
Troy 2004
تروا
- Wolfgang Petersen
- R
- ۲ ساعت و ۴۳ دقیقه
فارسی
English
هکتور و پاریس شاهزادگان تروا در ایالت اسپارتا مهمان هستند. شاه اسپارتا منلائوس همسری زیبا به نام هلن دارد که دل پاریس جوان را ربوده است. زمان برگشتن، پاریس مخفیانه هلن را از قصر دزدیده و با خود به تروا می برد. فرار هلن بهانه ای می شود تا آگاممنون، پادشاه قدرت طلب یونان با هزاران کشتی جنگی به شهر قلعه مانند تروا حمله کند...


دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
u_82631459
u_82631459
۱۰ مهر ۱۴۰۴ ۱۴:۴۶
عجب شاهکاری بود برد پیت واقعا ترکوند بدنش فوقالعاده بود و اون ابهت و کاریزماش هر صحنه رو خفن کرده بود بازی و حرکتش تو نبردها خیلی واقعی و جذابه داستان با شکوه و حماسیه و طراحی صحنهها و لباسها آدمو میبره تو دل جنگ تروا صحنههای اکشن و شمشیرزنی هنوز بعد این همه سال نفسگیرن و موسیقی هم فوقالعاده با فضاش هماهنگه در کل تروی یه تجربه سینمایی عظیم، هیجانانگیز و دیدنیه که هم از بازیگرها و هم از جلوههاش لذت میبری.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
shahryar697
shahryar697
۲۳ تیر ۱۴۰۴ ۱۵:۱۷
خیلی کاری به واقعیت تاریخی داستان ندارم، ولی جذابیت های بصری لازم را داشت. درام، عاشقانه، تاریخی و اکشن. برد پیت برای ایفای این نقش ماهها به سختی تمرین کرد تا روی فرم بیاد. یک جمله عالی داره شخصیت آشیل در انتهای فیلم که میگه: اگر از من یاد کردید، بگویید در عصری میزیست که حاکمان برای جاه طلبی خود، انسانهای بی گناه را میکشتند.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
nariman9782
nariman9782
۵ مرداد ۱۴۰۳ ۰۵:۵۷
اواسط فیلم، کامپیوتر رو خاموش کردم و ادامش رو ندیدم چون از اصل داستانی که در ادبیات یونانی روایات شده فاصله زیادی می گیره. در بین دیدگاه ها، نظرات مختلفی رو دیدم که به اقتباس درست فیلم از افسانه روایات شده اشاره کرده بودن. متاسفانه درست نیست. پاریس توسط الهه آفرودیت به هلن میرسه که چیزی از این ماجرا توی فیلم نمی بینیم، کسی که در ابتدا از جنگیدن امتناع می کنه اودیسه هست نه آشیل که در این فیلم برعکس نشون داده میشه، چرا منلائوس کشته شد؟ اصلا در داستان اصلی چنین چیزی وجود نداره. خیلی تضادهای دیگه هم هست که بیان کردنش از حوصله خارجه. در کل برای این که امروزی ترش کنن و از جنبه اسطوره ای خارج بشه تغییرات زیادی در اصل داستان اتفاق افتاده.
۰
۲
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
Memer
Memer
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۵۴
فضای فیلم تو این سبک جزو بهتریناست و همرده شجاع دل هستش ولی داستانش به اندازه بازی برد پیت و کارگردانیش قوی نیست چون کل فیلم سر یه دختر هستش و این طوری همدیگرو میزنن تیکه پاره میکنن به خاطرش یه کم غیر منطقی به نظر میاد. چند تا از دیالوگاشون فوق العاده زیباست . در کل فیلم بسیار زیباییه.
۱
۱
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
kaveha
kaveha
۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۷:۴۰
از اسطوره تروی فاصله گرفته اشیل که رویتن تن بود چرا از سپر استقاده میکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
iranbahar
iranbahar
۲۷ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۵۸
لابد اینجوری سکسی تر بود
۱
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