news-background
news-background

فهرست کامل برندگان جشنواره‌ی کن 2017 اعلام شد

نخل طلای هفتادمین دوره‌ جشنواره‌ فیلم کن به فیلم «میدان» (The Square) به کارگردانی «روبن اوستلوند» از کشور سوئد اهدا شد. این کارگردان که در سال 2015 با فیلم «فورس ماژور» مورد بی‌مهری آکادمی اسکار و بخش نوعی نگاه کن قرار گرفته بود، اینبار مهمترین جایزه‌ی جشنواره یعنی نخل طلای را به خانه می‌برد. در این فیلم بازیگرانی چون «الیزابت ماس» و «دامنیک وست» نقش‌آفرینی کرده‌اند. اوستلوند هنگام دریافت جایزه از خبرنگاران خواست دوربین‌هایشان را رو به حاضرین بگردانند تا همه با هم فریاد شادی برآورند، و سپس در ادامه اظهار کرد که «اکنون می‌توانم به شما خبرنگارها امر و نهی کنم، چون هرچه باشد نخل طلا را برده‌ام.»

دیگر برنده امشب «دایان کروگر» بود که به خاطر بازی در فیلم آلمانی زبان «رو به نیستی» جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را تصاحب کرد. «خواکین فینیکس» نیز که به عنوان بهترین بازیگر مرد بخاطر بازی در فیلم «تو هیچوقت اینجا نبودی» انتخاب شد، کمی شگفت‌زده به نظر می‌رسید و به دلیل پوشیدن کفش‌های نامناسب برای مراسم عذر خواست. فیلنامه این فیلم هم که به قلم «لین رمزی» نوشته شده، برنده جایزه شد. جایزه بهترین فیلمنامه مشترکاً به «کشتن گوزن مقدس» به کارگردانی «یورگوس لانتی‌موس» هم تقدیم شد.

«نیکول کیدمن» هم که امسال در چهار فیلم جشنواره نقش‌آفرینی کرده بود، از طرف هیئت داوران جایزه ویژه هفتادمین سالگرد جشنواره را دریافت کرد. وی در پیامی ویدئویی که از ایالت نشویل ارسال می‌شد، از اینکه نتوانسته در مراسم شرکت کند، اظهار «تأسف» کرد.

«سوفیا کاپولا» برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کارگردانی هم از دیگر غایبان این مراسم بود. او در پیامی از پدر و مادرش قدردانی کرد. این دومین بار در تاریخ جشنواره است که یک زن برنده‌ی این جایزه می‌شود.

دیگر جوایز مهم امشب که جایزه‌ی بزرگ هیئت داوران بود به فیلم فرانسوی «120 تپش در دقیقه» به کارگردانی «رابین کامپیلو» رسید. فیلم «بی‌عشق» ساخته‌ی «آندری زویاگینتسف» نیز در نهایت به جایزه‌ی هیئت داوران بسنده کرد.

در بخش مسابقه هفتادمین دوره این رویداد بزرگ فرهنگی که طی 12 روز برگزار شد، 19 فیلم به نمایش درآمد. فیلم‌های «بی‌عشق» (Loveless) به کارگردانی «آندری زیاگینسف»، «رو به نیستی» (In The Fade) اثر «فاتح آکین»، فیلم فرانسوی «120 تپش در دقیقه» به کارگردانی «رابین کامپیلو»، «Wonderstruck» به کارگردانی «تاد هینز» و «تو هیچوقت اینجا نبودی» تازه‌ترین اثر «لین رمزی»، از جمله‌ فیلم‌های تحسین شده امسال بودند. در این دوره همچنین شاهد دو فیلم بلند «اوکجا» و «داستان‌های مایروویتز» به صورت انحصاری از نتفلیکس بودیم.

  فهرست کامل برندگان هفتادمین جشنواره فیلم کن در بخش رقابت اصلی:   نخل طلا: «میدان» (The Square) اثر «روبن اوستلند»

جایزه ویژه: «120 تپش در دقیقه» (120 Beats Per Minute)  اثر «روبین کامپیلو»

بهترین کارگردان: «سوفیا کاپولا» برای فیلم «فریب خورده» (The Beguiled) بهترین فیلمنامه: مشترکاً برای یورگوس لانتیموس و افتیمیس فیلیپو («کشتن گوزن مقدس» The Killing of a Sacred Deer) و لین رمزی («تو هیچوقت اینجا نبودی» You Were Never Really Here) بهترین بازیگر مرد: «خواکین فنیکس» برای فیلم «تو هیچوقت اینجا نبودی» (You Were Never Really Here) بهترین بازیگر زن: «دایان کروگر» برای فیلم «رو به نیستی» (In the Fade) جایزه ویژه هیات داوران: «بی‌عشق» (Loveless) اثر «آندری زویاگینتسف» جایزه ویژه هفتادمین سالگرد جشنواره: «نیکول کیدمن» دوربین طلایی: «لئونور سرائیل» برای فیلم «زن جوان» (Jeune Femme) نخل طلای بهترین فیلم کوتاه: «ژی یانگ» برای فیلم «یک شب آرام» (A Gentle Night)

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید