۱۴۰۲ اسفند ۱۱ ۱۶:۳۳ دوست عزیز یه مقدار دربارهی تالکین و دنیای تالکین، نمادهای داخل داستان و غیره مطالعه کنید. درباره روشهای ساخت هم مطالعه کنید ببینید چه پروژهی عظیمی بوده با امکانات سال ۲۰۰۰ و بعد از این همه سال هنوز حجم کاری که انجام شده عظیم و باورنکردنی محسوب میشه. دربارهی مقایسه با گیم آف ترونز، برخلاف تالکین که اول ریشه داستان (نقشه سرزمین، زبان الفی و تاریخچه) رو بنا کرده بعد داستان اصلی رو نوشته، خود مارتین گفته که من همینجوری هردمبیل شخصیت اضافه میکردم بعدا براش یه تاریخچهای رو میکردم. همین تفاوت سطح کار رو نشون میده. نکته آخر: گیم آف ترونز و اسپین آفهایی که داره، داستانهایی هستن با درام بسیار قوی که چاشنی حماسه و فانتزی هم قاطیشون شده به همین خاطر مخاطب رو درگیر میکنه. دنیای تالکین در عوض یک دنیای حماسی-فانتزیه و عنصر درامش خیلی پایینه. شما اگه طرفدار ژانر ارباب حلقهها نیستی دلیل نمیشه کل اثر رو زیر سوال ببری. میتونی بگی من خوشم نیومد ژانرش ژانر من نیست لازم نیست اینقدر بچگانه مسخره کنی و سواد پایین خودتون نمایش بدی.