
The Babushkas of Chernobyl 2015
- Anne Bogart
- ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه
فارسی
English
مستندی در رابطه با گروهی از زنان که پس از فاجعه چرنوبیل در سال 1986 مجبور به تخیله شدند و چندی بعد به منطقه ممنوعه اطراف آن نیروگاه هسته ای بازگشتند و در آن جا سکونت گزیدند.

دیدگاهها
مهمان
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
Unicorn20
Unicorn20
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ۰۰:۰۴
پیشنهاد میکنم این فیلم را به همراه خانواده و دوستانتان، ببینید. فیلم، روایتی واقعی از زندگی همهروزهی زنان مسنّیست که از زمان آن انفجار هستهای فاجعهبار در چرنوبیل اوکراین، تا به امروز، روستاهای محلّ زندگیشان را ترک نکردهاند و همانجا در معرض موادّ رادیواکتیو و اورانیوم، زندگی میکنند. تنها ساکنان آن نواحی، همین زنان پیر و سرسخت هستند. غذایشان را با کاشتههای باغچهشان و میوهها و گیاهان خودرو در جنگل و یا ماهیگیری از آبهای آلوده به رادیواکتیو، تأمین میکنند. امیدشان را با همزیستی در کنار یکدیگر و طبیعتِ روستای مادریشان، زنده نگه میدارند. پول اندکی دارند، امکانات اندکی دارند. زندگیشان به انیمهها و داستانهای غیرواقعی و آخرالزّمانی شبیه است... این مسنهای نازنین، بسیار عجیب و غیرقابل باور هستند. تماشا کنید و ببینید جنگافروزی بشر و تمایلش به داشتن سلاح هستهای، چگونه میتواند کیلومترها زمین را مسموم و آلوده کند... کیلومترها زمین، آن هم خالی از سکنه... این پیران عجیب و نازنین را با کودکان تماشا کنید. هم لذّت میبرید، هم با جان و دل، از جنگ و سلاح از هر نوعی که باشد، بیزار خواهید شد. بینا و برقرار باشید.
Yvette
Yvette
۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۲:۵۶
زنده باشید که انقدر زیبا نوشتید. آنچه گفتنی بود گفتید. حتما می بینم.
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ
BaziBaz
BaziBaz
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ۰۵:۰۰
https://www.ted.com/talks/holly_morris_why_stay_in_chernobyl_because_it_s_home
۰
۰
برای امتیازدهی باید وارد شوید
پاسخ