news-background
news-background

جرج میلر: فیلم Irishman اسکورسیزی باعث شد از فناوری کاهش سن برای Furiosa استفاده نکنم

میلر می‌گوید با دیدن «مرد ایرلندی» از فناوری کاهش سن استفاده نکرده است.

«جرج میلر» می‌گوید با دیدن فناوری کاهش سن «مرد ایرلندی» (The Irishman) «مارتین اسکورسیزی» تصمیم گرفته سن «شارلیز ترون» را برای «فیوریوسا» (Furiosa) کاهش ندهد و «آنیا تیلور-جوی» را جانشین او کند. در چند صحنه از فیلم اسکورسیزی سن «رابرت دنیرو»، «ال پاچینو» و «جو پشی» کاهش داده شده بود.

میلر پیش‌تر گفته بود که این فناوری هنوز راه زیادی تا تکامل دارد: «تا مدت‌ها فکر می‌کردم که می‌توانیم از فناوری رایانه‌ای کاهش سن بر روی شارلیز استفاده کنیم اما فکر نمی‌کنم که هنوز پیشرفت‌های لازم صورت گرفته باشد. علی‌رغم تلاش‌های شجاعانه‌ی فیلم «ایرلندی»، فکر می‌کنم هنوز راه زیادی باقی مانده. همه می‌کوشند مشکلاتش را مرتفع کنند، به ویژه طراحان ژاپنی بازی‌های ویدیویی، اما هنوز راه زیادی باقی‌ست.»

او در مصاحبه جدیدی با «آی‌جی‌ان» اضافه می‌کند که با دیدن «مرد ایرلندی» و «جمینی من» (Gemini Man) «انگ لی» تصمیم گرفته از این فناوری استفاده نکند: «بدون تردید شارلیز می‌توانست بازی کند [اگر «فیوریوسا» پیش از «جاده خشم» (Fury Road) فیلمبرداری شده بود]. به این فکر کردم که «شاید بتوانیم سن او را کاهش دهیم.» سپس فیلمسازی استادانه «انگ لی» و «مارتین اسکورسیزی» را نگاه کردم که «جمینی من» و «مرد ایرلندی» را ساخته‌اند و دیدم که جواب نداده. تمام چیزی که می‌بینید این است: «می‌بینید که این فناوری چقدر خوب کار می‌کند؟» راضی‌کننده نبود.»

با پیشرفت هوش مصنوعی تا چند سال آینده جلوه‌های ویژه بصری «مرد ایرلندی» و کاهش ۵۰ ساله سن دنیرو ممکن است مضحک به نظر برسد. در صورتی که اسکورسیزی نقش دنیرو در سال‌های جوانی را به بازیگر دیگری می‌سپرد بودجه فیلم از ۲۰۰ میلیون دلار به‌شدت کاهش پیدا می‌کرد.

ترون درباره تصمیم میلر گفته بود: «عاشق آن شخصیت بودم، و خوشحالم که سهم کوچکی در خلق آن داشتم. شخصیتی خواهد بود که تا ابد به آن می‌اندیشم و با علاقه در موردش تأمل می‌کنم. بدیهی است که دوست دارم داستانش ادامه پیدا کند و اگر [میلر] احساس می‌کند که باید به این شکل ادامه‌اش دهد به او اعتماد می‌کنم.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید