news-background
news-background

توجیه آمازون برای بودجه ۴۶۵ میلیون دلاری سریال Lord of the Rings

مدیر آمازون «بنای دنیای عظیم» را علت افزایش بودجه سریال «ارباب حلقه‌ها» می‌داند.

 

استودیوی آمازون با تخصیص بودجه ۴۶۵ میلیون دلاری به فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) تاریخ‌سازی کرد. فصل اول این سریال پرخرج‌ترین فصل تاریخ تلویزیون است.

«جنیفر سالکی» مدیر استودیوی آمازون به‌تازگی در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» در پاسخ به این پرسش که چگونه بودجه هنگفت سریال را توجیه می‌کند گفته است که کمپانی تردیدی ندارد که سریال به اندازه کافی بیننده خواهد داشت تا بودجه ۴۶۵ میلیون دلاری آن را منطقی نشان دهد.

سالکی می‌گوید: «بازار باورکردنی نیست، همانگونه که با قرارداد [۴۶۹ میلیون دلاری نت‌فلیکس برای دو دنباله] «چاقوکشی» (Knives Out) دیدید. در این فصل یک دنیای عظیم به صورت کامل خلق شده. این رقم ممکن است تیتری جذاب باشد، اما [بودجه] برای احداث فضایی است که کل سریال را بر پایه آن قرار می‌دهیم.»

سالکی اضافه می‌کند: «اما دنیای دیوانه‌واری شده و افراد مختلف از طریق پلتفرم زوم، اغلب من و بلا، در وضعیتی به سر می‌بریم که رقم‌ها شروع به بالا رفتن می‌کنند. رقابت زیادی وجود دارد و ما باید تصمیم بگیریم که تا کجا پیش بریم و چه مرزی تعیین کنیم. در مورد اینکه سریال «ارباب حلقه‌ها» چه میزان بیننده‌ای خواهد داشت؟ خیلی زیاد. [می‌خندد.] یک مخاطب عظیم و جهانی باید به عنوان یک رویداد تلویزیونی با آن برخورد کند، و ما تقریباً اطمینان داریم که چنین خواهد شد.»

در سال ۲۰۱۸ گزارش شده بود که دو فصل اول «ارباب حلقه‌ها» دست کم ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. آمازون مطابق انتظار فصل اول «ارباب حلقه‌ها» را آغازگر یک چندگانه برای «سرزمین میانه» می‌داند، به همین دلیل سالکی معتقد است که این سرمایه‌گذاری عظیم در آینده نتیجه خواهد داد.

«پیتر جکسون» برای تولید سه‌گانه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» حدود ۲۸۰ میلیون دلار هزینه کرد و برای سه‌گانه «هابیت» او در همان دنیا بیش از ۶۲۰ میلیون دلار بودجه اختصاص پیدا کرد. فصل پایانی سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) اچ‌بی‌او نیز ۱۵ میلیون دلار برای هر اپیزود و ۹۰ میلیون دلار در مجموع هزینه داشت.

آمازون تا امروز تاریخ پخش دقیق و شمار اپیزودهای سریال «ارباب حلقه‌ها» را اعلام نکرده اما تأیید شده است که دست کم سه اپیزود آن توسط «جی.ای. بایونا» کارگردانی خواهد شد و «وین چه ییپ» چهار اپیزود دیگر را کارگردانی می‌کند.

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۸

پس‌ رفتیم??

نمایش اسپویل