news-background
news-background

کریستفر نولان لقب شوالیه دریافت می‌کند

کارگردان «اوپنهایمر» لقب شوالیه دریافت خواهد کرد و «سر کریستفر نولان» نامیده می‌شود.

«کریستفر نولان» و همسرش «اما توماس» به پاس خدماتشان در زمینه سینما لقب شوالیه و دیم دریافت خواهند کرد. نولان و توماس به عنوان تهیه‌کننده «اوپنهایمر» (Oppenheimer) به تازگی چندین جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را درو کرده‌اند. این فیلم که داستان ساخته شدن اولین بمب اتم تاریخ را روایت می‌کند در بخش‌های بهترین بازیگر مرد نقش اول برای «کیلین مورفی» و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای «رابرت داونی جونیور» برنده اسکار شد در حالی که ۱۳ نامزدی دریافت کرده بود.

نولان پیش‌تر نامزد شش جایزه اسکار شده بود اما امسال برای اولین با اسکار شاخه بهترین کارگردانی را به خانه برد. او در طول نزدیک به دو دهه با فیلم‌های «بتمن آغاز می‌کند» (Batman Begins)، «تلقین» (Inception) و «دانکرک» (Dunkirk) با مورفی همکاری کرده بود.

این فیلمساز از پدری بریتانیایی و مادری آمریکایی در لندن متولد شده و در کالج دانشگاهی لندن تحصیل کرده است. او در آنجا با همسرش ملاقات می‌کند و در سال‌های بعد چهار فرزند به دنیا می‌آورد. این دو کمپانی فیلمسازی سینکوپی را راه‌اندازی کرده‌اند. نولان در زمان دریافت اسکار بهترین کارگردانی از از همسرش به عنوان «تهیه‌کننده همه فیلم‌هایمان، و همه فرزندانمان» یاد کرد: «دوستت دارم.»

«اوپنهایمر» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم برنده اسکار از زمان اکران «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» (The Lord of the Rings: The Return of the King)، بیش از ۹۶۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته در حالی که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری تولید شده است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید