البته یکی از همین فیلسوفای آلماتی مارتین هایذگر هست که عملا نظربه پرداز بسیاری از تفکرات نازیسم و همین قضیه راه حل نهایی هست... هرچند که این فیلسئف انقدر بزرگ و تاثیرگذار بوده و کماکانم هست که همه یه جورایی سعی می کنن خیلی به این بخش از زندگی این شخص اشازه ای نکنن... ولی خیلی وقتا تفکراتی از جنس نازیسم و فاشیسم از دل تفکرات یه فیلسوف بیرون میاد... همونجور که پدر معنوی هایدگر، یعنی هگل هم عملا نظریه پرداز سیستم پادشاهی پروس بود، و همونطور که پدر معنوی هر دوی اینها، یعنی افلاطون هم فلسفه ی سیاسی ش عملا به یه سیستم کاملا توتالیتر ختم میشه... و خب فیلسوفی مثل ماکیاولی هم که دیگه تقریبا همه اسمش رو شنیدن و هرچند نگاه ها و برداشتای غلطی از تفکراتش بین عموم مردم جریان پیدا کرده -و البته دلیلش هم اینه که همه نخونده در مورد همه چیز صاحب نظرن- و همین شخص ماکیاولی با اون نگاه و تفکرش قطعا یه فیلسوف بزرگه... خصوصا در حوزه فلسفه سیاسی... بخاطر همین بودن فلاسفه ی بزرگ تو تاریخ یه کشور لزوما به این معنی نیست که اونا از چنین تفکراتی دور بمونن، بلکه برعکس، بسا مثل همین آلمان، حضور همین فلاسفه اونا رو به چنین سمت و سوهایی رهنمون شده باشه!!!
۱۳۹۹ فروردین ۳۰ ۲۲:۲۷
سلام! من تازه این سری رو دانلود کردم، ولی هنوز ندیدم... سوالم اینه که چرا اینکود JOY هشت قسمته، باقی دوازده قسمت؟ یعنی هنوز اون 4 قسمت رو اینکود نکرده JOY یا چی!؟ من سرچ کردم جاهای دیگه م اینکود JOY هشت قسمت بیشتر پیدا نکردم! دوستان عزیز 30NAMA یا دوستایی که دیدن سری رو می تونن راهنمایی کنن!؟
۱۳۹۹ خرداد ۰۴ ۰۵:۰۴
البته یکی از همین فیلسوفای آلماتی مارتین هایذگر هست که عملا نظربه پرداز بسیاری از تفکرات نازیسم و همین قضیه راه حل نهایی هست... هرچند که این فیلسئف انقدر بزرگ و تاثیرگذار بوده و کماکانم هست که همه یه جورایی سعی می کنن خیلی به این بخش از زندگی این شخص اشازه ای نکنن... ولی خیلی وقتا تفکراتی از جنس نازیسم و فاشیسم از دل تفکرات یه فیلسوف بیرون میاد... همونجور که پدر معنوی هایدگر، یعنی هگل هم عملا نظریه پرداز سیستم پادشاهی پروس بود، و همونطور که پدر معنوی هر دوی اینها، یعنی افلاطون هم فلسفه ی سیاسی ش عملا به یه سیستم کاملا توتالیتر ختم میشه... و خب فیلسوفی مثل ماکیاولی هم که دیگه تقریبا همه اسمش رو شنیدن و هرچند نگاه ها و برداشتای غلطی از تفکراتش بین عموم مردم جریان پیدا کرده -و البته دلیلش هم اینه که همه نخونده در مورد همه چیز صاحب نظرن- و همین شخص ماکیاولی با اون نگاه و تفکرش قطعا یه فیلسوف بزرگه... خصوصا در حوزه فلسفه سیاسی... بخاطر همین بودن فلاسفه ی بزرگ تو تاریخ یه کشور لزوما به این معنی نیست که اونا از چنین تفکراتی دور بمونن، بلکه برعکس، بسا مثل همین آلمان، حضور همین فلاسفه اونا رو به چنین سمت و سوهایی رهنمون شده باشه!!!
۱۳۹۹ فروردین ۳۰ ۲۲:۲۷
سلام! من تازه این سری رو دانلود کردم، ولی هنوز ندیدم... سوالم اینه که چرا اینکود JOY هشت قسمته، باقی دوازده قسمت؟ یعنی هنوز اون 4 قسمت رو اینکود نکرده JOY یا چی!؟ من سرچ کردم جاهای دیگه م اینکود JOY هشت قسمت بیشتر پیدا نکردم! دوستان عزیز 30NAMA یا دوستایی که دیدن سری رو می تونن راهنمایی کنن!؟