news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که آوریل ۲۰۲۴ پخش می‌شوند

نزدیک به یک ماه پیش از اکران بلاکباسترهای تابستانی، یک فیلم کمدی رمانتیک جدید از «کامیلا مندز»، اولین فیلم بلند «دو پاتل»، تازه‌ترین ساخته «الکس گارلند» و «گای ریچی»، یک فیلم اکشن هارر با بازی «نیکلاس کیج» و بسیاری عناوین دیگر در سالن‌های سینما یا پلتفرم‌های استریم آمریکا پخش خواهند شد. در ادامه نگاهی انداخته می‌شود به بهترین فیلم‌هایی که آوریل ۲۰۲۴ از راه می‌رسند.

 

موزیکا (Música)

تاریخ پخش: ۴ آوریل در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به کارگردانی «رودی مانکوزو» درباره هنرمندی جوانی با بازی مانکوزو است که آینده مبهم او با فشار خانواده، عشق و فرهنگ برزیلی درمی‌آمیزد. این فیلم اولین بار در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» اکران شد و اولین تجربه کارگردانی مانکوزو است. «کامیلا مندز» در نقش ایزابلا، «جی.بی. اسموو» در نقش انور، «فرانچسکا ریل» در نقش هیلی، «ماریا مانکوزو» در نقش ماریا، «گامبریلا آمرث» در نقش جیل و «رجینا اشنایدر» در نقش کلر خواهند بود.

 

اسکوپ (Scoop)

تاریخ پخش: ۵ آوریل در نتفلیکس

«جیلین اندرسون» در این فیلم نقش «امیلی مایتلیس» مجری بی‌بی‌سی ظاهر خواهد شد که با «شاهزاده اندرو» با بازی «رفوس سوول» درباره ارتباطش با «جفری اپستین» مصاحبه کرد. «پیتر موفات» و «جف باستیل» نویسندگان فیلمنامه است و «بیلی پایپر» و «رامولا گارای» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. این فیلم به کارگردانی «فیلیپ مارتین» بر اساس کتاب خاطراتی به همین نام نوشته «سم مک‌آلیستر» تهیه‌کننده سابق بی‌بی‌سی ساخته شده است.

 

اولین طالع نحس (The First Omen)

تاریخ پخش: ۵ آوریل در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «آرکاشا استیونسن» پیش‌درآمدی برای «طالع نحس» (The Omen) سال ۱۹۷۶ است و زنی آمریکایی را دنبال می‌کند که در یک کلیسا با نیرویی شوم برخورد می‌کند. «نیل تایگر فری»، «توفیق برهوم»، «سونیا براگا»، «رالف اینسون» و «بیل نای» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. فیلمنامه این فیلم را استیونسن با همکاری «تیم اسمیت» و «کیث توماس» بر اساس طرح داستانی «بن جیکوبی» به نگارش درآورده است.

 

مرد میمونی (Monkey Man)

تاریخ پخش: ۵ آوریل در سالن‌های سینما

داستان فیلم با بازی و کارگردانی «دو پاتل» درباره انتقام‌جویی مردی از گروهی از رهبران فاسد است که مادرش را به قتل رسانده‌اند و همچنان از فقرا به شکل ساختاری قربانی می‌گیرند. این فیلم از افسانه «هانومان» (Hanuman) الهام گرفته شده که نماد استقامت و شهامت است. پاتل در فیلم نقش مرد جوان و ناشناسی به نام «کید» را بازی می‌کند که هر شب با پوشیدن نقاب در یک باشگاه مشت‌زنی زیرزمینی برای پول کتک می‌خورد. او پس از سال‌ها سرکوب خشم، کشف می‌کند که چگونه باید در میان الیت‌های شهر نفوذ کند. «پل آنگوناولا» و «جان کالی» (Master and Commander: The Far Side of the World) نویسندگان فیلم و «شارلتو کوپلی»، «سوبیتا دولیپالا»، «پیوباش»، «ویپین شارما»، «آشوینی کالسکار»، «ادیتی کالکونته»، و «ماکاراند دشپانده» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

آرکادی (Arcadian)

تاریخ پخش: ۱۲ آوریل در سالن‌های سینما

«نیکلاس کیج» در این فیلم اکشن هارر به کارگردانی «بن بروور» نقش پدری را بازی می‌کند که باید پسرانش را در دنیایی بزرگ کند که هر شب با مخلوقات مرگبار به سراغشان می‌آیند. پسران نوجوان او پس از یک سانحه باید به تنهایی برای بقا بجنگند. «جیدن مارتل»، «مکس‌ول جنکینز»، و «سیدی سوورال» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

آخر شب با شیطان (Late Night With the Devil)

تاریخ پخش: ۱۹ آوریل در شادر

«دیوید دستمالچیان» در این فیلم نقش «جک دلروی» مجری یک برنامه شبانه به نام «جغدهای شب» را بازی می‌کند که سعی دارد بینندگان بیشتری نسبت به برنامه «جانی کارسون» جذب کند. برای رسیدن به این هدف، او یک برنامه ویژه هالووین ترتیب می‌دهد اما نمی‌داند که نیروهای شیطانی را رها خواهد کرد. «لورا گوردن»، «ایان بلیس»، «اینگرید تورلیل»، «فیصل بزی»، و «ریس آتری» دیگر بازیگران این فیلم به نویسندگی و کارگردانی «کالین کرنز» و «کامرون کرنز» خواهند بود. «آخر شب با شیطان» با فروش ۲.۸۳ میلیون دلاری در ۱۰۳۴ سالن سینما رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه تاریخ استودیوی آی‌اف‌سی را شکسته است.

 

غروب ساسکواچ (Sasquatch Sunset)

تاریخ پخش: ۱۹ آوریل در سالن‌های سینما

این کمدی سورئال به کارگردانی برادران رلنر یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های سال توصیف شده و داستانی درباره خانواده ساسکواچ متشل از شخصیت‌هایی با بازی «رایلی کیو»، «جسی آیزنبرگ»، «کریستف زایا-دنک» و یکی از دو برادر کارگردان «نیتال زلنر» در گریمی غیرقابل‌تشخیص روایت می‌کند که فقط در جست‌وجوی خوراک پرسه می‌زنند و روز را به شب می‌رسانند.

 

جنگ داخلی (Civil War)

تاریخ پخش: ۱۹ آوریل در سالن‌های سینما

«نیک آفرمن» در این فیلم به کارگردانی «الکس گارلند» نقش رئیس جمهور ایالات متحده را بازی می‌کند در حالی که «کرستن دانست» در نقش یک ژورنالیست آمریکای گرفتار جنگ داخلی را با دوربینش نظاره می‌کند. «واگنر مورا»، «استیون مک‌کینلی هندرسون» و «کیلی اسپینی» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. این فیلم پس از اکران در جشنواره «جنوب از جنوب غربی» نقدهای مثبتی دریافت کرد. «اسکات منتس» منتقد می‌نویسد: «جنگ داخلی» الکس گارلند یک شاهکار لعنتی است. یک داستان عبرت‌آمیز جذاب و مصمم که به‌شدت ترسناک است. با دیدنش نمی‌توان حس نکرد که چقدر به اتفاق افتادن جنگ داخلی نزدیکیم، و این باعث می‌شود دیدنش حیاتی باشد تا مانع اتفاق افتادنش در واقعیت شویم.»

 

وزارت جنگ ناجوانمردانه (The Ministry of Ungentlemanly Warfare)

تاریخ پخش: ۱۹ آوریل در سالن‌های سینما

داستان این فیلم به کارگردانی «گای ریچی» در سال ۱۹۳۹ روی می‌دهد، وقتی که بریتانیایی‌ها در اروپا تحت فشار نیروهای آلمان بودند و «وینستون چرچیل» در پی وارد کردن ضربه‌ای مهلک به دشمن بود. او دستور داد که به جنگ تحت قوانین جوانمردانه پایان دهند و گروهی از رزمندگان را خلق کنند که دست به عملیات‌های مخفی می‌زنند. آن‌ها اساساً اولین واحد عملیات‌های پنهان بریتانیا بودند و می‌دانستند که احتمال کشته شدنشان بسیار بالاست. این گروه‌ها پیروزهایی سرنوشت‌ساز در مقابل نازی‌ها رقم زدند اما تمامی قوانین پذیرفته‌شده را زیر پا گذاشتند. «آلن ریچسون»، «کری الوس» و «فردی فاکس»‌ دیگر بازیگران تازه‌ترین ساخته ریچی خواهند بود. «هنری کویل» و «ایزا گنزالس» در این پروژه که در ترکیه فیلمبرداری شده نقش‌آفرینی کرده‌اند. آخرین نسخه از فیلمنامه را «آرش عامل» نویسنده ایرانی تبار به نگارش درآورده است.

 

ماه شورش ۲ (Rebel Moon – Part Two: The Scargiver)

تاریخ پخش: ۱۹ آوریل در نتفلیکس

داستان «ماه شورش» در مورد زن جوانی به نام کورا است که مسؤلیت یافتن جنگجو برای مبارزه با هجوم نیروهای استعمارگر «ریجنت بالیساریوس» به او سپرده شده است. قسمت دوم این اپرای فضایی سرگذشت کورا و جنگجویان بازمانده را دنبال می‌کند که آماده فدا کردن همه‌چیز می‌شوند تا از سرزمین خود دفاع کنند. «سوفیا بوتلا»، «چارلی هانم»، «جایمن هونسو»، «ری فیشر»، «دونا بای»، «جنا مالون»، «استاز نیر»، «ای. دافی»، «شارلوت مگی» و «اسکای ینگ» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. قسمت اول «ماه شورش» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۲۱ درصد و از «متاکریتیک» امتیاز ۳۱ از ۱۰۰ دریافت کرد.

 

ابیگیل (Abigail)

تاریخ پخش: ۱۹ آوریل در سالن‌های سینما

داستان فیلم درباره گروهی از جنایتکاران است که دختر ۱۲ ساله بالرین یک هویت زیرزمینی را می‌ربایند و برای به دست آوردن ۵۰ میلیون دلار باید یک شب از دختر مراقبت کنند. تبهکاران در یک عمارت دورافتاده یک به یک به زانو درمی‌آیند و متوجه می‌شوند که با دختری عادی روبرو نیستند. این فیلم را «مت بتینلی-الپین» و «تایلر گیلت» کارگردانی کرده‌اند که با نام «ریدیو سایلنس» شناخته می‌شوند و «آماده یا نه» (Ready or Not) را در کارنامه دارند. «ملیسا باررا»، «عالیشا ویر»، «دن استیونز»، «کوین دوراند»، «کاترین نیوتن»، «ویل کتلت»، «جانکارلو اسپوزیتو» و «انگس کلود» بازیگران فیلم خواهند بود.

 

چالشگران (Challengers)

تاریخ پخش: ۲۶ آوریل در سالن‌های سینما

«زندیا» در این فیلم نقش همسر و مربی یک تنیس‌باز حرفه‌ای با بازی «مایک فیست» و «جاش اوکانر» بازیگر نقش معشوق سابق فیست و رقیب او در مسابقات «چلنجر» را بازی می‌کند و وارد یک رابطه مثلثی می‌شود. «سوفیا بوتلا»، «چارلی هانم»، «جایمن هونسو»، «ری فیشر»، «دونا بای»، «جنا مالون»، «استاز نیر»، «ای. دافی»، «شارلوت مگی» و «اسکای ینگ» از جمله بازیگران این فیلم خواهند بود. «چالشگران»‌ قرار بود اولین بار در جشنواره ونیز اکران شود اما اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکا باعث شد که استودیو فیلم را با چند ماه تأخیر اکران کند.

 

انسانی (Humane)

تاریخ پخش: ۲۶ آوریل در سالن‌های سینما

«کیتلین کراننبرگ» دختر «دیوید کراننبرگ» با هارر فانتزی «انسانی» اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان را تجربه می‌کند. این فیلم رویدادی کاتالیسمی را روایت می‌کند که رهبران دنیا را وادار می‌کند جمعیت جهان را به واسطه یک برنامه تسهیل مرگ کاهش دهند. «جی باروشل»، «امیلی همپشیر»، «سباستین چاکون»، «آلانا بلید، «انریکو کولانتونی» و «پیتر گالگر» در این فیلم ظاهر می‌شوند.

 

بوی دنیا را می‌کشد (Boy Kills World)

تاریخ پخش: ۲۶ آوریل در سالن‌های سینما

«بیل اسکارزگارد»در این فیلم که یک تریلر اکشن دیستوپیایی توصیف شده، نقش شخصیتی به نام «بوی» (Boy) را بازی می‌کند که مردی ناشنوا با قوه تخیلی نیرومند است. وقتی خانواده او به قتل می‌رسند، توسط یک شمن آموزش می‌بیند تا به یک ماشین کشتار تبدیل شود. دیگر بازیگران فیلم «جسیکا روث»، «میشل داکری»، «برت جلمن»، «ایسایا مصطفی»، «یایان روهیان»، «شارلتو کوپلی»، «کویین کوپلند»، «اندرو کوجی» و نیکلاس و کامرون کرووتی خواهند بود. «مورتیز مور» کارگردان فیلم بر اساس فیلمنامه‌ای از «آرند رمرز» و «تایلر برتون اسمیت» است. «سم ریمی» و «زینب عزیزی» از جمله تهیه‌کنندگان فیلم خواهند بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید