news-background
news-background

کناره‌گیری دومین کارگردان فیلم Blade مارول

«یان دمانژ» دومین کارگردانی است که از بازسازی «بلید» (Blade) استودیوی مارول با بازی «ماهرشالا علی» جدا می‌شود. پیش از او «بسام طارق» به این پروژه پیوست و در سال ۲۰۲۲ کناره‌گیری کرد. این فیلم قرار بود پاییز گذشته اکران شود اما با جدایی طارق به سال ۲۰۲۵ موکول شد.

«ورایتی» گزارش داده است که دمانژ فرانسوی با توافق دو طرفه از پروژه جدا شده است. این کارگردان ۴۶ ساله دمانژ با فیلم «۷۱» با بازی «جک اوکانل» به شهرت رسید. آن فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد و باعث شد «متیو مک‌کانهی» با او در فیلم «ریک پسر سفیدپوست» (White Boy Rick) همکاری کند. دمانژ سریال «لاوکرفت کانتری» (Lovecraft Country) اچ‌بی‌او را در کارنامه دارد.

اوایل دهه ۲۰۰۰ «وزلی اسنایپس» در نقش شخصیت «بلید» ظاهر شده بود، اما در کامیک-کان سال ۲۰۱۹ علی به عنوان بازیگر جدید معرفی شد. این شخصیت که توسط «مارو ولفمن» و «جین کولان» خلق شده، اولین بار در سال ۱۹۷۳ و در کامیک شماره ۱۰ «مقبره دراکولا» (Tomb of Dracula) ظاهر شده است. «بلید» یک انسان-خون‌آشام است که مادرش توسط یک خون‌آشام در حین زایمان به قتل می‌رسد.

«اریک پیرسون» نویسنده آخرین پیش‌نویس فیلمنامه است. او در نگارش فیلمنامه ریبوت «چهارشگفت‌انگیز» (The Fantastic Four) مشارکت کرده اما دست کم پنج نویسنده دیگر بازسازی «بلید» با او همکاری کرده‌اند. «جف اسنایدر» در شبکه اجتماعی ایکس گزارش داده است که فیلمنامه «بلید» به ۹۰ صفحه می‌رسد که کمتر از میانگین فیلمی در این مقیاس است. اسنایدر می‌گوید: «ماهرشالا از فرایند بسیار مستأصل شده.»

علی پیش‌تر در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» گفته بود که از پیشرفت «بلید» رضایت دارد: «در حال کار بر روی آن هستیم. این بهترین حرفی است که می‌توانم به شما بزنم. از مسیری که پروژه در پیش گرفته واقعاً دلگرم هستم. فکر می‌کنم به زودی برگردیم.»

«بلید» در حال حاضر قرار است ۷ نوامبر ۲۰۲۵ اکران شود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید