news-background
news-background

بازیگر سابق سوپرمن می‌گوید دو‌جنس‌گرا شدن شخصیت در کتاب‌های کامیک جسورانه نیست: «جسارت یعنی مبارزه برای حقوق هم‌جنس‌گرایان در ایران»

«دین کین» بازیگر سابق نقش سوپرمن می‌گوید دو‌جنس‌گرا شدن این شخصیت در کتاب‌های کامیک دی‌سی نشانه «جسارت یا شجاعت» نیست. این بازیگر ۵۵ ساله که در دهه ۱۹۹۰ نقش سوپرمن را بازی کرده، در مصاحبه با برنامه «فاکس اند فرندز» شبکه فاکس نیوز از نوع مسائلی که در کتاب‌های کامیک جدید دی‌سی طرح شده‌اند انتقاد کرده است.

کین در ابتدا می‌گوید: «برای من دشوار است که پیگیر همه انواع مختلف سوپرمن‌ها و دنیاها و ماجراجویی‌های او در کتاب‌های کامیک باشم. می‌گویند یک مسیر تازه و جسورانه است، اما من می‌گویم یک جنبش قافله‌وار است.»

کین ادامه می‌دهد: «شخصیت رابین به‌تازگی دوجنس‌گرا معرفی شده – چه کسی از این بابت شگفت‌زده شده؟ کاپیتان آمریکای جدید هم‌جنس‌گراست. دختر من در «سوپرگرل»، جایی که نقش پدرش را بازی کردم، هم‌جنس‌گرا است. بنابراین فکر نمی‌کنم اقدامی جسورانه یا شجاعانه یا مسیری تازه و باورنکردنی باشد. اگر ۲۰ سال قبل این کار را می‌کردند، شاید جسورانه یا شجاعانه می‌شد.»

کین از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ در سریال «لوییس و کلارک: ماجراجویی‌های جدید سوپرمن» (Lois & Clark: The New Adventures of Superman) نقش سوپرمن را بازی کرده و در چند قسمت از سریال «سوپرگرل» (Supergirl) شبکه CW ظاهر شده است.

کین پای ایران را میان می‌کشد: «عمل شجاعانه مبارزه برای حقوق افراد هم‌جنس‌گرا در ایران است جایی که آن‌ها خودشان را به خاطر هم‌جنس‌گرا بودن از بالای ساختمان‌ها پایین پرتاب می‌کنند. می‌گویند این شخصیت برای تغییرات اقلیمی و اخراج پناه‌جویان مبارزه می‌کند و با یک هکتیویست قرار می‌گذارد – صرف نظر از هر معنایی که هکتیویست بودن دارد.»

سوپرمن جدید دی‌سی پسری ۱۷ ساله به نام «جاناتان کنت» فرزند «کلارک کنت» و «لوییس لین» است که اولین بار در تاریخ ۹ نوامبر در کامیک «سوپرمن: فرزند کال-ال» (Superman: Son of Kal-El) دیده خواهد شد. در شماره‌های قبلی این کامیک جان با آتش‌سوزی‌های ناشی از گرمایش زمین مبارزه کرده، مانع از تیراندازی در یک مدرسه شده و به اخراج پناه‌جویان معترض شده است.

دین می‌پرسد: «چرا علیه بی‌عدالتی‌هایی مبارزه نمی‌کند که باعث ایجاد پناه‌جویانی شده که از آن‌ها دفاع می‌کند؟ این عمل شجاعانه است، چنین کتابی را حاضرم بخوانم. یا مبارزه برای حق تحصیل، کار و زندگی زنان و پسرانی که تحت حکومت اعضای غیور و ریش و پشم‌دار طالبان مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند – این عمل شجاعانه است. در این دنیا نیروهای شیطانی واقعی وجود دارد، فساد واقعی و زیاده‌خواهی دولت، مسائل زیادی برای مبارزه وجود دارد. قاچاق انسان – بردگی واقعی در جریان است... عالی خواهد شد اگر به چنین مشکلاتی بپردازند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۲:۴۹

ببین از یه بیماری چی ساختن. فقط برا کم کردن جمعیت

نمایش اسپویل
۲۳ مهر ۱۴۰۰ ۰۶:۵۱

چقدر جامعه‌مون مریضه ??‍♂️

نمایش اسپویل
۲۲ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶

فقط سوپرمنِ ..... کم داشتیم :|

نمایش اسپویل
۲۲ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۲۹

غلط کردی مرتیکه کل فیلم ها و سریال و گیم هارو به کند کشیدید الان میگید چرا ایران قاطی کثافت کاری تون نیست خفه بمیر بابا

نمایش اسپویل
۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۲۱:۱۰

سُس نگو مومن

نمایش اسپویل
بیشتر