news-background
news-background

[اختصاصی 30نما]: پنجاه شخصیت برتر دنیای کامیک - قسمت اول

 

بتمن ؟ سوپرمن ؟ جوکر ؟ چندین دهه است که بین هوادران دنیای کامیک بحث و استدلال در مورد بهترین شخصیت کامیک وجود دارد. سایت 30نما تصمیم بر این گرفته است تا بهترین شخصیت های دنیای کامیک که اعتقاد دارد بهترین هستند را معرفی کند. امید واریم از این لیست لذت ببرید.

Place 50: Spawn

"اسپوون" یک شخصیت داستانی و ضد قهرمان است که ماهانه توسط امیج کامیک با همین نام منتشر میشد. این کارکتر توسط تاد مک فارلین ساخته شده بود و برای اولین بار در می 1992 منتشر شد. "اسپوون" در مقاله مجله ویزارد در مورد 200 شخصیت برتر دنیای کامیک در تاریخ رتبه 60 را کسب کرده بود و رتبه 36 در لیست IGN که در سال 2011 برای عنوان 100 قهرمان برتر کامیک بود منتشر شده بود. کامیک "اسپوون" چندین اسپین آف برای خود دارد شامل "آنجلا" ، "کورس آف د اسپوون" ، "سم اند توئیچ" و مانگا ژاپنی "شادو آو اسپوون" است. "اسپوون" در سال 1997 موفق شد وارد دنیای فیلم شود. فیلم "Spawn" که توسط ماکل جی وایت به تصویر کشیده شد 80 میلیون دلار فروش داشت."اسپوون" یک سرباز مزدور بود که توسط رییسش کشته شد و پس از مدتی از جهنم به صورت نامیرا و جاودان بازگشت تا همسرش را ببیند در حالی که با شیطان قرارداد داشت که رییسش را بکشد. "اسپوون" در لیست سایت 30نما رتبه پنجاه را از آن خود کرد.

Place 49: Captain Haddock

ناخدا آرچیبالد هادوک از اصلی‌ترین شخصیت‌ها در سری ماجراهای تن‌تن و میلو است. او بعد از میلو، بهترین دوست تن تن شناخته می‌شود. هادوک یک کلمه فرانسوی است که ریشه‌ای انگلیسی دارد. این کلمه نام نوعی ماهی روغنی است که معمولاً به صورت دود داده شده مصرف می‌شود. این ماهی در هر دو سوی اقیانوس اطلس پرطرفدار است. ناخدا هادوک به گرگ پیر دریا نیز ملقب است. نام کوچک ناخدا در داستان تن تن و پیکاروها و تن تن و هنر الفبا به کار رفته است.ناخدا هادوک همواره بعنوان یک فرد تندخو شناخته شده است؛ اما در ورای کاراکتر ظاهراً خشن او، انسانی مهربان وجود دارد. در ماجراهای تن تن و میلو او همیشه آمادهٔ یاری رسانی به افراد ضعیف و نیازمند کمک است و از این لحاظ به تن تن شباهت دارد. (کمک ناخدا به کولی‌ها در داستان جواهرات کاستافیوره). ناخدا آمیخته‌ای از خشم و مهربانی است، شخصیت او یک متناقض نمای ادبی هنری را به نمایش می‌گذارد. او فردی است دم دمی مزاج که مطابق با هر شرایطی نظرش تغییر می‌کند و رفتاری متغیر دارد. با نظر دقیق بر این کاراکتر می‌توان تضادهای شخصیتی او را تَمَیُّز داد. تضادهایی از قبیل خشم و مهربانی، مدرنیته و سنت ، و ... که مطمئناً بار سنگینی از رایحه ظریف طنز ماجراهای تن تن را به دوش می‌کشد.

Place 48: Harvey Pekar ( American Splendor)

هاروی پکار یک نویسنده کمیک اهل ایالات متحده آمریکا بود. وی در زمینه نوشتن خودزندگی‌نامه فعالیت می‌کرد. "امریکن اسپلندر" کامیکی نوشته او میباشد که شخصیت اصلی داستان خودش میباشد. اولین قسمت از این کامیک در سال 1976 منتشر شد و آخرین نیز در سپتامبر سال 2008. هاروی پکار در 12 جولای 2010 در سان 70 سالگی درگذشت. از این کامیک در سال 2003 فیلمی با همین نام ساخته شد و همچنین منبع چندین تئاتر بوده است. در این کامیک هاروی پکار یک فرد بدبخت و بیچاره است که در بیمارستان جانبازان اوهایو به عنوان یک نگهدارنده پرونده ها کار میکند. او این داستان را بر اساس زندگی خودش نوشته است.

Place 47: APOLLO AND THE MIDNIGHTER (Stormwatch)

این جایگاه در اصل متعلق به دو شخصیت است. چگونه میتوانستیم زوج پر افتخار دنیای کامیک را از هم جدا کنیم ؟ اغلب در جهان ابرقهرمانان این دو در سریال "Stormwatch" مانند بتمن و سوپرمن بودند. آپولو یک شخصیت کامیک بود که برای اولین بار در سریال Stormwatch نمایش داده شده بود اما بیشتر برای نقشش در The Authority شناخته شده بود. آپولو به عنوان نمونه اولیه سوپرمن شناخته شده است. میدنایتر یک شخصیت دنیای کامیک بود که که عضو گروهی از ابرقهرمانان بود. آپولو و میدنایتر به عنوان اولین همجنس گرا دنیای کامیک معرفی شده اند. آپولو میتوانست انرژی خورشید را دریافت کند و قدرت های فوق العاده ای استفاده کند مانند پرواز کردن و ... میدنایتر نیز یک مبارز قوی بود با قابلیت های فراوان بود و همچنین میتوانست حرکت بعدی حریفش را پیش بینی کند.

Place 46: J. JONAH JAMESON (Spider-Man)

جیمز جونا جیمسون یک شخصیت مکمل در کامیک مرد عنکبوتی میباشد. او صاحب نشریه دیلی بوگل میباشد و اغلب او را با یک سیگار در دهان دیده شده است. او عمرش را صرف متنفر بودن از مرد عنکبوتی کرده است و سعی در اثبات این داست که مرد عنکبوتی یک تهدید برای جامعه است. او بارها ضد قهرمان ساخته یا در آن مشارکت داشته است تا موفق شود مرد عنکبوتی را از بین ببرد. دلیل این همه تنفر او از مرد عنکبوتی در یکی از قسمت ها گفته شده است "اسپایدرمن دقیقا تمام اون چیزیه که من نیستم! او شجاعه، قدرتمنده و فداکار! حقیقت اینه که بهش حسودی میکنم! یعنی من جیمز جونا جیمسون که یک میلیونر هستم، چشم و چراغ جامعه هستم و خودم رو یک رهبر میدونم حاضرم هر چی دارم رو بدم و مثل او بشم! ولی هر گز نمیتونم به سطح او برسم. پس تنها کاری که میتونم بکنم اینه که خرابش کنم چون فقط خدا میدونه که چقدر بهش حسودیم میشه"

Place 45: DEADPOOL (Deadpool)

ددپول با نام اصلی وید وینستون ویلسون، یک شخصیت خیالی شرور بزرگ در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط مارول کامیکس است که توسط کریس کلیرمونت و جان بیرن خلق شده‌است و برای اولین بار در جهش‌یافته‌های جدید در فوریه ۱۹۹۱ حضور پیدا کرد. ددپول دارای قابلیت ابرانسانی زوددرمانی است که از شخصیت جهش‌یافته ولورین مشتق شده و به او اجازه بازسازی مناطق آسیب‌دیده و یا از بین رفته ساختار سلولی او را با سرعتی به مراتب بیشتر از یک انسان معمولی می‌دهد. بدین سبب او حتی قادر به رشد مجدد اعضای حیاتی قطع شده بدنش است. همچنین او مبارز فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آید و دارای مهارت‌هایی در زمینهٔ هنرهای رزمی غیرسلاح است. ددپول استاد تکنیک‌های قاتلی، تیراندازی عالی و مهارت بسیار زیادی در کار با سلاح‌های سرد دارد و اغلب دو شمشیر در پشت خود حمل می‌کند. او همچنین مسلط به زبان‌های ژاپنی، آلمانی و اسپانیایی در کنار زبان‌های دیگر است و به دلیل طبیعت پرحرفش، تمایل به شکستن دیوار چهارم دارد که توسط نویسندگان برای طنزآمیز شدن اثر در او استفاده می‌شود. ددپول صاحب وسیله‌ای برای دورنوردی است که در مواقع خطر به آن اتکا می‌کند.نقش شخصیت ددپول را بازیگر کانادایی رایان رینولدز در فیلم خاستگاه مردان ایکس: ولورین بازی کرده است و همچنین یکبار دیگر به ایفای نقش این شخصیت در فیلم ددپول که در فوریه ۲۰۱۶ منتشر شد، پرداخت.

Place 44: JENNY SPARKS (Stormwatch)

جنی اسپارکس یک شخصیت ابرقهرمانانه در دنیای کامیک وایلد استورم میباشد که در سریال Stromwatch بوده است. اولین حضور او در شماره 37 بوده است جایی قرار شد رهبر گروه بلک اوپس دیویژن شود. اپارکس در واقع یک روح است که در قرن 20 حضور دارد او هزاران سال پیش مرده بود او به عنوان یکی از مهره های اصلی The Athority شد. کارکتر او آدم الکلی ، بد خو ، شیک و مد پوش با لهجه بریتانیایی بوده است.

Place 43: ASTRO BOY (Ambassador Atom)

پسر فضایی کارکتر داستانی کامیکی با همین نام است این کارکتر در سال 1951 در مانگای کاپیتان اتم معرفی شده است. از این کارکتر در سال های 1993 و 1980 و 2003 سریال های انیمه ای ساخته اند. پسری به نام آسترو که بسیار شبیه انسان است و با ارتباط با اطرافیانش در حال یادگیری احساسات و عواطف است تا اینکه خطری بزرگ توسط شر و دوستان او را مورد تهدید قرار می‌دهد و اکنون آسترو باید با تمام نیرویش شهر را نجات دهد.از خصوصیات او موهای براق و چکمه های قرمز است.

Place 42: THE SAINT OF KILLERS (Preacher)

کامیک نوشته شده توسط گارت انیس (Preacher) بسیار خوب است که موفق شد دو کرکترش در لیست ما قرار بگیرد. انتخابش از بین کسیدی ، ارس فیس و هر استار بسیار سخت بود اما اگر ما او را انتخاب نمیکردیم شاید پیدایمان میکرد و میکشت. ترسناک ، کم حرف و تشنه به خون و یک آدم بی احساس که پس از کشته شدن خانواده اش فقط برای انتقام آن ها قاتلان را میکشد. او مانند یک نابودگر است او انقدر کله خر و غلدر بوده است که در داستان قصد کشتن خدا و شیطان را داشته است که او را تبدیل به یکی از قدرتمند ترین کرکترها در تاریخ دنیای کامیک کرده است. فرشته مرگ در لباس یک گاوچران سرد و بی روح از خصوصیات اوست

Place 41: GREEN LANTERN (All-American Comics / Justice League / Green Lantern)

