news-background
news-background

مدیر نت‌فلیکس: فیلم «انگل» به لطف «رما» برنده اسکار شد

در صورتی که «رما» در سال ۲۰۱۹ ده نامزدی اسکار را کسب نمی‌کرد، آیا «انگل» موفق به تصاحب اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۲۰ می‌شد؟

فوریه گذشته فیلم «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) به اولین فیلم غیر-انگلیسی زبانی تبدیل شد که اسکار بهترین فیلم را به خانه می‌برد. این پیروزی یکی از چهار اسکار «بونگ جون هو» با این فیلم بود و او در بخش‌های بهترین فیلمنامه‌ی اریجینال، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلم بلند بین‌المللی نیز اسکار را تصاحب کرد. حکمرانی «انگل» بر اسکار با کمپین مثال‌زدنی استودیوی نئون پدید آمد. اما «تد ساراندوس» مدیر عامل نت‌فلیکس در مصاحبه با ورایتی می‌گوید کمپانی او نیز در این موفقیت‌ها تأثیرگذار بوده است. ساراندوس معتقد است که این فیلم «رما» (دانلود فیلم Roma با لینک مستقیم) بوده است که راه را برای موفقیت «انگل» در اسکار هموار کرده. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ساراندوس می‌گوید: «به نظر من «رما» نقش زیادی در موفقیت «انگل» داشت. فکر می‌کنم این تصور که یک فیلم خارجی زبان ۱۰ نامزدی اسکار به دست آورد و برنده‌ی سه جایزه شد، و در چند بخش‌ مختلف به شکل به عنوان یک فیلم خارجی زبان رقابت کرد، به نظر من راه را برای «انگل» و کسب همین موفقیت‌ها هموار کرد.»

ورایتی می‌نویسد که ساراندوس معتقد است حتی انتشار فیلم «اکجا» (دانلود فیلم Okja با لینک مستقیم) دیگر فیلم «بونگ جون هو» از نت‌فلیکس در سال ۲۰۱۷ نیز مخاطبین را برای محتوای کره‌ای زبان آماده کرد. تماشای انلاین فیلم خارجی.

در اسکار سال ۲۰۱۹، فیلم اریجینال «رما» به کارگردانی «آلفونسو کوارون» برنده‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، بهترین کارگردانی، و بهترین فیلمبرداری شد. تمامی این جوایز به خود کوارون اهدا شدند. این فیلم یکی از مدعیان اصلی کسب اسکار بهترین فیلم سال نیز بود اما این جایزه در نهایت به فیلم «کتاب سبز» (دانلود فیلم Green Book با لینک مستقیم) اهدا شد. پیش‌تر گزارش شده بود که نت‌فلیکس برای کمپین اسکار «رما» بیش از ۲۰ میلیون دلار هزینه کرده است. اگرچه «رما» در کسب اسکار بهترین فیلم ناکام ماند اما برای اولین بار در تاریخ نت‌فلیکس این شبکه را دراین بخش نامزد می‌کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید