دانلود فیلم Alien 1979 (بیگانه) با زیرنویس فارسی و تماشای آنلاین

Alien 1979

بیگانه

  • امتیاز بدهید:

    • برای امتیاز‌دهی باید عضو باشید

  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ ۲۱:۳۹

    اضافه شدن انکود جدید

    Geek

  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۱۶:۲۲

    اضافه شدن انکود جدید

    BluDragon

فارسی

English

سفینه ی «نوسترومو» برای انجام پژوهش های فضایی به کهکشان فرستاده و یکی از سرنشینان آن به نام «کین» (هرت) ناخواسته باعث ورود موجودی ناشناخته به درون سفینه می شود. موجودی که خیلی سریع رشد می کند و به نظر می رسد هدفی جز کشتار و نابودی نداشته باشد..

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۴ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۵۲

فیلم‌ خوبیه ، درام خوبی داره و داستانش هم جالبه و روایت و کارگردانی خوبی هم نسبت به زمانه ش داره ‌.‌.‌ سری بیگانه یکی از بهترین مجموعه های تاریخه که شروعش با این فیلمه ... توصیه میکنم ببینید ...

نمایش اسپویل
۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۱۲

ذهن کنجکاو مرگ‌آور عجب چیزی بود. آثار علمی‌تخیلی کلاسیک حس و حال متفاوتی دارن. چیزی که در the thing هم حس کرده بودم. ریدلی اسکات ثابت شده است. نیازی به تقدیس نداره اما، به نظرم در کنار بلید رانر، اینجا شاید اوج کمال این فیلمساز هستیم. اثری که نه تنها خودش رو در تاریخ جاودانه کرده؛ بلکه تاثیرش خودش رو روی هر پلتفرم و مدیایی که فکرش رو بکنیم هم گذاشته. فرنچایزی بی‌نظیر که روی مرز علمی‌تخیلی( ساب ژانر alien invasion) و ژانر وحشت (ساب ژانر space horror) قدم می‌زنه و حتی ذره‌ای نمی‌لغزه. کارگردانی اسکات در اینجا خارق‌العاده است. فیلم نسبت به سال ساختش، مدت زمان طولانی‌ای داره ولی بدون مکث و اتلاف وقت جلو می‌ره. بدون این که مخاطب متوجه بشه شخصیت پردازی می‌کنه (ریپلی از بهترین پروتاگونیست‌های فرهنگ عامه محسوب می‌شه) و فضاسازی عالیش رو در پلان به پلان فیلم به تصویر می‌کشه. داستان محشره. به لور چندان پرداخته نشده ولی همون اشارات کوچیکی که در سفینه خراب \"حیات دیگر\" دیده شد کافیه. اشاره زیبایی به Prometheus داشت و نشون می‌داد این فرنچایز هرچند به مرور خلق شده ولی محتوا و پایه‌اش از همون اول ریشه کرده بوده. همچنین اشاره کنم که فیلم یه گربه داره. فکر کنم برای یسری همین دلیل برای دیدن کافی باشه. فیلم خالی از ایراد نیست. ایراداتی که احتمالاً در بازی زمانی ما ایراد محسوب بشن. یکی از توئیست‌هایی داستان(برای جلوگیری از اسپویل بیان نمی‌شه) تمام بی برنامه‌است و بر پایه پلات نیست. از طرف دیگه درسته که با یک فرنچایز طرف هستیم ولی حتی نسبت به اون هم، باز فیلم اطلاعات کمی از اونچه alien تلقی می‌کنه می‌ده. شاید پرداخت بیشتر به بعد زیستی داستان می‌تونست این موضوع رو برطرف کنه. این مورد آخر ایراد محسوب نمی‌شه اما : برای مخاطب امروزی سینما، این اثر نسبتاً پیش‌بینی پذیر، تکراری و شاید گاهی خسته‌کننده باشه. درخواست دارم نه با دیدگاه شاهکار تاریخی بلکه با دیدگاه یک فیلم صرفاً خوب سراغش برید تا لذتش رو حفظ کنه. دیدن این اثر برای طرفدارن ژانر علمی‌تخیلی و وحشت الزامیه. برای باقی مخاطبین سینما، شاید دیدن یکی دو فیلم از این سری کفایت کنه. به هر حال ایمپکتی که alien در سینما و بعضاً هنر ایجاد کرده اجتناب ناپذیره و بد نیست هر کس علاقه‌ای هرچند کوچیک نسبت به سینما داره سری به این مجموعه بزنه. ۷.۵ از ۱۰ پ‌ن: دو ترتیب برای تماشای این مجموعه وجود داره. یکی بر اساس زمان رخ‌داد اتفاقات (تایم لاین) و یکی بر اساس انتشار. پیشنهاد می‌کنم اگر بار اوله که تماشا می‌کنید بر اساس سال انتشار پیش برید. اگر اساس تایم‌لاین رو پیش بگیرید تعدادی از مبهم‌سازی و توئیست‌های داستان براتون لو می‌ره و ممکنه دیگه لذتی نداشته باشه. در عوض اگر از مجموعه لذت بردید؛ بار دوم بر اساس تایم لاین ببینید و دید جدیدی رو تجربه کنید. ترتیب پیشنهادی : Alien 1979 Aliens 1986 Alien 3 1992 Alien: Resurrection 1997 Prometheus 2012 Alien: Covenant 2017 اگر گیمر هستید حتماً سری آخر گیم‌های alien رو امتحان کنید. اگر به بردگیم علاقه دارید، بازی Nemesis می‌تونه همون حس و حال رو بده. توجه داشته باشید فیلم بعدی این سری هم در حال ساخته و همچنین این سری با سری predator هم دو کراس اور دارید که به علاقمندان شدیداً پیشنهاد می‌شه.

نمایش اسپویل
۲ آبان ۱۴۰۰ ۰۱:۱۸

شخصیت ریپلی تو این فیلم مثال بارز یه قهرمان زن واقعیه شخصیتی که تمام جوانب زنونش توی فیلم در نظر گرفته میشه چیزی که تو قهرمانان زن مدرن مثل کاپتان مارول و واندرومن نمیتونی پیدا کنی و تنها یه کپی به کیفیت از شخصیت های مردونه هستن

نمایش اسپویل
۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷

فوق العاده بود

نمایش اسپویل
۱۷ دی ۱۳۹۹ ۱۴:۵۰

برای کسانی که تا به حال سری بیگانه ندبدند و با شخصیت ریپلی اشنا نیستن.پیشنهاد میشه.به نظرم در سری بیگانه ،بیگانه ها 1986 یه چیز دیگه ای.

نمایش اسپویل
بیشتر