فانوس سبزنام ابرقهرمان از دنیای دی‌سی کامیکس است. اوحلقه‌ای با قدرت فراطبیعی دارد که از طریق آن می‌توانند اشیای واقعی را با آن بسازند. اولین فانوس سبز(آلن اسکات) توسط بیل فینگر و مارتین نودل در ژوئیه ۱۹۴۰ خلق شد. جمله معروف او " در روشن ترین روز در تاریک ترین شب ، هیچ اهریمنی از چنگ من نمیتواند فرار کند بزارید آن هایی که میخواهند با من در بیوفتن کار شان را انجام دهند قدرت من فانوس سبز است. از این کامیک یک فیلم علمی-تخیلی، ابرقهرمانی سه بعدی ساخته شد که در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۱ در سینماهای سه بعدی و دو بعدی آمریکا و انگلیس، اکران شد

Place 40: SCOTT PILGRIM (Scott Pilgrim)

ساخته برایان لی اومالی یکی از معتبرترین کارکترهاست که در دنیای کامیک وجود داشته است. اسکات یک شخصیت فوق العاده دوست داشتی است بامزه و عصبی. او دختری را که در رویاهاش دیده بود را ملاقات میکند و پس از آن عمق عواطف احساساتی که نمیدانسته است را درک میکند. از این داستان 6 جلد منتشر شده است که آخرین امسال امسال بوده است. یک جوان 23 ساله تورنتویی یک یک هم اتاقی همجنس باز او برای بدست آوردن دختر رویاهایشش باید با دوست پسر سابق او مبارزه کند.

Place 39: THE MEKON (Dan Dare, Pilot of the Future)

مکون دشمن دان در در کامیک بریتیش نگاهی به آینده میباشد که توسط فرانک همپسون در سال 1950 ساخته شده است. یک موجود با یک سر بسیار بزرگ سبز رنگ که در آن پر از نیرنگ و نقشه هایی برای نابودی انسان هاست

Place 38: CEREBUS (Cerebus)

سربروس اولین کرکتر کارتوینیست کانادایی دیو سیم در داستان کامیک سربروس بوده است. سربروس را داشتن دارای خلق و خوی بد ، مهارت های خوب در مبارزه تن به تن و میباشد. همچنین با صحبت هایش ذهن دشمنانش را درگیر میکرد.

Place 37: DAREDEVIL (Daredevil)

بی‌باک یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۱ مجلهٔ بی‌باک (Daredevil) در آوریل ۱۹۶۴ معرفی شد. نام واقعی او مت است پدرش یک مشت زن بود مت این را نمی‌دانست وقتی این را فهمید خیلی شوکه شد و از خانه فرار کرد در راه کامیونی حاوی مواد رادیواکتیو داشت پیرمردی را زیر می‌گرفت که مت بلافاصله جان پیرمرد را نجات داد اما مواد رادیو اکتیو روی خودش ریخت و چشمانش کور شد اما به جایش حس‌های دیگهٔ او فوق‌العاده قوی شد به حدی که می‌توانست با صدای قلب افراد بفهمد آنان دروغ می‌گویند یا نه یا می‌توانست از بوی افراد بفهمد آنان کیستند و حس ششم بالایی پیدا کرد یک روز گانگسترها پدرش را به خاطر نبردن در مسابقه به قتل رساندند مت که حالا یک وکیل موفق شده بود به وسیلهٔ نیروهای فراطبیعیش به قهرمانی به اسم دردویل تبدیل شد تا قاتلان پدرش را پیدا کند دردویل در داستان‌هایش یافت که سردسته خلافکارهای شهر همان کینگ پین است او بارها کینگ پین را شکست داده اما نتوانسته او را دستگیر کنددردویل یاران زیادی ندارد اما مهم‌ترین دوست او مرد عنکبوتی است. (اخبار سینمای جهان را با ما دنبال کنید)

Place 36: AGENT GRAVES (100 Bullets)

مامور گریوز به عنوان پیشرو در زمینه های روحی و روانی عمل میکند. ساخته شده توسط برایان آزارلو در داستان 100 خشاب یک مرد مسن در یک کت و شلوار رسمی به سبک معمولی، مامور دولت، بسیار دقیق و به ندرت احساسی میشود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید