news-background
news-background

ادعای بازیگر فیلم Selma: اعضای آکادمی با دیدن تی‌-شرت‌های «نمی‌توانم نفس بکشم» بر تن بازیگران به فیلم رأی ندادند

«ایوا دوورنی» و بازیگران «سلما» به دنبال مرگ «اریک گارنر» در مراسم افتتاحیه‌ی فیلم در نیویورک تی-شرت‌هایی با جمله‌ی «نمی‌توانم نفس بکشم» پوشیدند.

درام «سلما» (دانلود فیلم Selma با لینک مستقیم) به کارگردانی «ایوا دوورنی» بر اساس زندگی «مارتین لوتر کینگ جونیور» یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ بود و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۹ درصد دریافت کرد اما تنها در دو شاخه نامزد اسکار شد: بهترین فیلم سال و بهترین ترانه‌ی اریجینال. یکی از علت‌های به راه افتادن کمپین #اسکار‌بیش‌ازحدسفید (OscarsSoWhite) نیز نامزد نشدن دوورنی در بخش بهترین کارگردانی و «دیوید اویلوو» و «کارمن اجوگو» در بخش بهترین بازیگران مرد و زن در سال ۲۰۱۵ بود. ایلوو به تازگی در مصاحبه با «اسکرین دیلی» فاش می‌کند که دلیل نادیده گرفته شدن فیلم «سلما» از سوی رأی‌دهندگان اسکار، پوشیدن تی‌-شرت‌های «نمی‌توانم نفس بکشم» توسط بازیگران در مراسم افتتاحیه‌ی فیلم در نیویورک بوده است. تماشای انلاین فیلم خارجی.

«شش سال قبل، اکران «سلما» با قتل «اریک گارنر» همزمان شده بود. آخرین باری بود که به موقعیت «نمی‌توانم نفس بکشم» رسیده بودیم. به یاد می‌آورم که در افتتاحیه‌ی «سلما»، به نشانه‌ی اعتراض تی‌-شرت‌های «نمی‌توانم نفس بکشم» را پوشیده بودیم. اعضای آکادمی با استودیو تماس گرفته و به تهیه‌کنندگان گفته بودند: «چطور جرأت کردید چنین کاری بکنید؟ چرا آن‌ها بیشتر گندش را درآورده‌اند؟» و «ما به این فیلم رأی نخواهیم داد برای اینکه فکر نمی‌کنیم بازیگران در جایگاهی باشند که چنین کنند.»» اویلوو اضافه می‌کند: «یکی از علت‌های اینکه فیلم به آنچه مردم انتظارش را داشتند نرسید همین بود و کمپین «اسکار بیش از حد سفید» را خلق کرد.»

دوورنی مصاحبه‌ی اویلوو با «اسکرین دیلی» را بازنشر کرده و می‌نویسد: «ماجرایی واقعی.» این فیلمساز در بخش بهترین کارگردانی آن سال موفق به رقابت با «الخاندرو اینیاریتو» (Birdman)، «ریچارد لینکلیتر» (Boyhood)، «بنت میلر» (Foxcatcher)، «وس اندرسون» (The Grand Budapest Hotel)، و «مورتن تایلدم» (The Imitation Game) نشد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

اویلوو در همین مصاحبه می‌گوید به اعتقاد او مراسم بفتا باید راهش را از اسکار جدا کند. این مراسم معمولاً چند هفته پیش از اسکار برگزار می‌شود. اویلوو می‌گوید اگر بفتا مسیر اسکار را دنبال نکند می‌تواند هویت خودش را پیدا کند: «جوایز «گرمی» مستقل از «جوایز موبو» است. امی هویت خودش را دارد؛ بفتای تلویزیونی مانعی برای امی ایجاد نمی‌کند. تاریخ برگزاری آن را تغییر دهید! شما کمتر از اسکار نیستید؛ تاریخش را تغییر دهید، و به چیزی تبدیل شوید که مستقل از آن است. قدرت را پس بگیرید، بفتا – این فقط یک پیشنهاد است.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۳۳

ایناهم میخوان موج سواری کنن

نمایش اسپویل