news-background
news-background

ریچارد هاروویتس آهنگساز آمریکایی درگذشت؛ پیام سوسن دیهیم همسر ایرانی او

هاروویتس در ۷۵ سالگی از دنیا رفت.

«ریچارد هاروویتس» آهنگساز آمریکایی برنده گلدن گلوب در ۷۵ سالگی درگذشت. «سوسن دیهیم» همسر ایرانی او در اینستاگرام تأیید کرده است که این آهنگساز ۱۳ آوریل در مراکش از دنیا رفته است.

دیهیم که به عنوان خواننده و آهنگساز در چند آلبوم با هاروویتس همکاری کرده بیانیه‌ای از طرف خانواده خود منتشر کرده و همسرش را یک «تک‌رو موسیقایی، پدر، شریک زندگی، معشوق، همکار، دوست و انسانی بی‌همتا» نامیده است.

او می‌نویسد: «به آن‌هایی که نمی‌دانند باید بگویم که او در سال ۲۰۲۱ به پارکینسون مبتلا شد و در مراکش سکونت گزید تا سال‌های باقی مانده عمرش را در کشوری بگذراند که دوست می‌داشت.» در بخش دیگری از بیانیه آمده است که دختر آن‌ها «تامارا ملنیک» و نوه‌شان مرتباً به ملاقات آن‌ها می‌رفته‌اند.

هاروویتس در سال ۱۹۴۹ در بوفالو، نیویورک متولد شد و موسیقی الکترونیک را در پاریس و نی را در دهه ۱۹۷۰ در مراکش آموخت. او پس از انتشار چند آلبوم با ساز نی در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ با همسرش دیهیم و «جان هاسل» همکاری کرد. هاسل و هاروویتس رکوردهایی چون «نقطه قوت» (Power Spot) را ساختند در حالی که هاروویتس در سال ۱۹۸۱ «اروس در عربستان» (Eros in Arabia) را منتشر کرد.

هاروویتس سپس در فیلم رمانتیک «آسمان سرپناه» (The Sheltering Sky) به کارگردانی «برناردو برتولوچی» با «دیوید برن»، «برایان انو» و «ریوچی ساکاموتو» همکاری کرد و به صورت مشترک برنده گلدن گلوب بهترین موسیقی متن شد. او در سال ۱۹۹۹ موسیقی متن فیلم «هر یکشنبه کذایی» (Any Given Sunday) «الیور استون» را خلق کرد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید