news-background
news-background

لوییس گاست جونیور بازیگر برنده اسکار An Officer and a Gentleman درگذشت

گاست جونیور اولین برنده اسکار آفریقایی تبار در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل بود.

«لوییس گاست جونیور» بازیگر برنده اسکار فیلم «یک افسر و یک جنتلمن» (An Officer and a Gentleman) و مینی‌سریال «ریشه‌ها» (Roots) در ۸۷ سالگی درگذشت. گاست برای بازی در «یک افسر و یک جنتلمن» مقابل «ریچارد گر» به اولین مرد آفریقایی تبار برنده اسکار تاریخ در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل تبدیل شد.

«ریچارد گر» با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: «لو مرد عزیزی بود. کارش را بسیار جدی می‌گرفت. تحقیق می‌کرد. تمام مدت در نقش خود می‌ماند. در تمام طول روز نقش گروهبان آموزش‌دهنده را حفظ می‌کرد، و این در نمایش او مشهود است. نیروی محرک تمامی صحنه‌هایش بود. مردی سرسخت با قلبی مهربان.»

گاست که در بروکلین نیویورک متولد شده بود، در فیلم «دیگزتون» (Diggstown) نقش یک بوکسور، در «ژرفا» (The Deep) نقش یک شخصیت شرور و در «معدن دشمن» (Enemy Mine) نقش یک بیگانه را بازی کرد. او مدتی سودای بسکتبال را در سر داشت و حتی سعی کرد به نیویورک نیکس ملحق شود. گاست در دانشگاه نیویورک هنرهای نمایشی آموخت و مقابل «سیدنی پواتیه» در نمایش و نسخه سینمایی «مویزی در آفتاب» (A Raisin in the Sun) ظاهر شد. گاست در فیلم «سادات» (Sadat) نقش «انور سادات» رئیس جمهور مصر را بازی کرده است.

گاست تا هشتاد و چند سالگی به بازیگری ادامه داد و سال گذشته در «رنگ ارغوانی» (The Color Purple) و چند سال قبل در سریال «نگهبانان» (Watchmen) اچ‌بی‌او دیده شد و نامزدی امی هشتم خود را دریافت کرد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید