news-background
news-background

«آرون سورکین»: Chicago 7 درس تاریخ نیست، فیلمی در مورد امروز است

با دیدن تریلر «دادگاه شیکاگو ۷» (دانلود فیلم The Trial of the Chicago 7 با لینک مستقیم) دقیقاً مشخص نیست که داستان فیلم در دهه‌ی ۱۹۶۰ روی می‌دهد. این فیلم طبیعتاً دادگاه واقعی گروهی از افراد را به تصویر می‌کشد که پس از شورش‌های سال ۱۹۶۸ به توطئه متهم شده بودند. اما «آرون سورکین» کارگردان فیلم می‌گوید به‌رغم زمان وقوع داستان، نوع لباس‌های به کار رفته در فیلم، و منبع الهام وقایع، «شیکاگو ۷» فیلمی معاصر است که آنگه در آمریکای سال ۲۰۲۰ می‌گذرد را هدف می‌گیرد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

سورکین در مصاحبه با مجله‌ی «اینترتینمنت ویکلی» توضیح می‌دهد چگونه قصد داشته فیلمی بسازد که وقایع دهه‌ی ۶۰ را روایت کند اما فیلمی دهه‌ی شصتی به نظر نرسد. او می‌گوید هدفش این بوده است که مخاطب متوجه شود کارگردان از سال ۲۰۲۰ حرف می‌زند.

سورکین می‌گوید: «نکته‌ی اصلی همین است که فیلم نمی‌خواهد درس تاریخ بدهد، قصد ندارد نوستالژیک باشد، و نمی‌خواهد در مورد سال ۱۹۶۸ باشد – در مورد امروز است. نمی‌دانم متوجه شده‌اید یا نه، اما من از نمادنگاری دهه‌ی ۶۰ در فیلم اجتناب کرده‌ام. بدیهی است که محل وقوع داستان و لباس‌ها به همان دوره تعلق دارند، اما من به نحوی از زیبایی‌شناسی توهم‌زا، نماد صلح رنگرزی گرهی شده و این قبیل چیزها دوری کرده‌ام. موسیقی فیلم نیز تماماً اریجینال است، تماماً موسیقی متن، از ساوندترک‌های اعتراضات دهه‌ی ۱۹۶۰ که انتظار دارید در چنین فیلمی باشد استفاده نشده، زیرا نمی‌خواستم میان یک مخاطب معاصر و داستان چیزی قرار بگیرد.»

سورکین علاوه بر این تمایل داشت که «شیکاگو ۷» پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ماه نوامبر منتشر شود. با این حال، این برنامه‌ی او با شیوع کووید-۱۹ و توقف فیلمبرداری‌ها تهدید شد و سورکین را وادار کرد این درام سیاسی را از طریق پلتفرم‌های دیجیتال عرضه کند.

فیلمساز می‌گوید: «ممکن نبود [فیلم را پیش از انتخابات اکران نکنیم.] چه از نت‌فلیکس پخش می‌شد چه نمی‌شد، حاضر بودیم پارچه‌ای در یک توقف‌گاه آویزان کنیم و فیلم را روی آن اکران کنیم. [می‌خندد] خوش‌شانس بودیم که نت‌فلیکس همکاری کرد؛ مثل نجات پیدا کردن با قایق نجاتی است که کابین‌های وی‌آی‌پی دارد. نت‌فلیکس استودیوی بزرگی است که کارش در انتشار فیلم عالی‌ست و ما بسیار خوشحالیم که با آن‌ها همکاری می‌کنیم.»

سورکین اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم فیلم باید حالا بیرون آید... پس از ۴ نوامبر، برای دیدن فیلم بیش از اندازه خسته خواهیم بود. ۴ دسامبر ممکن است مشکلی نداشته باشیم اما به نیازمند یک وقفه خواهیم بود.»

«دادگاه شیکاگو ۷» ۱۶ اکتبر (۲۶ مهر ماه ۱۳۹۹) از نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید