news-background
news-background

حملات «نژادستیزانه» به همبازی تام هالند در تئاتر Romeo and Juliet

تهیه‌کنندگان تئاتر «رومئو و ژولیت» (Romeo and Juliet) با بازی «تام هالند» از حملات «نژادستیزانه» به «فرانچسکا امیودا-رویورز» که نقش ژولیت را بازی می‌کند انتقاد کردند.

«جیمی لوید» کارگردان و تهیه‌کننده تئاتر هفته پیش با انتشار بیانیه‌ای «بدرفتاری نژادی تأسف‌بار علیه یکی از اعضا» را محکوم کرد و نوشت: «باید متوقف شود. ما با گروهی از هنرمندان تحسین‌برانگیز همکاری می‌کنیم. تأکید می‌کنیم که آن‌ها باید برای خلق اثر هنری بدون مواجهه با مزاحمت در فضای آنلاین آزاد باشند. از همه اعضای گروه به هر قیمتی حمایت و محافظت می‌کنیم. هرگونه بدرفتاری تحمل نخواهد شد و گزارش می‌شود.»

«رومئو و ژولیت» از ماه مه در تئاتر «دوک آو یورک» لندن روی صحنه خواهد رفت. هالند در این تئانر نقش رومئو و ریورز نقش یک ژولیست سیاه را بازی می‌کنند. «جیمی لوید» اغلب با تئاترهای پست-مدرن و طراحی صحنه مینیمال شناخته می‌شود.

بسیاری از حملات متوجه جذابیت‌های ظاهری بازیگر نقش ژولیت بوده و برخی ادعا کرده‌اند که او در سطح بازیگر «مرد-عنکبوتی» (Spider-Man: No Way Home) نیست. این اولین بار نیست که از اثر کلاسیک شکسپیر یک تئاتر با بازیگرانی از نژادهای مختلف روی صحنه می‌رود. در سال ۲۰۱۳ در نقش رومئو و «کاندولا راشد» نقش ژولیست سیاه را بازی کرد اما با واکنش‌های مشابه تئاتر هالند روبرو نبود.

این هفته گزارش شد که تئاتر «رومئو و ژولیت»‌ هالند به برادوی خواهد رفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۳۲

خو حداقل اگه میخواین رنگین پوست بزارین یه خوشکلشو بزارین والا قبلا زیبایی یکی از معیار های انتخاب بازیگر بود فارغ از نژاد و رنگ پوست

نمایش اسپویل