی (مه ۱۹۳۹) حضور یافت. به این شخصیت با القابی مانند «مبارز شنل‌پوش»، «شوالیه تاریکی» و «بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا» نیز اشاره می‌شود.بروس وین هویت مخفی‌شدهٔ پشت نقاب بتمن است. بروس وین میلیونر، تاجر و خیر آمریکایی است. والدین او در کودکی جلوی چشمان او به قتل رسیدند و از آن زمان، وی قسم خورد که از تبهکاران انتقام بگیرد و عدالت را به جامعه بازگرداند. وین تمرینات بدنی و فکری ویژه‌ای را پشت سر گذاشت و با لباسی ایده گرفته از خفاش، به مبارزه با جنایت‌کاران می‌پردازد.بتمن در شهر خیالی گاتهام سیتی به فعالیت می‌پردازد و در مبارزه‌اش با جرم و جنایت افرادی او را یاری می‌کنند: رابین، خدمتکارش آلفرد پنی‌ورث، کمیسر پلیس جیم گوردون و بت‌گرل. او با انواع مختلفی از خلافکاران مبارزه می‌کند که به آن‌ها «گالری مجرمین» نیز گفته می‌شود از جمله: جوکر، پنگوئن، ریدلر، زن گربه‌ای، آقای فریز، دوچهره، راس‌الغول و مترسک. بر خلاف اغلب ابرقهرمانان، او دارای ابرقدرت نیست و از هوش، مهارت‌های کارآگاهی، علم و فناوری، ثروت، شجاعت، هنرهای رزمی، اراده‌ای تسخیرناپذیر، ترس و ارعاب برای مبارزه با جنایت‌کاران استفاده می‌کند.بتمن خیلی زود پس از معرفی‌اش محبوب شد و در سال ۱۹۴۰، انتشار کمیک‌بوک اختصاصی‌اش، بتمن، شروع شد. با گذشت دهه‌ها، تفاسیر مختلفی از این شخصیت ظهور کرد. بعدها چندین خالق کمیک، سعی کردند تا این شخصیت را به ریشه‌های تاریک خود بازگردانند که این امر در شوالیه تاریکی بازمی‌گردد (۱۹۸۶) نوشتهٔ فرانک میلر به اوج خود رسید و به دنبال آن بتمن: شوخی مرگبار نوشتهٔ آلن مور و تیمارستان آرکام: خانه‌ای مهم بر روی زمین مهم نوشتهٔ گرنت موریسون منتشر شد. موفقیت وارنر برادرز در فیلم‌های بتمن، به محبوبیت این شخصیت در افکار عمومی کمک به‌سزایی کرده استبه عنوان یک نماد فرهنگ آمریکایی، تاکنون اقتباس‌های زیادی از بتمن در رادیو، تلویزیون، فیلم‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و اسباب‌بازی‌ها صورت گرفته است. این شخصیت روانپزشکان را هم شیفتهٔ خود کرده و بسیاری از آن‌ها به دنبال فهم روان او هستند. در مه ۲۰۱۱، بتمن بعد از سوپرمن در رتبه دوم فهرست «۱۰۰ شخصیت کمیک‌بوکی برتر تاریخ» که توسط آی‌جی‌ان منتشر شد، قرار گرفت امپایر هم او را در رتبه دوم برترین شخصیت‌های کمیک‌بوکی تاریخ قرار داده است. تاکنون بازیگرانی همچون لویس ویلسون، رابرت لووری، ادام وست، مایکل کیتون، کوین کانروی، وال کیلمر، جرج کلونی، کریستین بیل و بن افلک در نقش بتمن ظاهر شده‌اند. (مرجع کامل دانلود فیلم‌های روز دنیا در دانلود فیلم با لینک مستقیم)

Place 1: SuperMan (Superman / Justice League)

"سوپرمن" از آخرین نسل مردم در حال مرگ "سیاره کریپتون" است. نام کریپتونی او "کال- ال" می باشد. پدرش "جور- ال" دانشمند بزرگی بود و علایم هشدار دهنده‌ای را مشاهده کرد که نشان می‌داد سرنوشت سیاره آنها ویرانی است. انجمنی نتیجه کشفیات او را شنید. اما به آن اهمیتی نداد. به همین علت او با ایمان به این که خانواده‌اش در خطر است شروع به ساختن موشکی کرد که او، همسرش "لارا" و پسرش را از کریپتون دور کند. اما خیلی دیر شده بود. چرا که او تنها یک مدل کوچک از موشک ساخته بود. موقعی که مصیبت فرود آمد، لارا تصمیم گرفت تا کنار همسرش بماند تا به فرزندشان فرصت بهتری برای زنده ماندن بدهند. آنها بچه شان را درون موشک گذاشتند و او را به سمت زمین روانه کردند. او روی زمین فرود آمد و "جان" و "مارتا کنت" در نزدیکی شهر "اسمالویل- Smallville" او را پیدا کردند.هنگامی که کال- ال جوان که به وسیله والدین زمینی اش "کلارک" نامیده می‌شد بزرگ شد، نیروهای جالبش را در سرعت، قدرت و آسیب ناپذیری و در نهایت پرواز کشف کرد. در اسمال‌ویل و با خانواده کنت بود که کلارک بسیاری از درس‌های زندگی‌اش را آموخت. بعد از این که فارغ التحصیل شد، به دانشگاه متروپولیس رفت و در روزنامه نگاری متخصص شد. در نهایت در نشریه "دیلی پلنت- Daily Planet" به عنوان گزارشگر استخدام شد.سوپرمن در میان مردم "متروپلیس- Metro Police" شخصیت یک خبرنگار را به خودر می‌گرفت. یک عینک طبی هم به چشم می‌گذاشت، تا شناخته نشود. او می‌توانست، در یک چشم به هم زدن، تغییر لباس دهد. او قادر بود به سادگی بالای ساختمان‌های بلند رفته و از روی آن‌ها بپرد. می‌توانست ساختمان‌های محکم را درهم بکوبد، با چشمش فولاد را بشکافد، و با یک اشاره قطاری با سرعت زیاد را از حرکت باز دارد.در همین نشریه بود که کلارک برای اولین بار جامه سوپرمن را به تن کرد و همچنین با همکار گزارشگرش "لوییس لین" دیدار کرد و دچار رابطه عاشقانه با او شد.یکی از تاریک‌ترین دوره‌های زندگی سوپرمن موقعی بود که با فرد شرور غیر قابل توقفی به نام “Doomsday” روبرو شد. نبرد روزها به طول انجامید. اما موقعی که گردوغبار فرو نشست، هم قهرمان و هم فرد شرور کشته شده بودند. سوپرمن مرده بود.بعدها مشخص شد که سوپرمن کشته نشده و دوباره بدون قدرت‌هایش ظاهر گشت. او در نهایت آنها را دوباره به دست آورده و به لوییس که بعداً با وی ازدواج کرد پیوست.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید