news-background
news-background

پل شریدر در جشنواره کن از فیلم بعدی خود گفت: Non Compos Mentis

«پل شریدر» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «آه کانادا» (Oh Canada) در جشنواره کن گفت آماده کارگردانی فیلم بعدی خود موسوم به «فاقد قوه ادراک» (Non Compos Mentis) است. «آه کانادا» بدون حضور «جیکوب الوردی» ستاره فیلم در جشنواره کن اکران شد و نقدهای مثبت اندکی دریافت کرد.

«آه کانادا» که درباره آخرین روزهای عمر یک مستندساز به نام «لئونارد فایف» است بر اساس رمانی نوشته «راسل بنکس» ساخته شده و شباهت‌هایی به زندگی شریدر دارد. داستان کتاب مستندسازی ۸۰ ساله با بازی «ریچارد گی‌یر» را دنبال می‌کند که به سرطان مبتلا می‌شود. او یکی از هزاران سربازی است که در جوانی تصمیم می‌گیرد به کانادا برود تا برای جنگ به ویتنام اعزام نشود. الرودی نقش سال‌های جوانی فیلمساز را بازی می‌کند و «کریستین فروسث» نقش همسر دوم او ظاهر می‌شود. «مایکل ایمپریولی» ستاره سریال «سوپرانوها» (The Sopranos) و «اوما تورمن» دیگر بازیگران این فیلم بوده‌اند.

شریدر در این کنفرانس می‌گوید روی بیضه‌بندی که الوردی در بعضی از صحنه‌های فیلم می‌پوشد طرح‌هایی کشیده است: «با یک ماژیک تزئینش کردم. فکر می‌کنم افراد گروه طراحی لباس کمی نگران بودند که زیاده‌روی کنند بنابراین این بار را از روی دوششان برداشتم.» او می‌گوید برخلاف دوستانش به دلیل معافیت پزشکی به جنگ ویتنام اعزام نشده اما از «الیور استون» یاد می‌کند که هم به ویتنام رفته و هم برنده اسکار شده است.

این فیلمساز ۷۷ ساله وعده می‌دهد که در فیلم نوآر «فاقد قوه ادراک» به موضوع «وسواس جنسی» می‌پردازد و امیدوار است از پاییز آینده آن را فیلمبرداری کند: «یک نوآر نوشته‌ام، به به عنوان یک نوع وسواس جنسی، به نام «فاقد قوه ادراک» درباره کارهای احمقانه‌ای که مردان به خاطر عشق می‌کنند.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید