news-background
news-background

استوری‌بوردهای «بونگ جون هو» برای رمان مصور Parasite منتشر شد

نزدیک به یک سال پس از اکران «انگل» در جشنواره‌ی فیلم کن، این فیلم با تصاویری که همگی توسط کارگردان به صورت دستی طراحی شده، به رمان مصور تبدیل می‌شود.

به مناسبت اولین سالگرد اکران فیلم «انگل» (دانلود فیلم Parasite با لینک مستقیم) در کن، کتاب «انگل: یک رمان مصور با استوری‌بورد» (Parasite: A Graphic Novel in Storyboards) منتش خواهد شد. این کتاب ۲۹۳ صفحه‌ای متشکل از فیلمنامه‌ی برنده‌ی اسکار «بونگ جون هو» و «هان جین» و صدها استوری‌بوردی است که بونگ برای کارگردانی صحنه‌ها طراحی کرده بود. این کتاب شامل تصاویری از پشت صحنه و طراحی‌های بونگ برای دیگر فیلمنامه‌های بونگ نیز می‌شود. نتیجه کتابی جذاب شده برای دوستداران «انگل» و بونگ در سراسر دنیا. دانلود فیلم با لینک مستقیم.

بونگ در مقدمه‌ی کتاب نوشته است: «این کتاب به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کند که طراحی استوری‌بورد میان‌بری اساسی برای ساختن یک فیلم خوب است. من در واقع استوری‌بوردها را طراحی می‌کنم تا اضطراب خود را فرونشانم. تنها وقتی احساس آرامش می‌کنم که تمامی نماها را به صورت استوری‌بورد در دست داشته باشم. هرگاه بدون استوری‌بورد در محل فیلمبرداری ظاهر می‌شوم، احساس می‌کنم که با زیرپوش در [ایستگاه قطار] «گرند سنترال» [نیویورک] ایستاده‌ام.»

بونگ اضافه می‌کند: «استوری‌بوردها با جزئیاتی فوق‌العاده نشان می‌دهند که چگونه نماما بنا شده‌اند. آن‌ها می‌توانند دقیقاً به شکلی که طراحی شده‌اند فیلمبرداری شوند و بلوپرینت ارزشمندی برای عوامل باشند. نسخه‌ی نهایی فیلم هرگز از استوری‌بوردها منحرف نمی‌شود و به این ترتیب عوامل به روند فیلمبرداری اعتماد می‌کنند. عواملی که با من کار کرده‌اند از اهمیت این مسئله آگاهند.»

رمان مصور «انگل» امروز ۱۹ می منتشر شده و به همین مناسبت تصاویری از استوری‌بوردهای بونگ به اشتراک گذاشته شده است. این استوری‌بوردها لحظاتی را نشان می‌دهد که آپارتمان زیرزمینی خانواده‌ی کیم دچار آب‌گرفتگی می‌شود. صفحات کتاب نه تنها دارای دیالوگ و تصویر است، بلکه شامل یادداشت‌های بونگ در مورد حرکات دوربین در هر نما نیز خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲

چقد جالب

نمایش اسپویل