news-background
news-background

چین پس از شش سال اجازه اکران یک فیلم کره‌ای را صادر کرد

کشور چین پس از شش سال اجازه خواهد داد که فیلم‌هایی از سینمای کره جنوبی روی پرده برود. فیلم کمدی «وای! ننه جان» (Oh! My Gran) قرار است از امروز جمعه ۳ دسامبر به عنوان اولین فیلم کره‌ای زبان در شش سال گذشته رنگ پرده سینماهای چین را ببیند.

آخرین فیلم کره‌ای اکران شده در چین «ترور» (Assassination) با بازی «جون جی-هیون» و «لی جونگ-جای» در سال ۲۰۱۵ بود. فیلم «وای! ننه جان» اولین بار در سال ۲۰۲۰ در سالن‌های سینماهای کره اکران شده و «نا مون-هی» نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند، پیرزنی که باور دارد در یک سریال انیمیشن شاهزاده است، اما در حقیقت به بیماری آلزایمر مبتلا است فرزند و نوه‌اش از او مراقبت می‌کنند.

منتقدین چینی امیدوارند که فیلم‌های کره‌ای زبان بیشتری در آینده به سینماهای کشورشان راه پیدا کند. «لو لو» منتقد سینما به «گلوبال تایمز» می‌گوید: «شاید اقدامی برای شکستن یخ [میان دو کشور] باشد.» او توضیح می‌دهد که این فیلم خاص به دلیل مضامین جهان‌شمولش انتخاب شده است: «این فیلم در انتهای سال عرضه خواهد شد، یعنی وقتی که خانواده‌ها دور هم جمع خواهد شد. عواطف فیلم قلب مخاطب را به دست می‌آورد و باعث می‌شود که در مورد روابط و احساسات خانوادگی بیندیشد.»

سریال علمی-تخیلی «دریای خاموشن‌» (The Silent Sea) عنوان کره‌ای زبان دیگری است که انتظار می‌رود مانند «بازی ماهی مرکب» (Squid Game) نگاه مخاطبین سراسر دنیا را در ایام کریسمس برباید.

 

۳۰نما کامل‌ترین آرشیو دانلود فیلم و دانلود سریال خارجی بدون سانسور با زیرنویس فارسی  

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید