news-background
news-background

انجیل‌های ۶۰ دلاری ترامپ در SNL تمسخر شد

برنامه «اس‌ان‌ال» انجیل‌های ۶۰ دلاری «دونالد ترامپ» را دستمایه طنز قرار داد.

در بخش ابتدایی برنامه «اس‌ان‌ال» (Saturday Night Live) که در آخر هفته عید پاک پخش می‌شد، «جیمز آستین جانسون» در نقش «دونالد ترامپ» مقابل دوربین رفت تا فروش انجیل‌های ۶۰ دلاری او را تمسخر کند. عنوان این کتاب از ترانه کانتری «خدا به آمریکا برکت دهد» (God Bless the USA) «لی گرین‌وود» الهام گرفته شده و حاوی قانون اساسی آمریکا، منشور حقوق ایالات متحده، اعلامیه استقلال آمریکا، تعهد تابعیت و دستنوشته‌ای از ترانه گرین‌وود می‌شود.

جانسون در نقش ترامپ در این برنامه می‌گوید وقتی عید پاک فرا می‌رسد خودش را با عیسی مسیح مقایهس می‌کند: «کاری است که می‌کنم و به نظر می‌رسد که مردم مشکلی با آن ندارند. ادامه می‌دهم. اما اگر شما فکر می‌کنید ظاهر خوبی ندارد، تصور کنید که چقدر عجیب می‌شود اگر شروع کنم به فروختن انجیل. البته دارم انجیل می‌فروشم.»

او تضمین می‌کند که این کتاب «۱۰۰ درصد از انجیل ساخته شده» و اضافه می‌کند: «به نظر یک شوخی می‌رسد. و از بسیاری جهات شوخی است، اما از طرفی خیلی واقعی. کتاب محبوب من است. اما این یکی انجیل بسیار ویژه‌ای است و شما می‌توانید با قیمت بسیار بسیار زیاد ۶۰ دلار آن را خریداری کنید. برای پول این کار را نمی‌کنم. برای رضای خدا و چاپلوسی و بیشتر برای پول است.»

ترامپ می‌گوید رخت بربستن مذهب از آمریکا «غم‌انگیز» است و برای بازگرداندن باید چاره‌جویی کرد: «بدون مذهب، قانون وجود ندارد، مأموریت‌های تبلیغی وجود ندارد. این سفرها به بزرگسالان خوش می‌گذرد. به مکزیک می‌روید، خانه‌ای می‌سازید، شاید با کسی که از شب قبل عشق‌بازی می‌کنید و بعد به کلرواتر فلوریدا برمی‌گردید گویی هیچ اتفاقی نیفتاده.»

او تثلیث مقدس را با گروه موسیقی «دستینیز چایلد» (Destiny's Child) مقایسه می‌کند و می‌گوید: «بیانسه مثل خداست، کلی رولند مسیح است و روح‌القدس شاید میشل ویلیامز سیاه باشد که برای بسیاری از مردم خیلی مهم است. تقریباً به اندازه اهمیت میشل ویلیامز سفید برای سفیدپوستان...»

ترامپ به اتهام کلاهبرداری به پرداخت حدود ۵۰۰ میلیون دلار محکوم شده است. جانسون در نقش او می‌گوید: «قبض، قبض، قبض» (Bills, Bills, Bills). ترانه خوبی [از گروه «دستینیز چایلد»] است و دوستش دارم. خیلی دوست دارم یک روز کسی مال من را پرداخت کند.»

«رامی یوسف» بازیگر فیلم «مخلوقات بیچاره» (Poor Things) این هفته مجری برنامه «اس‌ان‌ال» بود و در مونولوگ خود برای آزادی مردم فلسطین دعا کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید