۱۳۹۸ اسفند ۲۳ ۱۵:۲۳ A Hidden Life 2019 یک زندگی پنهان ۲۰۱۹ دوربین آرام میخرامد، زن میدود دوربین دنبال او میرود، جاده میدود چمن، هوا، آسمان میدود قلب، پرتَوان میتپد معشوق به مطلوب میرسد اما بازهم تمام بدن میخواهد که ... برقصد و بچرخد و بتَپَد و ... ترانس مالیک این #فیلسوف گزیده کار سینما اِنجیلش را میبرد به اعماق ذهن و روحمان تا لحظهای ایمان را یادآوری کند و کورسوی از #حقیقت را در منجلاب #واقعیت نمایان سازد. نه شعاری، نه ادای، نه ادعای تنها عشق ایمان و ایثار قابهای پانوراما در طبیعت پُررنگ و پُرمهر با آن موسیقی دلانگیز و روح فزا، میزانسن را به اوج خود میرساند تا فرانیس که در بحران جنگ و غارت و مرگ است یک کلمه را فراموش نکند، میتواند تنها یک امضا دروغین کند و یک سوگند ریاکارانه بخورد و آزاد شود اما او آزاد است و هرگز حاضر نیست برای #آزادی، آزادیاَش را بدهد. ✍️ #نوشته_مهدی
۱۳۹۸ بهمن ۰۸ ۱۴:۲۴ نماهای الکی، قصههای ناقص، بازی بد اسکارلت یوهانسن و بازی محشر آدام درایور، داستان طلاقی ? را روایت میکند که به جای داستان ازدواج به ما قالب میشود، غیر از آن سکانس زیبای دعوای زن و شوهری، فیلم از همه جهت ناقص است از نماها بگیر تا فیلمنامه از خورده پیرنگهای کم رمق تا بازی ضعیف اسکارلت یوهانس، واقعا قحطی بازیگر است که ایشان نامزد اسکار میشود.
۱۳۹۸ بهمن ۰۸ ۱۳:۱۸ این اسمش آنارشی نیست، نامش توحش و هرج و مرج است، برای مبارزه با یک ارتش منظم و کلاسیک از چریک و ارتشهای نامنظم استفاده میشود که هر کدام مستقلاً عمل میکنند ولی بیسامان به حدف نیستند به این روش آنارشی میگویند. آشوب و طغیان و سرکشی حاصل عملکرد سرمایهداری است نه راهحل مبارزه با آن، این فیلم، قهرمانی به ظاهر آنارشی به ما معرفی میکند و این دو رو به جای یکدیگر به ما قالب میکند. تا نیمه فیلم یعنی وقتی جوکر سه نفر را بیهدف میکشد فیلم سر و سامان دارد ولی ناگهان بهم میریزد و از تکنیک راوی نامطمئن استفاده میکند در حالی که به راوی مبهم تبدیل میشود به قدری که تماشاچی نمیداند کجای فیلم واقعی است و کجای فیلم توهمن جوکر ? نجات پایانی جوکر یک افتضاح بزرگ فیلمنامه بود که هیچ گونه قابل توجیه نبود. بازی خوب فینکس و کارگردانی قابل قبول در فضاسازی ملموس نکات خوب فیلم بود که مضمون بی رمق و محتوای پوچ آنها را تحت تاثیر قرار میداد.