news-background
news-background

نویسنده سریال The Acolyte: هواداری که نژادستیز باشد هوادار نیست

«لزلی هدلاند» پدیدآورنده سریال جدید «پیرو» (The Acolyte) می‌گوید آن دسته از هواداران «جنگ ستارگان» (Star Wars) که وارد بحث‌های «متعبانه، نژادستیزانه یا نفرت‌پراکنی» شوند در واقع یک هوادار واقعی نیستند.

او به «ورایتی» می‌گوید: «خود من به عنوان یک هوادار، می‌دانم که برخی از روایت‌های «جنگ ستارگان» در گذشته چقدر آزاردهنده بوده‌اند. احساسش کرده‌ام. با هواداران «جنگ ستارگان» همدردی می‌کنم. اما می‌خواهم شفاف بگویم. هر کسی که درگیر تعصب، نژادستیزی یا نفرت‌پراکنی شود... من او را هوادار نمی‌دانم.»

«آماندلا استنبرگ» بازیگر نقش اول این سریال خودش را دارای هویت «نادوگانه» می‌داند در حالی که «ابیگیل تورن» بازیگر تراجنستی یکی از نقش‌های مکمل را بازی می‌کند. «جودی ترنر اسمیت» از سوی دیگر نقش رهبر همجنسگرای یک گروه از جادوگران را بازی می‌کند. تأکید سریال روی هویت‌های جنسیتی باعث شده برخی از هواداران آن را «وکلایت» (The Wokelyte) بنامند.

«کتلین کندی» مدیر استودیوی لوکاس‌فیلم پیش‌تر به «نیویورک تایمز» گفته بود: «به نظر من بسیاری از زنانی که وارد دنیای «جنگ ستارگان» می‌شوند کمی با این مشکل روبرو می‌شوند. به خاطر اینکه مردان برتری بسیار بیشتری در میان هواداران دارند، به این زنان حملات شخصی می‌شود.»

استنبرگ در این سریال نقش یک سیث در حال آموزش و یک «جنگجوی خطرناک» را بازی می‌کند. «پیرو» یک مجموعه تلویزیونی معمایی و تریلر است که مخاطبین را به کهکشانی از اسرار مرموز می‌برد و نیروهایی شیطانی را در آخرین روزهای دوران «جمهوری اعظم» (High Republic) را به تصویر می‌کشد. یک پاداوان سابق با استاد جدای خود تجدید دیدار می‌کند تا پیرامون چند جرم و جنایتی که به وقوع پیوسته تحقیق کند اما نیرویی که با آن مواجه می‌شوند شوم‌تر از انتظارشان است. «دفنی کین» بازیگر «نیروی اهریمنی او» (His Dark Material)، «ربکا هندرسون» بازیگر «جعل آنا» (Inventing Anna)، «چارلی بنت» بازیگر «عروسک روسی» (Russian Doll)، «لی جونگ-جه» بازیگر «بازی مرکب» (Squid Game)، «دین-چارلز چپمن» بازیگر فیلم «۱۹۱۷» و «کری-آن ماس» بازیگر فیلم‌های «ماتریکس» (The Matrix) در این سریال ظاهر خواهند شد.

دو قسمت اول از فصل اول «پیرو» روز گذشته پخش شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۰۰

ولی هیچ یک از طرفدارای استاروارز نظر بدی درباره پرنسس لیا یا جین ارسو از روگ وان نداشتند . چون اون ها یه شخصیت پرداخته شده بودند درحالیکه این سریال ها فقط ساخته میشند برای اهداف جنس*یتی و نژادی براشون نه طرفدارا مهم اند نه خود دنیای اون مجموعه فقط دنبال ووک سازی هر چیز و هر کسی هستند . این افراد نمیتونستن قهرمان های خوبی خودشون بسازند پس لوک و هان رو که از ایکون های قهرمان های قدیمی بودند تبدیل به مردهای پیر بی عرضه ترسو کردند که از مسولیتشون فرار کردند مثل بقیه آثار دیزنی

نمایش اسپویل