news-background
news-background

مدیر دیزنی هواداران «جنسیت‌ستیز» را علت شکست‌های پی‌درپی استودیو می‌داند

یکی از مدیران ناشناس دیزنی هواداران «جنسیت‌ستیز» را مسئول شکست‌های تجاری استودیو دانسته است.

دیزنی در یکی دو سال اخیر با فیلم‌های انیمیشن و لایو-اکشنی چون «مارول‌ها» (The Marvels)، «عمارت تسخیر شده» (Haunted Mansion)، «لایت‌یر» (Lightyear) و «آرزو» (Wish) چندین شکست تجاری را تجربه کرده و در پلتفرم استریم دیزنی+ مشترکین زیادی را از دست داده اما یکی از مدیران کمپانی هواداران را علت این ناکامی‌ها می‌داند.

یکی از مدیران ناشناس دیزنی به «پاک» می‌گوید: «همه می‌گویند: «به خاطر فیلم‌هاست، احمقانه‌اند.» اما گفتنش راحت است. با فیلم‌های جذاب‌تر بهتر می‌توان به مسائل سیاسی پرداخت. اما مخاطب ما بیشتر و بیشتر (یا بخشی از مخاطبی که سیاسی است) پیام فیلم‌ها را با کیفیت آن‌ها برابر می‌داند. نمی‌گویند توانمندسازی زنان در «مارول‌ها» یا «جنگ ستارگان» (Star Wars) را ناخوشایند می‌یابند، بلکه می‌گویند از آن فیلم‌ها خوششان نمی‌آید چون فیلم‌های «بدی» بوده‌اند. بنابراین «فیلم‌های بهتری بسازید» تبدیل می‌شود به کدی برای «فیلم‌هایی بسازید که با کلیشه‌های پس‌رونده جنسیت همنوایی کنند یا مردان را در مرکز روایت قرار دهید.»

به عبارت دیگر، این مدیر معتقد است که ایراد کار هواداران جنسیت‌ستیزند نه تزریق «پیام» در فیلم‌ها. سال گذشته «باب آیگر» مدیر عامل دیزنی شکست تجاری «مارول‌ها» را تلویحاً به گردن «نیا داکوستا» کارگردان زن فیلم انداخته بود.

هفته پیش از سوی دیگر گزارش شد که دیزنی+ میلیون‌ها دلار متضرر شده و مشترکین زیادی از دست داده است. ارزش سهام دیزنی از ۱۹۱ دلار در مارس ۲۰۲۱ به ۷۸.۳۲ در ماه گذشته کاهش پیدا کرده و برآورد می‌شود که استودیو با شکست‌های تجاری سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ تا ۹۰۰ میلیون دلار از دست داده باشد.

آیگر ماه گذشته گفته بود که دیزنی از این پس از «جنگ‌های فرهنگی» فاصله می‌گیرد و به نویسندگان توصیه کرده بود که «سرگرمی» را در اولویت قرار دهند نه صدور «پیام.»

دیزنی امیدوار است با فیلم‌های «ددپول و ولورین» (Deadpool and Wolverine) و دنباله‌های انیمیشن «موانا ۲» (Moana 2) و «وارونه ۲» (Inside Out 2) از بحران بیرون بیاید.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲ اسفند ۱۴۰۲ ۰۰:۵۹

دیزنی به زور نمیشه محبوبیت بخری زیاله بسازی به اسم جنسیت ستیز نبودن مجبور باشی حتما خوشت بیاد این که رسما دیکتاتوریه که به مردم بگی تو بدی که از فیلم من خوشت نمیاد

نمایش اسپویل
۱ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۴۴

خوبي و يه كشور و سيستم اقتصادي دموكراسي محور همينه اصل بيننده و نظر بيينده و طبعا سود حاصل از بيننده هستش. همين باعث ميشه ازين منجلاب قرار دادن سياه پوستا و... در نقش كاركترهاي سفيد جلوگيري بشه .

نمایش اسپویل