news-background
news-background

فیلم Amo Saddam: کارگردان Chernobyl و بری کیوگان آخرین روزهای صدام حسین را روایت می‌کنند

کیوگان نقش محافظ صدام را بازی می‌کند.

«بری کیوگان» بازیگر فیلم‌های «بنشی‌های اینیشرین» (The Banshees of Inisherin) و «سالتبرن» (Saltburn) در فیلم جدیدی ساخته «یوهان رنک» کارگردان «چرنوبیل» (Chernobyl) آخرین روزهای زندگی «صدام حسین» را روایت می‌کنند.

این فیلم تحت عنوان «عمو صدام» (Amo Saddam) بر اساس کتاب پرفروش «زندانی کاخ خودش» (The Prisoner in His Palace) نوشته «ویل باردنورپر» اقتباس خواهد شد و یک سرباز آمریکایی با بازی کیوگان را دنبال می‌کند که وظیفه دارد از دیکتاتور عراقی در آخرین ماه‌های عمرش پیش از اعدام محافظت کند.

رنک پیش‌تر به «هالیوود ریپورتر» گفته بود که امیدوار است فیلمی قابل‌استناد بدون «کلیشه‌های مرسوم فیلم‌های جنگی» بسازد. داستان این فیلم در کمپ ویکتوری قرار داده شده که پایگاه نیروهای اشغالگر در عراق بود. رنک می‌گوید: «یعنی منطقه‌ای محافظت شده با دیوارهایی پیرامونش دارید در حالی که درست بیرون از آن بغداد است، این نقاشی [فرانسیسکو] گویا-گونه از خشونت فرقه‌ای که در آن همه هرج‌و‌مرج متأثر از اقدامات جهان غرب را نشان می‌دهد. به طرز عجیبی، یک فیلم زندانی است، یک فیلم جنگی است و تقریباً یک فیلم ترسناک.»

بازیگر نقش صدام هنوز انتخاب نشده اما رنک می‌گوید به دنبال «بازیگر خیلی خوبی از همین منطقه» است که بتواند به زبان عربی حرف بزند. کیوگان برای فیلم «بنشی‌های اینیشرین» نامزد اسکار را دریافت کرده و به تازگی در «سالتبرن» به کارگردانی «امرالد فنل» دیده شده است.

رنک برای «چرنوبیل» برنده جایزه امی شد و سریال «برکینگ بد» (Breaking Bad) را در کارنامه دارد. آخرین فیلم او «فضانورد» (Spaceman) با بازی «آدام سندلر» و «پل دینو» هفته آینده در جشنواره برلین اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید