news-background
news-background

فروش ۲۵ میلیون دلاری در فیلم Challengers زندیا در هفته اول

به‌روزرسانی یکشنبه: فیلم «چالشگران» (Challengers) آمازون و ام‌جی‌ام ۱۵ میلیون دلاری در افتتاحیه داخلی فروخت تا پرفروش‌ترین افتتاحیه کارنامه «لوکا گوادانینو» ثبت شود. این رکورد پیش از این به «استخوان و همه‌چیز» (Bones and All) گوادانینو با بازی «تیموتی شالامی» تعلق داشت که در تعطیلات شکرگزاری سال ۲۰۲۲ بیش از ۳.۶ میلیون دلار فروخته بود.

«چالشگران» بدون احتساب چندگانه‌های «تلماسه» (Dune) و «مرد-عنکبوتی» (Spider-Man) پرفروش‌ترین افتتاحیه کارنامه «زندیا» را ثبت کرده و بالاتر از «بزرگترین شومن» (The Greatest Showman) قرار گرفته است. فروش جهانی «چالشگران» از سوی دیگر به ۲۵ میلیون دلار رسیده است.

تابستان امسال فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی ممکن است از ۳ میلیارد دلار عبور نکند. در هفته‌های آینده فیلم اکشن «مرد بلاگردان» (The Fall Guy) با بازی «رایان رینولدز» و «امیلی بلانت» اکران خواهد شد که انتظار می‌رود ۴۰ میلیون دلار در افتتاحیه فروش کند. این فیلم در ۳۸ بازار بین‌المللی اکران شده و تا امروز ۷.۷ میلیون دلار فروخته است.

فیلم «پاندای کونگ‌فوکار ۴» (Kung Fu Panda 4) استودیوهای یونیورسال و دریم‌ورکس این هفته از فروش ۵۰۰ میلیون دلاری گذر کرد. از فروش جهانی ۵۰۳.۵ میلیون دلاری این دنباله با صداپیشگی «جک بلک»، ۳۱۸ میلیون دلار به بازارهای بین‌المللی اختصاص دارد. «پاندای کونگ‌فوکار» چهارمین فیلم انیمیشنی است که از سال ۲۰۲۰ به این رکورد می‌رسد. پیش از این فیلم «برادران سوپر ماریو» (The Super Mario Bros. Movie) با ۱.۴ میلیارد دلار، «مینیون‌ها: ظهور گرو» (Minions: The Rise of Gru) با ۹۴۳ میلیون دلار و «مرد عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) با ۶۹۱ میلیون دلار از نیم میلیارد دلار عبور کرده بودند.

چهارمین «پاندای کونگ‌فوکار» در ۳۷ کشور از جمله مکزیک با ۳۵.۲ میلیون دلار و برزیل با ۸.۱ میلیون دلار به پرفروش‌ترین قسمت چندگانه تبدیل شده است. مجموعه فیلم‌های «پاندای کونگ‌فوکار» تا امروز بیش از ۲ میلیون دلار فروخته‌اند تا این چندگانه در رده هفتم پرفروش‌ترین‌های تاریخ فیلم‌های انیمیشن قرار بگیرد.

 

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «چالشگران» (Challengers) «لوکا گوادانینو» با بازی «زندیا» همچنان به دنبال افتتاحیه ۱۵ میلیون دلاری است. این فیلم در روز اول اکران ۶.۲ میلیون دلار فروخته و فقط ۱۷ درصد کاهش را در روز شنبه ثبت خواهد کرد.

تازه‌ترین ساخته گوادانینو که با استقبال منتقدین روبرو شده از سینماروها نمره B+ «سینمااسکور» دریافت کرده که برای یک فیلم دو ساعت و ۱۱ دقیقه‌ای کمدی رمانتیک عملکرد بدی نیست. مخاطبین بر اساس آخرین نظرسنجی‌های «پست‌ترک» به فیلم امتیاز ۴ ستاره و ۷۷ درصد داده‌اند و ۵۹ درصد دیدنش را توصیه می‌کنند. حدود ۵۵ درصد از سینماروها می‌گویند برای دیدن زندیا به دیدن این فیلم آمده‌اند در حالی که ۵۱ درصد می‌گویند اشتراک پلتفرم استریم آمازون پرایم ویدیو را خریداری کرده‌اند.

نزدیک به ۵۸ درصد از مخاطبین «چالشگران» زن و ۷۶ درصد افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند. بیش از ۴۳ درصد از خریداران بلیت این فیلم اروپایی تبار، ۲۷ درصد لاتین تبار، ۱۷ درصد آفریقایی تبار، ۹ درصد آسیای تبار و ۴ درصد از نژادهای دیگرند. «چالشگران» و «تلماسه ۲» (Dune: Part Two) که دوباره اکران شده و ۱.۸۹ میلیون دلار در سینماهای آیمکس فروخته، ۲۶ درصد از فروش این آخر هفته را رقم زده‌اند.

آمازون و ام‌جی‌ام برای تیزرهای تلویزیونی «چالشگران» ۴.۳ میلیون دلار پرداخت کرده که ۵.۷ درصد آن در زمان پخش مراسم اسکار و ۳ درصد آن در برنامه «جیمی کیمل» در شبکه ای‌بی‌سی پخش شده‌اند.

«قهرمان گمنام» (Unsung Hero) استودیوی لاینزگیت نمره A+ «سینمااسکور» و امتیاز ۹۶ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده که برای یک فیلم دینی غیرمنتظره نیست. حدود ۶۹ درصد از مخاطبین این فیلم را زنان تشکیل می‌دهند در حالی که ۷۹ درصد بالاتر از ۳۵ ساله و ۵۱ درصد بالاتر از ۵۵ ساله‌اند. نزدیک به ۶۸ درصد از بینندگان این فیلم اروپایی تبار، ۱۸ درصد لاتین تبار، ۴ درصد آفریقایی تبار، ۵ درصد آسیایی تبار و ۵ درصد از نژادهای دیگرند.

فیلم «بوی دنیا را می‌کشد» (Boy Kills World) استودیوی رودساید اترکشنز نمره B- «سینمااسکور» و امتیاز ۷۱ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده و ۵۰ درصد از مخاطبین دیدن آن را توصیه می‌کنند. حدود ۷۰ درصد از خریداران بلیت این فیلم مرد، ۶۰ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله و ۳۴ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله‌اند در حالی که ۵۲ درصد اروپایی تبار، ۲۲ درصد لاتین تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار، ۹ درصد آسیایی تبار و ۳ درصد از نژادهای دیگرند.

فیلم «بیگانه» (Alien) «ریدلی اسکات» این هفته دوباره اکران شد و ۶۰۶ هزار دلار در روز اول فروخت. انتظار می‌رود اولین قسمت این فیلم ۴۵ ساله با ۱.۸ میلیون دلار در رده دهم قرار بگیرد و از فروش داخلی ۸۳.۸ میلیون دلاری عبور کند. دنباله «بیگانه: رمولوس» (Alien: Romulus) به کارگردانی «فده آلوارز» ۱۶ اوت اکران خواهد شد.

«تلماسه ۲» این هفته از فروش جهانی ۷۰۰ میلیون دلاری و «گودزیلا و کونگ: امپراتوری جدید» (Godzilla x Kong: The New Empire) از فروش نیم میلیارد دلاری عبور کردند تا برادران وارنر و لجندری در سال ۲۰۲۴ به فروش ۱.۷۱ میلیاردی در سراسر دنیا برسد. قسمت دوم «تلماسه» پرفروش‌ترین فیلم سال است و فاصله زیادی با فروش ۴۰۷ میلیون دلاری قسمت اول ایجاد کرده است.

فروش داخلی «تلماسه ۲» به ۲۷۸.۳ و فروش خارجی آن به ۴۲۲ میلیون دلار رسیده در حالی که فروش داخلی «گودزیلا و کونگ» از ۱۷۶.۲ میلیون دلار و فروش خارجی آن از ۳۲۴.۲ میلیون دلار عبور کرده است. «گودزیلا و کونگ» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ برادران وارنر در هند و اولین فیلم ۱ میلیارد روپیه‌ای تاریخ این استودیو است.

 

«چالشگران» با بازی زندیا به دنبال افتتاحیه داخلی ۱۵ میلیون دلاری است.

فیلم «چلنجرز» یا «چالشگران» (Challengers) «لوکا گوادانینو» با بازی «زندیا»، «جاش اوکانر» و «مایک فیست» در شب اول اکران ۱.۹ میلیون دلار فروخت. برای این فیلم کمدی-رمانتیک در حال حاضر افتتاحیه داخلی ۱۵ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شود.

امتیاز «چالشگران» در «راتن تومیتوز» تا امروز به ۹۱ درصد رسیده و سینماروها بر اساس نظرسنجی‌های «پست‌ترک» به آن امتیاز ۷۵ درصد داده‌اند. حدود ۳۵ درصد از خریداران بلیت این فیلم زنان بالاتر از ۲۵ ساله و ۲۵ درصد زنان زیر ۲۵ ساله‌اند. بیست و پنج درصد دیگر از مخاطبین این فیلم را مردان بالاتر از ۲۵ ساله و ۱۴ درصد را مردان زیر ۲۵ ساله تشکیل می‌دهند. «چالشگران» بهترین امتیاز را از گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۴۵ تا ۵۴ ساله با ۸۰ و ۸۲ درصد دریافت کرده است.

فیلم دینی «قهرمان گمنام» (Unsung Hero) استودیوی لاینزگیت در پیش‌نمایش‌ها ۱.۶۷ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرده است. این فیلم به کارگردانی «جوئل اسمال‌بون» و «ریچارد ال. رمزی» با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته شده و «دیوید اسمال‌بون» را دنبال می‌کند که از استرالیا به همراه هفت فرزند و همسرش به ایالات متحده مهاجرت می‌کند و به هنرمندی برنده گرمی تبدیل می‌شود. «قهرمان گمنام» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۰ درصد منتقدین و ۱۰۰ درصد مخاطبین دریافت کرده در حالی که ۶۶ درصد از خریداران بلیت آن زن و ۴۸ درصد بالاتر از ۵۵ ساله‌اند.

فیلم «بوی دنیا را می‌کشد» (Boy Kills World) استودیوی رودساید اترکشنز در شب اول اکران ۵۰۰ هزار دلار فروخته و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۶ درصد دریافت کرده است.

«جنگ داخلی» (Civil War) «الکس گارلند» و «ابیگیل» (Abigail) یونیورسال این هفته با حدود ۱۵ و ۱۳ میلیون دلار در رده اول و دوم قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید