news-background
news-background

وبسایت Subscene به زودی تعطیل می‌شود

یکی از کامل‌ترین و قدیمی‌ترین وبسایت‌های دریافت زیرنویس تا کمتر از ۲۴ ساعت آینده بسته خواهد شد. یکی از مدیران «ساب‌سین» (Subscene) در تالارهای گفت‌وگو بسته شدن قریب‌الوقوع این مرجع دریافت زیرنویس را تأیید کرده است.

او می‌نویسد: «سلام به همه، متأسفانه باید گزارش کنم که این سایت طی ۲۴ ساعت آینده بسته خواهد شد. طرح واگذاری امکان‌پذیر نبود. از همه به خاطر مشارکت در این جامعه آزاد سپاسگزارم! مراقب خودتان باشید!»

مدیر «ساب‌سین» نزدیک به سه ماه پیش گفته بود به دنبال راه حلی برای ادامه است: «سلام به همه، به خاطر اتفاقاتی که در چند هفته گذشته برای ساب‌سین افتاده عذرخواهی می‌کنم. واقعیت دارد که ما برای بستن سایت برنامه‌ریزی می‌کنیم. اما روی یک راه حل کار می‌کنیم. بنابراین بیایید مثبت بمانیم. و بابت همه پیام‌های خصوصی و حمایت صمیمانه همه شما سپاسگزارم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۱۴

https://subsource.net/ https://subf2m.co/ https://subdl.com/ اولی و دومی ارشیو کامل و به نظرم سایت سی نما بررسی کنه و یکی از این سه سایت را به عنوان سایت زیرنویس در بخش زیرنویس جایگزین کنه

نمایش اسپویل
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۴

هزینه نگهداری یه وب‌سایت برای زیرنویس به مراتب از هزینه‌های یک سایت مرجع دانلود فیلم کمتره. همین الآنش آرشیو سایت‌هایی مثل ۳۰نما باید قاعدتاً از نت‌فلیکس هم سنگین‌تر باشه؛ چون مجموعه‌ای از فیلم‌های اکران‌شده در سینماها، سرویس‌های استریم و سریال‌های تلویزیونیه. تازه ۳۰نما فقط یکی از سایت‌ها در این زمینه است. ای کاش مدیران سایت‌های ایرانی خودشون مجموعا یک سرمایه‌گذاری در زمینه زیرنویس انجام می‌دادند. فکر نکنم هزینه سنگینی داشته باشه ولی کل کسب و کارشون وابسته به زیرنویسه. عمده مخاطبان ایرانی قادر به استفاده از محتوای زبان اصلی نیستند.

نمایش اسپویل
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۳

حالا باید چه خاکی تو سرمون بکنیم ؟

نمایش اسپویل
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۱۱

هیچ کس نبوده سایت بخره؟

نمایش اسپویل
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۰۲

انگار بهش پیشنهاد دادن ولی قبول نکرده

نمایش اسپویل
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۳۲

سایت رسمی و مناسب و دارای آرشیو خوب و کامل، برای جایگزین کردن سابسین میتونه opensubtitles.org باشه

نمایش اسپویل
بیشتر