news-background
news-background

کیلین مورفی: حالا می‌دانم میم شدن یعنی چه

بازیگر ایرلندی با فیلم‌ «اوپنهایمر» به معنای میم شدن پی برده است.

«کیلین مورفی» در مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید پس از اکران «باربی» (Barbie) و «اوپنهایمر» (Oppenheimer) معنای میم شدن را متوجه شده است. او پیش‌تر در مصاحبه با «ان‌ام‌ای» گفته بود که نمی‌داند میم یعنی چه.

«مارگو رابی» در این مصاحبه به مورفی می‌گوید: «چیزهای زیادی از شما در یوتیوب دیده‌ام، و در اینترنت همه می‌گویند نمی‌دانید میم چیست و چنین چیزهایی. اولاً این حقیقت دارد؟»

مورفی می‌گوید: «من دو پسر نوجوان دارم. می‌دانم میم چیست. می‌دانم که میم‌هایی برای منی که نمی‌دانم میم چیست وجود دارد.»

رابی می‌گوید این یک «میم عالی» و «میمی درون یک میم» مثل فیلم «تلقین» (Inception) است. مورفی پاسخ می‌دهد:‌ «در آن زمان... واقعاً نمی‌دانستم... مردم فراموش می‌کنند که به خیلی وقت پیش برمی‌گردد.»

وقتی رابی می‌گوید او هم زمانی نمی‌دانسته میم چیست مورفی ادامه می‌دهد: «دقیقاً. و فکر می‌کنم بچه‌ها این را شروع کردند، این‌طور نیست؟ حالا که تبدیل شده به یک نوع میم که خودش را می‌خورد، آگاهی پیدا کرده‌ام. اما بیشتر به این دلیل است که مردم برای من ارسالش می‌کنند و یا به من نشانش می‌دهند و می‌گویند: «باید این را ببینی.»»

پدیده «باربنهایمر» سبب شد «باربی» به پرفروش‌ترین فیلم سال در سراسر دنیا و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ به کارگردانی یک زن تبدیل شود و «اوپنهایمر» پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی تاریخ لقب بگیرد.

مورفی در پاسخ به این پرسش رابی که آیا تصور می‌کرد فیلمی درباره ساختن بمب اتمی پرفروش شود می‌گوید: «نه! [می‌خندد.] «کریستفر نولان» همیشه مصمم بود که به عوان یک فیلم بزرگ در تابستان اکران شود. برنامه او همیشه این بود. و به شکلی روی تاریخ بیست و یکم [ژوئیه] خرافاتی است.»

رابی در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید یکی از تهیه‌کنندگان «اوپنهایمر» از او درخواست کرده بود تاریخ اکران «باربی» تغییر کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید