news-background
news-background

جزئیات تازه از فیلمنامه‌ای که در کنار جسد هیث لجر کشف شده بود؛ کارگردان Syriana لجر را به دی‌کاپریو ترجیح داده است

لجر ۱۶ سال پیش از دنیا رفت.

«هیث لجر» وقتی در ۲۸ سالگی از دنیا رفت قرار بود در فیلم دیگری مقابل دوربین برود. او پس از آنکه با اوردوز ناخواسته درگذشت برای بازی در نقش «جوکر» در فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) برنده اسکار شد. پس از گذشت ۱۶ سال، «استیون گیگان» کارگردان آمریکایی در یک پادکست (Developmental Hell) جزئیاتی از پروژه بعدی لجر فاش کرده است.

گیگان می‌گوید اوایل دهه ۲۰۰۰ تمایل داشته کتاب غیر-داستانی «پلک زدن: قدرت اندیشیدن بدون اندیشیدن» (Blink: The Power of Thinking Without Thinking) «مالکم گلادول» را به یک فیلم تبدیل کند اما پس از مرگ تراژیک لجر باید دست نگه می‌داشت.

در سال ۲۰۰۸، گیگان تماسی از کیم، پدر لجر دریافت می‌کند و از مرگ بازیگر مطلع می‌شود. او در این مصاحبه با گلادول می‌گوید: «آنجا در کنار جسد بودند و فیلمنامه ما در تخت او بود، و کتاب شما روی میز. فکر می‌کنم شماره من روی فیلمنامه نوشته شده بود. آن‌ها بهت‌زده می‌شوند و با آن شماره تماس می‌گیرند، علتش را نمی‌دانم.»

گیگان ۵۸ ساله بیشتر با فیلم سیاسی «سیریانا» (Syriana) شناخته می‌شود و برای فیلم «ترافیک» (Traffic) «استیون سودربرگ» برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است. این فیلمساز در پادکست اضافه می‌کند که در اقتباس سینمایی از رمان گلادول قرار بوده «لئوناردو دی‌کاپریو» نقش اول را بازی کند اما در نهایت تصمیم می‌گیرند که لجر بازیگر بهتری برای آن نقش است.

گیگان می‌گوید دی‌کاپریو این فیلم را به استودیو پیشنهاد می‌کرده و «اساساً از یونیورسال چراغ سبز گرفته بود.» اما پس از ملاقات با لجر برنامه کارگردان تغییر می‌کند: «با هیث لجر ملاقات کردم و فوراً به او بسیار بسیار نزدیک شدم. ارتباط با او برای من بسیار ویژه و غیرمعمول بود. خیلی هیجان‌زده شدم و شروع کردم به تصور کردنش در نقش اصلی. به محص تصور کردنش دیگر نمی‌توانستم او را در آن نقش نبینم.»

گیگان به یاد می‌آورد که چگونه از مرگ لجر آگاه شده است: «در فرودگاه با همسرم [مینی مورتیمر] در فرودگاه بودم، از جایی به جای دیگر می‌رفتم، و به معنای واقعی کلمه آوار شدم، پیش از آن یا پس از آن این اتفاق هرگز برای من پیش نیامده بود. پاهایم از کار افتادند.»

در زمان مرگ لجر دختر او ماتیلدا از «میشل ویلیامز» دو ساله بود. لجر در آن زمان در حال بازی در فیلم دیگری به نام «تخیلات دکتر پارناسوس» (The Imaginarium of Doctor Parnassus) بود که با همکاری «جانی دپ»، «جود لا» و «کالین فارل» تکمیل شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید