news-background
news-background

بیلی دی ویلیامز: بازیگران سفید حق دارند نقش سیاهان را بازی کنند

ویلیامز می‌گوید بازیگران حق دارند هر نقشی را ایفا کنند.

«بیلی دی ویلیامز» بازیگر فیلم‌های «جنگ ستارگان» (Star Wars) در مصاحبه با پادکست «کلاب رندم» با میزبانی «بیل مار» می‌گوید معتقد است بازیگران غیر-سیاه حق دارند نقش شخصیت‌های سیاه را بازی کنند.

ویلیامز به یاد می‌آورد که «لورنس الیویه» را در «اوتلو» (Othello) سال ۱۹۶۵ دیده که برای ایفای نقش اصلی چهره خود را سیاه کرده بود: «وقتی نقش «اوتلو» را بازی کرد، از خنده پس افتادم.» او اضافه می‌کند: «به نظرم خیلی خنده‌دار بود. خیلی دوستش داشتم.»

وقتی مار می‌گوید امروز «هرگز» به بازیگری اجازه نمی‌دهند چنین گریمی داشته باشد، ویلیامز می‌گوید: «برای چه؟ باید بتوانید بازی کنید. اگر بازیگر باشید، باید بتوانید هر کاری می‌خواهید بکنید.»

بازیگر ۸۷ ساله در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید: «اگر قرار باشد هنرمند باشم، اجازه دهید به عنوان یک فردگرا هنرمند باشم. نمی‌خواهم نقشی را بر این اساس بازی کنم که یک فرد سیاه یا سفید و مسائلی از این دست هستم. من یک هنرمندم. من در این زندگی یک نهاد خلاق هستم.»

ویلیامز به تازگی کتاب خاطرات «اینجا چه داریم؟ پرتره‌هایی از یک زندگی»‌ (What Have We Here? Portraits of a Life) را منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید