news-background
news-background

۱۴ فیلم خانوادگی برای ایام قرنطینه

 

دیدن فیلم «منجمد» (Frozen) هم حد و حسابی دارد. والدین و فرزندان در حین پاندمی زمان بیشتری در خانه می‌مانند، و این بدان معناست که آن‌ها به ریسمان سرگرمی چنگ می‌زنند تا در ملالت فاصله‌گیری اجتماعی غرق نشوند. از زمان شیوع ویروس کرونا چند عنوان خانوادگی از جمله «به‌پیش» (Onward)، «مولان» (Mulan) و «اسکوب» (Scoob) به جای اکران در سالن‌های سینما به پلتفرم‌های دیجیتال آمده‌اند و انیمیشن «روح» (Soul) پیکسار به زودی به همین سرنوشت دچار خواهد شد. هرچند این اتفاقی است خوشایند برای والدین، اما کافی هرگز. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

یافتن فیلمی که همه‌ی اعضای خانواده را راضی کند همیشه کار راحتی نیست، این روزها جوان‌ترها سلایق متفاوتی دارند و بزرگ‌ترها وسواسی‌تر به نظر می‌رسند. در ادامه ۱۴ فیلمی که در طول دو هفته قرنطینه می‌توان به همراه سایر اعضای خانواده دید و لذت برد توسط «یو‌اس‌ای تودی» فهرست شده است.

 

۱. کوکو (Coco)

این فیلم که محصول استودیوی پیکسار است، داستانی در مورد یک پسر مکزیکی که ناخواسته به دنیای پس از مرگ فرستاده می‌شود و با نیاکانش ملاقات می‌کند، می‌تواند تمامی اعضای خانواده به‌ویژه دوستداران موسیقی را از ملال برهاند و حتی در پایان بیننده را احساساتی کند.

 

۲. بیب (Babe)

این فیلم نه تنها سبب می‌شود که انسان در بیکن تجدید نظر کند، بلکه با داستانی که در مورد یک خوک بی‌سرپرست روایت می‌کند دلگرمی را به ارمغان می‌آورد. از این گذشته، فیلم دارای یکی از بهترین دیالوگ‌های پایانی تاریخ سینماست: «همین کافی است، خوک. همین کافی است.»

 

۳. کارولاین (Coraline)

کتاب داستان کودکانه «نیل گیمن» در سال ۲۰۰۹ توسط استودیوی لیکا به یک استاپ-موشن ویژه تبدیل شد که ذات کنجکاو کودک را با فانتزی پیچیده تلفیق کرده بود. دخترک این قصه به دنیایی موازی راه پیدا می‌کند که در آنجا والدینش مهربان‌ترند، اما وضع پیچیده‌ای به وجود می‌آید.

 

۴. احمق‌ها (The Goonies)

داستان این فیلم در مورد گروهی از بچه‌های ساکن محله‌ی «گون داکز» است که نام خود را «احمق‌ها» یا «گونیان» گذشته‌اند و برای یافتن گنج و نجات خانه و شهرشان سفری پرماجرا به اعماق زمین آغاز می‌کنند. فیلم درس‌هایی در مورد سرقت، عشق و بردباری به بیننده می‌دهد که متعلق به زمان خاصی نیست.

 

۵. اسپری مو (Hairspray)

این فیلم بیشتر با ترانه‌های دلنشین و رقص‌هایش، و نیز «جان تراولتا» زن‌پوش در دل یک داستان دهه‌ی شصتی شناخته می‌شود. مضامین عمیق‌تری هم در فیلم برای مخاطب گنجانده شده، اما اگر هدف آموزش رقص‌های قدیمی به فرزند باشد، همین کافی است.

 

۶. خانه‌ای با یک ساعت درون دیوارهایش (The House With a Clock in Its Walls)

اگر بچه‌ها به فیلم‌های ترسناک علاقه داشته باشند، این فیلم که داستانی ماورائی در دهه‌ی ۱۹۵۰ در مورد پسری که می‌رود با عمویش در یک خانه‌ی عجیب و جادویی زندگی کند روایت می‌کند، انتخاب درستی است.

 

۷. آموزش اژدها (How to Train Your Dragon)

اگرچه «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) در ژانر فانتزی انتخاب اول است، اما این سه‌گانه‌ای خانوادگی‌تر است. داستان فیلم در مورد یک وایکینگ نوجوان با مشکلات هویتی است که با بهترین و ترسناک‌ترین دوستش «بی‌دندان» ملاقات می‌کند.

 

۸. ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی (Indiana Jones and the Last Crusade)

در میان تمامی فیلم‌های «ایندیانا جونز» فدورا-پوش، این فیلم هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم برای اغلب بچه‌ها مناسب. «ایندی» نوجوان در این فیلم به اولین ماجراجویی خود می‌رود و «ایندی» سابق با پدرش ملاقات می‌کند و البته نازی‌ها را سر جای‌شان می‌نشاند، اما از همه مهم‌تر، صحنه‌ی زننده‌ای در آن وجود ندارد.

 

۹. وارونه (Inside Out)

این فیلم انیمیشن کمدی مضحک و در به‌شکلی دور از انتظار عمیق، عواطف و احساساتی در ذهن یک دختر کوچک می‌گذرد را به تصویر می‌کشد. خردسالان با «شادی» و‌ «خشم» سرگرم خواهند شد و دیگر مخاطبین مصائب فرزندپروری به یاد می‌آورند.

 

۱۰. هزارتو (Labyrinth)

چگونه می‌توان از دیدن «دیود بویی» در نقش دلنوازترین «گابلین شاه» تاریخ لذت نبرد. او مهم‌ترین عامل جذابیت این فیلم فانتزی به کارگردانی «جیم هنسون» است، اما داستان دختر نوجوانی با بازی «جنیفر کانلی» که آرزو می‌کند برادر کوچک‌ترش توسط گابلین‌ها ربوده شود و بعد برای نجات او تلاش می‌کند، در ظاهر و در مقیاس ستایش‌برانگیز است.

 

۱۱. فیلم بتمن لگو (The Lego Batman Movie)

فیلم‌های «لگو» یکسره لذت‌بخش‌اند، اما «فیلم بتمن لگو» خصوصیات ویژه‌ای از جمله شخصیت پیچیده‌ی «بتمن» دارد که هم خوشایند کودکان است و هم بزرگسالان. ساوندترک فیلم یکی دیگر از عوامل جذابیت فیلم برای تمامی سنین خواهد بود.

 

۱۲. پری دریایی کوچولو (The Little Mermaid)

«پری دریایی کوچولو» که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کلاسیک دیزنی در قرن بیستم است، به سبب داستان عاشقانه، ترانه‌های به‌یادماندنی، شخصیت‌های شرور و مضمون آزادی، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. بعضی از ترانه‌های فیلم نیز از جمله «بخشی از دنیای تو» (I want to be where the people are) که در قسمتی از آن می‌آید: «می‌خواهم جایی باشم که انسان‌ها وجود دارند» در این دوران قابل‌درک‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

 

۱۳. موآنا (Moana)

دریانوردی در یک موزیکال حماسی راهی فوق‌العاده برای گریز از فاصله‌گیری اجتماعی است. «موآنا» یکی از معدود شخصیت‌های غیر-شاهزاده شوق‌انگیز دیزنی است و صداپیشگی «دووین جانسون» به دوچندان شدن جذابیتش افزوده.

 

۱۴. پدینگتون ۲ (Paddington 2)

زندگی شخصیت خرس «پدینگتون» در قسمت اول جذابیت‌های خودش را داشت، اما دنباله‌ی آن حتی طنزآمیزتر و سرگرم‌کننده‌تر بود وقتی که در کنار یک شخصیت شرور با بازی «هیو گرنت» دیده شد. این فیلم براساس ۲۴۳ نقد از «راتن تومیتوز» امتیاز ۱۰۰ درصد دریافت کرده است.

   

انیمیشن‌های «زندگی خصوصی حیوانات خانگی» (The Secret Life of Pets)، «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse)، «گرینچ» (Dr. Seuss' The Grinch)، «رالف اینترنت را خراب می‌کند» (Ralph Breaks the Internet)، و فیلم‌هایی چون «بچه‌های جاسوس» (Spy Kids)، «هوگو» (Hugo) و «گنجینه ملی» (National Treasure)، از جمله دیگر عناوین قابل ذکر خانوادگی برای ایام قرنطینه‌اند.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۴ آذر ۱۳۹۹ ۰۰:۵۱

موآنا رو گذاشتین ولی زوتوپیا رو نه !!!!!!!!!! چطور دلتون اومد ؟؟؟؟!!!!!!

نمایش اسپویل