news-background
news-background

زک اسنایدر: Rebel Moon پربیننده‌تر از Barbie است

اسنایدر می‌گوید فیلم جدید او در نتفلیکس پربیننده‌تر از «باربی» است.

«زک اسنایدر» می‌گوید بینندگان «ماه شورش» (Rebel Moon) در نتفلیکس بیش از بینندگان «باربی» (Barbie) در سالن‌های سینما بوده است. این فیلمساز ۵۸ ساله در مصاحبه با «جو روگان» از نتفلیکس تمجید می‌کند که در سال‌های اخیر چند پروژه او از جمله «ارتش مردگان» (Army of the Dead) را پخش کرده است. قسمت اول «ماه شورش» در ماه دسامبر پخش شد و قسمت دوم در ماه آوریل منتشر می‌شود.

اسنایدر در این مصاحبه می‌گوید نتفلیکس مخاطب بیشتری نسبت به استودیوهای دیگر هالیوود دارد و «ماه شورش» به رغم دریافت واکنش‌های منفی پربیننده‌تر از فیلم ۱.۴ میلیارد دلاری «باربی» است: «نتفلیکس به ذهن می‌آید که[برای دسترسی به آن] یک دکمه را فشار می‌دهید. «ماه شورش» تا امروز تقریباً ۹۰ میلیون بیننده داشته. حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون حساب کاربری آن را دیده‌اند. نتفلیکس فرض می‌گیرد که هر حساب به دو بیننده تعلق دارد. روش محاسبه این است. بنابراین اگر آن فیلم در سالن‌های سینما اکران شده بود ۱۶۰ میلیون نفر آن را می‌دیدند. با بلیت ۱۰ دلاری ۱۶۰ میلیون بیننده برابر با... چقدر می‌شود؟ نمی‌دانم. اگر در ده ضرب شود ۱.۶ میلیارد می‌شود. بنابراین افراد بیشتری «ماه شورش» را نسبت به «باربی» در سالن‌های سینما دیده‌اند.»

اسنایدر ادامه می‌دهد:‌ «نتفلیکس به این دلیل باورنکردنی است. این مدل پخشی است که درست کرده‌اند. چند روز پیش درباره «ماه شورش ۲» حرف می‌زدم و می‌گفتند: «درباره قسمت اول فیلم حرف بزن.» گفتم: «نه، خودتان بروید آن فیلم لعنتی را ببینید. می‌دانم که در خانه به آن دسترسی دارید.» مثل سالن سینما نیست. اگر بخواهید می‌توانید همین حالا و همین جا روی موبایل خود آن را ببینید. باورنکردنی است. این مدل، این ماشینی که ساخته‌اند واقعاً چیز دیگری است.»

این کارگردان ادامه می‌دهد: «این یک مدل پخش متفاوت است... به مخاطب انتخاب ثانویه‌ای می‌دهید. «ماه شورش» چیست؟ یک دارایی فکری جدید است نه؟ هیچ‌کس نمی‌داند چه کوفتی است. یک اثر فضایی، به گمانم. پس بیایید آن را نگاه کنیم. مانع ورود چنان شکننده است که وجود آثار اریجینال‌تر و عجیب بیشتری را می‌دهد.

«باربی» به کارگردانی «گرتا گرویگ» پرفروش‌ترین فیلم سال شد و چندین نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم را دریافت کرد. «ماه شورش» اما نقدهای منفی بسیاری دریافت کرده و امتیاز آن در «راتن تومیتوز» تا امروز به ۲۱ درصد می‌رسد. از سوی دیگر «باربی» زمانی به نتفلیکس یا پلتفرم استریم دیگری خواهد رفت و میلیون‌ها بیننده خواهد داشت.

«سوفیا بوتلا» بازیگر «ماه شورش» هفته پیش در مورد نقدها منفی به «والچر» گفته بود: «همیشه فکر می‌کردم آماده آن ضربات هستم، اما بعد نقدها را خواندم و واقعاً روی من اثر گذاشتند. می‌خواهم صادقانه بگویم. احساس می‌کنم بار همه کسانی که به این پروژه علاقه داشتند را به دوش می‌کشم و این روی من تأثیر داشته.» او در ادامه می‌گوید: «سخت است که ببینی اثری تا آن حد تقلیل داده می‌شود. افتخار می‌کنم که در آن فیلم بازی کردم، و [حتی] اگر قسمت‌های بعدی ساخته نشوند، بخش مهمی از زندگی است که تا ابد از آن دفاع می‌کنم.»

گرویگ در یکی از صحنه‌های فیلم «باربی» با «لیگ عدالت زک اسنایدر» (Justice League) شوخی می‌کند. اسنایدر در مصاحبه با روگان از فیلم «باربی» ستایش می‌کند و می‌گوید آن را «دوست» داشته است: «جمله‌ای در آن فیلم وجود دارد. و من [در واکنش به آن] فکر کردم که این عالی است. همسرم گفت: «جذاب بود نه؟ جذاب است که به سراغ تو آمدند.» گفتم: «صد در صد جذاب است.»»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید