news-background
news-background

ستایش جیمز کامرون از سخنرانی فمینیستی آمریکا فررا در فیلم Barbie

کامرون با کارگردان «باربی» به گفت‌وگو نشسته است.

«جیمز کامرون» کارگردان فیلم‌های «آواتار» (Avatar) در مصاحبه با «گرتا گرویگ» برای «ورایتی» به تمجید از فیلم «باربی» (Barbie) و سخنرانی فمینیستی «آمریکا فررا» درباره زنان مدرن پرداخته است.

کامرون به گرویگ می‌گوید: «شما اساساً هزاران سال معذل زنانه را در یک دقیقه جمع‌بندی می‌کنید. فکر نمی‌کنم تاکنون به این اجمال و به شکلی که کاملاً به هدف بخورد بیان شده باشد.»

فررا در این فیلم نقش شخصیتی به نام گلوریا را بازی می‌کند که یکی از کارمندان کمپانی متل است و به باربی با بازی «مارگو رابی» کمک می‌کند با دنیای واقعی خو بگیرد.

این شخصیت می‌گوید: «باید لاغر بود اما نه خیلی لاغر. و هرگز نمی‌توانید بگویید که می‌خواهید لاغر باشید، باید بگویید می‌خواهید سالم باشید – اما از طرفی باید لاغر باشید. باید پاسخگوی رفتار بد مردان باشید و این باورنکردنی است، اما اگر آن را بیان کنید، به نالیدن متهم می‌شوید!» او در پایان می‌گوید: «در واقع کاشف به عمل می‌آید که نه تنها هر کار شما غلط است، بلکه همه چیز تقصیر شماست.»

گرویگ به «آتلانتیک» گفته بود که این سخنرانی بازیگران و عوامل مرد فیلم را به گریه انداخته است: «وقتی آمریکا سخنرانی زیبایش را ارائه می‌داد، من داشتم هق‌هق می‌کردم، و بعد نگاهی به اطراف انداختم و دیدم که در صحنه گریه می‌کنند. مردها هم گریه می‌کردند چون سخنرانی خودشان را داشتند و احساس می‌کردند نمی‌توانند ارائه‌اش کنند، می‌دانید؟»

فررا پیش‌تر در مصاحبه با «ونیتی فیر» گفته بود که فیلمبرداری این مونولوگ دو روز طول کشیده است: «شاید ۳۰ تا ۵۰ بار اجرایش کردم، از اول تا آخر. در پایان، [«آریانا گرینبلات» دیگر بازیگر فیلم] مونولوگ را برای من از بر خواند چون به دفعات اجرایش کرده بودم و او به خاطر سپرده بود.»

کامرون در بخش دیگری از مصاحبه با گرویگ درباره «باربی» می‌گوید: «این حقیقتاً یک موفقیت کامل برای سینماست، برای اینکه شما به مردم این مجوز را می‌دهید که خودشان را نشان دهند.» او اضافه می‌کند: «اگر نمی‌توانید با فیلم خودتان گریه کنید، چگونه انتظار دارید میلیون‌ها انسان با آن لحظه گریه کنند؟ در درجه اول باید یک هوادار سینما باشید، وقتی که به اثر خودتان نگاه می‌کنید.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۲:۳۲

به جای مردان روی صحنه که گریه میکردند و نمیتونستن دیالوگشون رو بخونن منو میبردن اون بالا چنان با قاطعیت میخوندم ترمز ببرن خخخخ

نمایش اسپویل