news-background
news-background

ریچارد لوییس «فرانتس کافکای کمدی مدرن» در ۷۶ سالگی درگذشت

لوییس در سریال «زیاد ذوق‌زده نشو» سابقه بازیگری داشت.

«ریچارد لوییس» بازیگر و کمدین محبوب سه‌شنبه شب این هفته در لس‌آنجلس درگذشت. بازیگر «زیاد ذوق‌زده نشو» (Curb Your Enthusiasm) پس از یک حمله قلبی در منزل در ۷۶ سالگی از دنیا رفته است. لوییس یک سال پیش فاش کرده بود که به بیماری پارکینسون مبتلا است.

لوییس که متولد ژوئن سال ۱۹۴۷ در بروکلین بود پس از یک دوران کودکی دشوار از دانشگاه اوهایو فارغ‌التحصیل شد و سپس به عرصه کمدی در نیویورک و لس‌آنجلس دهه ۱۹۷۰ ورود کرد. او با ستارگانی چون «اندی کافمن» آشنا شد و دیری نگذشت که به برنامه «جانی کارسون» راه پیدا کرد. «مل بروکس» درباره لوییس می‌گوید: «ریچارد لوییس شاید فرانتس کافکای کمدی مدرن باشد.»

لوییس در استند-آپ‌هایش که حکم تراپی داشت صادقانه از اعتیاد و اختلال روانی گفت. او رفاقتی دیرینه با «لری دیوید» بازیگر و نویسنده «زیاد ذوق‌زده نشو» داشت و اولین بار در سال ۱۹۷۹ با «خاطرات یک کمدین جوان» (Diary of a Young Comic) بازیگری را تجربه کرد. در دو دهه بعد مجریانی چون «دیوید لترمن»، «جی لنو» و «هاوارد استرن» از طنز نقادانه لوییس استقبال کردند و با او به گفت‌وگو نشستند. لوییس اولین استند-آپ تلویزیونی خود را در سال ۱۹۸۵ با عنوان «درد دارم» (I'm In Pain) در شوتایم داشت و عناوین بعدی را در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۰ و ۱۹۹۷ از شبکه‌های دیگری مانند اچ‌بی‌او پخش کرد.

لوییس در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل ۱۹۹۰ در سریال‌های «هر چیزی جز عشق» (Anything but Love) و «عزیزترین بابا» (Daddy Dearest) نقش‌آفرینی کرد و در سال ۱۹۹۸ در سیت‌کام «هیلر و دیلر» (Hiller and Diller) با «کوین نیلون» مقابل دوربین رفت. او سابقه بازی در نقش «پرنس جان» در فیلم «رابین هود» (Robin Hood: Men in Tights) و «مست‌ها» (Drunks) در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ را داشت و در همان سال در «ترک لاس وگاس» (Leaving Las Vegas) دیده شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید